Gå til innhold

Flyttet terminen 12 dager!!

Anbefalte innlegg

Kanskje noen kan hjelpe meg og forstå noe her.. jeg har en syklus på 28 dager, og jeg vet at min siste mens var 13 oktober. Har prøvd utallige mange terminkalkulatorer (og "hjulet" til legen) og alt sier meg at vår termin er ca 21 juli. Så var det tid for ultralyd, og der ble vi fortalt at hun flytter terminen til 1 august! Hva skjedde med de tolv dagene? Hvordan er det mulig at terminen kan settes så mye tilbake? Vil det da si at min eggløsning skjedde 2 dager før neste mens egentlig skulle kommet istedet? bare får det ikke til å gå opp.. Hjelp mottas med takk ;-)

Hilsen frustrert gravid

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024062-flyttet-terminen-12-dager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta i betraktning når du fikk positivt test. om du fikk positiv test rundt IKM må du være argumentere sterkt med det mot slutten. Be om en samtale på sykehuset. I noen tilfeller kan man få en feilaktig termin ved OUL pga. tidlig vekstavvik. Har du mål fra tidlig UL å vise til?

Når fikk du positiv graviditetstest sett i forhold til EL?

Jeg opplevde en positiv EL-test og positiv test ti dager senere, men ble flyttet to uker tilbake! Jeg prøvde å argumentere med at jeg da fikk positiv test tre dager FØR jeg ble gravid...! Men jeg ble ikke hørt! Jeg fødte 14 dager over UL-termin og altså en måned over den terminen jeg mente var riktig, og var temmelig oppgitt på slutten fordi alle kun tenkte på UL-terminen og ikke hørte på meg. Nå var riktignok gutten som kom ut bitteliten, men hadde lange negler og bar preg av å være moden for å komme ut. Jeg var veldig dårlig på slutten (klarte ikke å holde på maten), så jeg tror nok det er årsaken til at han var så liten...

Håper du blir hørt dersom du mener "din" termin er den mest riktige. Jeg vet nemlig hvor kjipt det er å ikke bli hørt...!

Annonse

Hvis du er HELT sikker på når eggløsning var/ når du testet positivt, må du argumentere sterkere for dette. Det er ikke bra å bli flyttet 12 dager tilbake med tanke på overtid.

Jeg har motsatt "problem" - ble flyttet fram, men jeg vet jo at vi ikke hadde samleie andre ganger enn den ene, så det er klin umulig. Men det har heldigvis ikke helsemessige konsekvenser det da.

Det kan ha betydning når egget fester seg. Det er visst mest vanlig mellom 6-8 dager etter el tror jeg. Men det kan skje 2-12 dager etter el.

Denne gangen testet jeg med cb ukeindikator en dag før ikm, og den viste gravid 2-3! Så jeg hadde mye hcg i kroppen da! Tidlig ul viser at jeg er en uke lengre på vei en menstermin. Jeg hadde positiv eggløsningstest på dag 12 og 13 syklusen, så egget ble nok befruktet dag 13 el 14. Men det kan ha festet seg og begynt utviklingen raskt. Det motsatte kan ha skjedd med deg.

Ul termin har bare betydning om du skulle gå på overtid, ifht igangsetting og slikt. Kan godt være at ungen kommer etter det du mener. Skulle du gå over kan du jo be om stripping ol for å prøve å få litt fortgang på fødselen

Kanskje noen kan hjelpe meg og forstå noe her.. jeg har en syklus på 28 dager, og jeg vet at min siste mens var 13 oktober. Har prøvd utallige mange terminkalkulatorer (og "hjulet" til legen) og alt sier meg at vår termin er ca 21 juli. Så var det tid for ultralyd, og der ble vi fortalt at hun flytter terminen til 1 august! Hva skjedde med de tolv dagene? Hvordan er det mulig at terminen kan settes så mye tilbake? Vil det da si at min eggløsning skjedde 2 dager før neste mens egentlig skulle kommet istedet? bare får det ikke til å gå opp.. Hjelp mottas med takk ;-)

Hilsen frustrert gravid

Jeg hadde siste mens 15 oktober. Terminkalkulatorer og hjulet har sagt mellom 21 og 24 juli.

Jeg vet at jeg har 35 ukers syklus i gjennomsnitt. Hadde derfor regnet ut at min menstermin ville være 31 juli.

Vært på tidlig ul 4 ganger og alle gangene stemte med termin 24 juli.

På ordinær ul ble jeg flyttet til 30 juli.

Har i lang tid vært redd for det du har opplevd, å bli flyttet så langt med tanke på overtid. Så glad det ikke skjedde.

Men er du heeeelt sikker på at du hadd el den dagen du tror? Den kan jo være forsinket. Egget kan jo også ha brukt litt lang tid på å feste seg....

Du må snakke med legen din og uttrykke din bekymring så kanskje du får en ny vurdering. Det er mye å bli flyttet, men det er ganske mange som blir flyttet en del. Det er jo ikke alle foster som vokser helt etter kurven til enhver tid

vi kan jo ikke vite nøyaktig dato for befruktning, sædceller kan tutle omkring inni der i to døgn, og det befruktede egget kan bruke nesten to uker på å somle seg ned og fast i livmoren, som vel er tidspunktet for at det virkelig begynner å vokse. og vips har du et slingringsmonn på to uker.

Annonse

Siden du ventet så lenge med å ta en test så kan det faktisk hende at den nye terminen stemmer og er helt riktig :) Ville likevel vært på vakt hvis du går mot overtid.

Jeg har opplevd det samme som "Fjellrypa". Testet tidlig positivt og var på flere tidlige UL, så jeg visste at OULtermin overhodet ikke stemte. Man har nemlig ikke masse hcg i urinen flere dager før befruktning....Man ser heller ikke embryo på UL før befruktning.

Siden ikke kroppen min kommer i fødsel helt av seg selv så gikk det som det måtte gå. Overtidig barn som kom ut på hengende håret. Vi hadde flaks!

Det samme har skjedd med begge gangene, så i følge UL så har jeg eggløsning 2 dager før neste mens og mannens svømmere lever i 2 uker. DET ER UMULIG! :P jeg vet når jeg har eggløsning(sterke eggløsningssmerter) og vi hadde heller ikke samleie de to siste ukene i måneden.

Derfor har det blitt bestemt at vi skal følge menstermin, fordi jeg rett og slett har små babyer rundt uke 18(terminen stemte med min egen da jeg var på ul i uke 12). Så du må bare stå på kravene, ULtermin trenger ikke å stemme hos alle! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...