Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #1 Skrevet 26. februar 2013 Hvordan kjennes det egentlig ut? Anonym poster: ca19f25f8208bd6c947da37a2e6dab4b
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #2 Skrevet 26. februar 2013 visstnok helt j***** venninna mi har hatt det og hun lå å hyla i sengen tilslutt, fikk nesten ikke puste og ble sendt i ambulanse til sykehuset da de trodde det var blindtarmen først. Anonym poster: db21ab9d79ce5bc704c3f5640d449163
BikkjeBisk Skrevet 26. februar 2013 #3 Skrevet 26. februar 2013 Det skal visst være en smerte som er utta helvette. Hjelper å sette seg i varmt vann, pappa hadde det og han satte seg i badekarret med skikkelig varmvann.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 26. februar 2013 #4 Skrevet 26. februar 2013 Det sies at det er verre enn fødsel. Helt sinnsykt jævlig med andre ord. Visstnok vanskelig å ta feil av. Personen som har det blir ofte stående fremoverbøyd på kne, har jeg også hørt. Mye synsing her i kveld altså...hehe...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 Fosterstilling var i alle fall den eneste stillingen jeg krøp sammen i. Det var så vondt at jeg faktisk ikke visste hva jeg het. Men jeg fikk også betennelse i bukspyttkjertelen i tillegg, og har aldri noen gang vært så syk. Lå på sykehus i over ei uke + de tre dagene jeg lå hjemme i forkant. Anonym poster: d0d21cb02cface22d4a56e9c302589b4
Plutselig_gravid Skrevet 27. februar 2013 #6 Skrevet 27. februar 2013 Min bror lå på alle fire på gulvet og gren/hylte som en liten baby. I voksen alder... Er visst fryktelig vondt. Min mor har også hatt dette. Hun synes det var fryktelig vondt, men ikke verre enn en fødsel.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #7 Skrevet 27. februar 2013 Jeg opplevde det som et belte av smerte rundt ryggen og magen, med senter rett under høyre bryst. For meg var det verre en fødsel, men det er jo individuelt hvordan begge deler oppleves. Også var det helt umulig å være i ro i en stilling. Krøp rundt på gulvet og klynket... Anonym poster: 03a4180b0cdc66d3d95dcf77cd022bea
Ennai Skrevet 27. februar 2013 #8 Skrevet 27. februar 2013 For meg og var disse smertene verre enn en fødsel.. Ved et gallesteinsanfall ligger smertene rett under puppen på høyre side, og som et belte som går hele veien rundt kroppen. Dette beltet er så kraftig at det er fryktelig vanskelig og vondt å puste. Man ligger kun i fosterstilling og gråter.. Om man MÅ fra a til b, kryper man på alle 4.. For meg varte et anfall i 4-6 t hver gang. En konstant, sterk altoppslukende smerte.. Jeg var så hardt "rammet" av gallestein at jeg måtte fjerne blæra.. Nå har jeg andre plager:-p men heller de enn de grusomme anfallene:-) Nei huff, ar glatt 2-3 fødsler på rad altså.. Men så hadde jeg en drømmefødsel på 6 t og hadde gode pauser mellom hver ri..
sillyfilly og Olivia Skrevet 27. februar 2013 #9 Skrevet 27. februar 2013 Det er som en intens sviende smerte like ved magesekken for meg. Det som er ille er jeg kjenner det i ryggen i tillegg, og får ingen lindring. Jeg blir i tillegg kvalm og kaster opp uten at det overhodet hjelper. Jeg får kolikkaktige smerter som gjør at jeg ikke klarer å ligge stille jeg vrir på meg og bare har vondt. Jeg har som regel en varmeflaske på magen som hjelper bittelitt, men ingenting smertestillende har hjulpet på meg så jeg må bare ta tiden til hjelp. Etter at to gallesteiner satt seg helt fast i mitt system og fikk gulsot og veldig dårlige lever verdier så fikk jeg et stent i galleblæreåpningen som utvider den så evt steiner ikke setter seg fast men passerer utav systemet uten problemer. Ikke hatt et anfall på et halvt år.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #10 Skrevet 27. februar 2013 Der skal være ekstreme smerter i magen.. sies verre en kraftige rier.. venninne av meg hadde det.. og det så ikke godt ut!!! Anonym poster: ddad800ac4df86e6750136dfe7262f61
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #11 Skrevet 27. februar 2013 Jeg er heldig at de smertene varer kun i 30 min til en time. Men smertene er så intense at å ligge i fosterstilling er det som duger. Jeg kan ikke bevege meg. Det er en smerte som ligger rett under høyre bryst og strekker seg ut mot ryggen. Tenker alltid at å puste funker, men NEI, det er forferdelig å puste. Kan høres ut som jeg hyperventilerer for puster korte små pust. Jeg blir og så kvalm at jeg kaster opp. Liker helst å kaste opp under hele anfallet for da føler jeg meg bedre. Det er akkurat som den brekningen hjelper meg på en måte... Anonym poster: 1a37e68c268324b690f636aa8e97af0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå