2013 Skrevet 1. mars 2013 #51 Del Skrevet 1. mars 2013 Jeg sier meg også ferdig slik som deg Lisse_01 ! Ingen vits i å diskutere, fordi vi alle har så ulike meninger. Men jeg som førskolelærer hadde jo aldri sendt mitt barn i barnehage om jeg hadde sett at de har det såå vondt?? Mine foreldre har tilbudt seg å passe ham til han er 16 mnd-men jeg takket nei. Det viktigste barna lærer i barnehagen, er å være sammen med andre mennesker. De lærer samspill med andre barn og voksne. også vil jeg bare legge til at undersøkelser viser at ni av ti foreldre er godt fornøyd med barnehagetilbudet til de minste. Mor og barn-undersøkelsen fra Folkehelseinstituttet viser at forskjeller i språkutviklingen mellom barn som har gått i barnehage og de som har vært hjemme de første leveårene. Ut ifra den kunnskapen vi har i dag er det ingenting som tilsier at det er skadelig for de minste å gå i barnehage. Ja foreldrene er fornøyd, men hva er egentlig barnet? Virker som barnet er kjempefornøyde når de gråter hver gang de skal til barnehagen. Foreldrene vet jo ikke hvordan barnet har det i barnehagen sånn egentlig selv om de ansatte sier at det går greit... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023979-er-det-mange-som-skal-sende-1-%C3%A5ringen-i-brhg/page/3/#findComment-145109688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
førskolelæreren Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #52 Del Skrevet 1. mars 2013 Jeg sier meg også ferdig slik som deg Lisse_01 ! Ingen vits i å diskutere, fordi vi alle har så ulike meninger. Men jeg som førskolelærer hadde jo aldri sendt mitt barn i barnehage om jeg hadde sett at de har det såå vondt?? Mine foreldre har tilbudt seg å passe ham til han er 16 mnd-men jeg takket nei. Det viktigste barna lærer i barnehagen, er å være sammen med andre mennesker. De lærer samspill med andre barn og voksne. også vil jeg bare legge til at undersøkelser viser at ni av ti foreldre er godt fornøyd med barnehagetilbudet til de minste. Mor og barn-undersøkelsen fra Folkehelseinstituttet viser at forskjeller i språkutviklingen mellom barn som har gått i barnehage og de som har vært hjemme de første leveårene. Ut ifra den kunnskapen vi har i dag er det ingenting som tilsier at det er skadelig for de minste å gå i barnehage. Ja foreldrene er fornøyd, men hva er egentlig barnet? Virker som barnet er kjempefornøyde når de gråter hver gang de skal til barnehagen. Foreldrene vet jo ikke hvordan barnet har det i barnehagen sånn egentlig selv om de ansatte sier at det går greit... Men da må du jo bare ha barna dine hjemme rundt deg hele tiden så vet du hvordan de har det? Hvordan har en 3-åring det i barnehagen når han er vandt til å være med mamma hele tia? Jeg har opplevd mange barn med traumer i 3 års alderen. Burde fokusere mer på dem enn 1-åringene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023979-er-det-mange-som-skal-sende-1-%C3%A5ringen-i-brhg/page/3/#findComment-145109749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
katha90 Skrevet 1. mars 2013 #53 Del Skrevet 1. mars 2013 jeg bare lurer, for enkelte her får meg til å føle meg som en kjempedårlig mor.. er dere ALDRI borte ifra barnet? Føler også at man blir sett ned på av de perfekte mødrene som er hjemme med barnet sitt til de er 2 år, når man "må" sende barnet på barnehagen for å klare seg økonomisk.. Er det også slik at yngre småbarnsforeldre (slik som oss..) blir sett ned på av dere som er oppe i årene og er godt etablerte? Bare en tanke jeg får etter å ha fulgt med... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023979-er-det-mange-som-skal-sende-1-%C3%A5ringen-i-brhg/page/3/#findComment-145109783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
førskolelæreren Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #54 Del Skrevet 1. mars 2013 jeg bare lurer, for enkelte her får meg til å føle meg som en kjempedårlig mor.. er dere ALDRI borte ifra barnet? Føler også at man blir sett ned på av de perfekte mødrene som er hjemme med barnet sitt til de er 2 år, når man "må" sende barnet på barnehagen for å klare seg økonomisk.. Er det også slik at yngre småbarnsforeldre (slik som oss..) blir sett ned på av dere som er oppe i årene og er godt etablerte? Bare en tanke jeg får etter å ha fulgt med... Vi er IKKE dårligere mødre fordi vi sender våre barn i barnehagen Hadde det vært så ille som folk her inne vil ha det til-da hadde MANGE barn idag slitet med forskjellige psykiske lidelser! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023979-er-det-mange-som-skal-sende-1-%C3%A5ringen-i-brhg/page/3/#findComment-145109827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2013 Skrevet 1. mars 2013 #55 Del Skrevet 1. mars 2013 Jeg sier meg også ferdig slik som deg Lisse_01 ! Ingen vits i å diskutere, fordi vi alle har så ulike meninger. Men jeg som førskolelærer hadde jo aldri sendt mitt barn i barnehage om jeg hadde sett at de har det såå vondt?? Mine foreldre har tilbudt seg å passe ham til han er 16 mnd-men jeg takket nei. Det viktigste barna lærer i barnehagen, er å være sammen med andre mennesker. De lærer samspill med andre barn og voksne. også vil jeg bare legge til at undersøkelser viser at ni av ti foreldre er godt fornøyd med barnehagetilbudet til de minste. Mor og barn-undersøkelsen fra Folkehelseinstituttet viser at forskjeller i språkutviklingen mellom barn som har gått i barnehage og de som har vært hjemme de første leveårene. Ut ifra den kunnskapen vi har i dag er det ingenting som tilsier at det er skadelig for de minste å gå i barnehage. Ja foreldrene er fornøyd, men hva er egentlig barnet? Virker som barnet er kjempefornøyde når de gråter hver gang de skal til barnehagen. Foreldrene vet jo ikke hvordan barnet har det i barnehagen sånn egentlig selv om de ansatte sier at det går greit... Men da må du jo bare ha barna dine hjemme rundt deg hele tiden så vet du hvordan de har det? Hvordan har en 3-åring det i barnehagen når han er vandt til å være med mamma hele tia? Jeg har opplevd mange barn med traumer i 3 års alderen. Burde fokusere mer på dem enn 1-åringene Det er fremdeles snakk om 1-åringer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023979-er-det-mange-som-skal-sende-1-%C3%A5ringen-i-brhg/page/3/#findComment-145109974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2013 Skrevet 1. mars 2013 #56 Del Skrevet 1. mars 2013 jeg bare lurer, for enkelte her får meg til å føle meg som en kjempedårlig mor.. er dere ALDRI borte ifra barnet? Føler også at man blir sett ned på av de perfekte mødrene som er hjemme med barnet sitt til de er 2 år, når man "må" sende barnet på barnehagen for å klare seg økonomisk.. Er det også slik at yngre småbarnsforeldre (slik som oss..) blir sett ned på av dere som er oppe i årene og er godt etablerte? Bare en tanke jeg får etter å ha fulgt med... Vi er IKKE dårligere mødre fordi vi sender våre barn i barnehagen Hadde det vært så ille som folk her inne vil ha det til-da hadde MANGE barn idag slitet med forskjellige psykiske lidelser! Nå er barnet mitt bare 10 mnd men har faktisk aldri vært borte mer enn 2-3 t og det har ikke vært ofte. Da har far vært der. Kunne sikkert vært oftere, men har ikke hatt det behovet. Og nei jeg sier ikke at noen er dårlige mødre, men jeg snakker ut i fra fakta og det er faktisk det som er realiteten. Da er det opp til foreldrene å velge hva som er best i deres situasjon. Jeg som alle andre må få lov til å ha min mening om saken og da tok jeg fram eksempelet i Mitt lille land der det tydelig kommer fram at det er svært stressende for 1-åringer å gå i barnehagen 5 dager i uka, 8-9 t om dagen... I mitt tilfelle har jeg en gutt som siden fødselen av har vært veldig avhengig av meg og ikke kommenter at jeg har gjort til det selv, for spedbarn trenger kontakt ¨å nærhet av sin mor nesten hele dagen. Han er en type som ikke gir ut smil med en gang, men det tar litt tid å bli husvarm, selv om han så vedkommende tidligere på dagen. Han er en stor gutt som har trengt mye næring og resultatet ble da hyppige nattmåltider og samsoving. Derfor sikkert en "mammadalt" som du kommenterte. Jeg syns han er for liten til å skulle være i barnehagen til høsten da jeg selv noen ganger faktisk ikke forstår hva han vil... Hvordan skulle da noen andre forstått det? Syns det er trist at det er så stort fokus på å få barna fortest mulig ut i barnehage for at mor skal tilbake på jobb. Det er viktig vettu at barna blir voksne fortest mulig! Lærer nok ikke å snakke så godt og utvikle seg ved å bare gå hjemme i trygge omgivelser, eller hva Førskolelæreren? Bare fordi at du er utdannet betyr ikke det at du vet best? Skjønner at det er et sårt tema for folk som har barnet i barnehagen, men det er fakta! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023979-er-det-mange-som-skal-sende-1-%C3%A5ringen-i-brhg/page/3/#findComment-145110036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twisty Skrevet 1. mars 2013 #57 Del Skrevet 1. mars 2013 Min skal være hjemme til hun er to år slik som sine søsken. Skulle ønske permisjonen med lønn var lenger, men å si at samfunnet er bygd opp slik at man MÅ sende barna i bhg er tull,du velger livet ditt selv. Vi har tatt mange økonomiske grep for å klare et år uten lønn, for barnets skyld. Jeg jobber også i bhg og jeg ser ikke at de små har det så veldig bra, det går -ja, men de har det bedre hjemme. Hvor jobber du da? Hvis du sier du "ser" barna ikke har det bra-hvorfor griper du ikke inn? Det er jo DERE voksne som skal gjør dagen bra for disse små i barnehagen-hvem ellers? Legger ikke ut hvor jeg jobber hen her inne. Men hva skal man gøre da? Si til alle foreldrene som kommer å leverer sine små hver dag at de burde ha de hjemme? Det funker jo ikkesånn. Personalet i bhg gjør alt vi kan for at barna skal ha det bra selvfølgelig, men mange ganger er ikke det nok, 13 barn på 4 voksne er 9 fang for lite uansett hvordan du vrir å vender på det. Og jeg mener at alle ettåringer bør ha tilgang på et fang å krype opp i til enhver tid. For ikke å snakke om fravær i personalet, vikarer for vikarer. Og det er det mye av! Har ofte kjent på fortvilelsen av å stå alene som tidligvakt og ha åtte-ni-ti barn alene fordi den andre som skulle komme på jobb ikke kom. Skjønner ikke at du da utsetter deg selv for å værevi en jobb du er så totalt uenig i. Hvordan orker du å se disse "stakkars" små hver eneste dag, som bare lengter etter mammaen sin? Må være utrolig slitsom! For å ha sagt det så viser det seg nå at denne forskningen er gjort i 2002, og eksperter er nå ute å sier at det ikke er mye hold i denne! Men barnehage er ikke for alle, og da må man finne nye løsninger. Men det gjelder nok ikke -de fleste- ser man at det blir helt feil for sitt barn, finner nok de fleste ut av det, og bytter ordning! Jeg stoler ihvertfall på at de fleste mødre kjenner barnet sitt godt nok selv, til å gjøre seg opp en mening om det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023979-er-det-mange-som-skal-sende-1-%C3%A5ringen-i-brhg/page/3/#findComment-145110122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
førskolelæreren Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #58 Del Skrevet 1. mars 2013 Min skal være hjemme til hun er to år slik som sine søsken. Skulle ønske permisjonen med lønn var lenger, men å si at samfunnet er bygd opp slik at man MÅ sende barna i bhg er tull,du velger livet ditt selv. Vi har tatt mange økonomiske grep for å klare et år uten lønn, for barnets skyld. Jeg jobber også i bhg og jeg ser ikke at de små har det så veldig bra, det går -ja, men de har det bedre hjemme. Hvor jobber du da? Hvis du sier du "ser" barna ikke har det bra-hvorfor griper du ikke inn? Det er jo DERE voksne som skal gjør dagen bra for disse små i barnehagen-hvem ellers? Legger ikke ut hvor jeg jobber hen her inne. Men hva skal man gøre da? Si til alle foreldrene som kommer å leverer sine små hver dag at de burde ha de hjemme? Det funker jo ikkesånn. Personalet i bhg gjør alt vi kan for at barna skal ha det bra selvfølgelig, men mange ganger er ikke det nok, 13 barn på 4 voksne er 9 fang for lite uansett hvordan du vrir å vender på det. Og jeg mener at alle ettåringer bør ha tilgang på et fang å krype opp i til enhver tid. For ikke å snakke om fravær i personalet, vikarer for vikarer. Og det er det mye av! Har ofte kjent på fortvilelsen av å stå alene som tidligvakt og ha åtte-ni-ti barn alene fordi den andre som skulle komme på jobb ikke kom. Skjønner ikke at du da utsetter deg selv for å værevi en jobb du er så totalt uenig i. Hvordan orker du å se disse "stakkars" små hver eneste dag, som bare lengter etter mammaen sin? Må være utrolig slitsom! For å ha sagt det så viser det seg nå at denne forskningen er gjort i 2002, og eksperter er nå ute å sier at det ikke er mye hold i denne! Men barnehage er ikke for alle, og da må man finne nye løsninger. Men det gjelder nok ikke -de fleste- ser man at det blir helt feil for sitt barn, finner nok de fleste ut av det, og bytter ordning! Jeg stoler ihvertfall på at de fleste mødre kjenner barnet sitt godt nok selv, til å gjøre seg opp en mening om det! uuuuutrolig bra skrevet! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023979-er-det-mange-som-skal-sende-1-%C3%A5ringen-i-brhg/page/3/#findComment-145110276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FanteGuri Skrevet 1. mars 2013 #59 Del Skrevet 1. mars 2013 Minstegutten vår er født i desember 2012, så han får nok ikke plass i år, men håper vi får plass fra januar 2014. Vi har ikke råd til at verken jeg eller mannen skal gå hjemme, så hvis det blir slik at vi ikke får plass må jeg likevel jobbe noen kvelder i uka og hver 3. helg. Har ingen betenkeligheter med å sende ham i bhg, har hatt de to andre barna våre i samme bhg, og de er kjempeflinke der. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023979-er-det-mange-som-skal-sende-1-%C3%A5ringen-i-brhg/page/3/#findComment-145110593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
førskolelæreren Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #60 Del Skrevet 1. mars 2013 Minstegutten vår er født i desember 2012, så han får nok ikke plass i år, men håper vi får plass fra januar 2014. Vi har ikke råd til at verken jeg eller mannen skal gå hjemme, så hvis det blir slik at vi ikke får plass må jeg likevel jobbe noen kvelder i uka og hver 3. helg. Har ingen betenkeligheter med å sende ham i bhg, har hatt de to andre barna våre i samme bhg, og de er kjempeflinke der. Selvfølgelig er de flink! De fleste som jobber i barnehager er flinke og uuuutrolig glade i barna våre:D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023979-er-det-mange-som-skal-sende-1-%C3%A5ringen-i-brhg/page/3/#findComment-145110631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vogndilla Skrevet 1. mars 2013 #61 Del Skrevet 1. mars 2013 Min skal være hjemme til hun er to år slik som sine søsken. Skulle ønske permisjonen med lønn var lenger, men å si at samfunnet er bygd opp slik at man MÅ sende barna i bhg er tull,du velger livet ditt selv. Vi har tatt mange økonomiske grep for å klare et år uten lønn, for barnets skyld. Jeg jobber også i bhg og jeg ser ikke at de små har det så veldig bra, det går -ja, men de har det bedre hjemme. Hvor jobber du da? Hvis du sier du "ser" barna ikke har det bra-hvorfor griper du ikke inn? Det er jo DERE voksne som skal gjør dagen bra for disse små i barnehagen-hvem ellers? Legger ikke ut hvor jeg jobber hen her inne. Men hva skal man gøre da? Si til alle foreldrene som kommer å leverer sine små hver dag at de burde ha de hjemme? Det funker jo ikkesånn. Personalet i bhg gjør alt vi kan for at barna skal ha det bra selvfølgelig, men mange ganger er ikke det nok, 13 barn på 4 voksne er 9 fang for lite uansett hvordan du vrir å vender på det. Og jeg mener at alle ettåringer bør ha tilgang på et fang å krype opp i til enhver tid. For ikke å snakke om fravær i personalet, vikarer for vikarer. Og det er det mye av! Har ofte kjent på fortvilelsen av å stå alene som tidligvakt og ha åtte-ni-ti barn alene fordi den andre som skulle komme på jobb ikke kom. Skjønner ikke at du da utsetter deg selv for å værevi en jobb du er så totalt uenig i. Hvordan orker du å se disse "stakkars" små hver eneste dag, som bare lengter etter mammaen sin? Må være utrolig slitsom! For å ha sagt det så viser det seg nå at denne forskningen er gjort i 2002, og eksperter er nå ute å sier at det ikke er mye hold i denne! Men barnehage er ikke for alle, og da må man finne nye løsninger. Men det gjelder nok ikke -de fleste- ser man at det blir helt feil for sitt barn, finner nok de fleste ut av det, og bytter ordning! Jeg stoler ihvertfall på at de fleste mødre kjenner barnet sitt godt nok selv, til å gjøre seg opp en mening om det! Var det det du fikk ut av det jeg skrev? Snakk om å trekke lua langt ned å bare lytte til det man selv vil høre fordi sanneheten er litt ubehagelig. Jeg er veldig glad i jobben min og jeg går ikke rundt å synes synd på barna hele dagen nei, men man ser jo ting som kanskje ikke foreldrene ser. Selvom " førskolelæreren" lukker øynene for dette, tydeligvis. Og jeg skjønner at dere går til angrep når noen stiller spm ved eller er uenig i hvordan man oppdrar barna sine, men dere må tåle å høre at andre har andre meninger om saken enn dere. Jeg kan ikke jatte med dere bare for å ikke tråkke dere på tærne? Men jeg dømmer ingen, jeg har bare en personlig mening om at barna har det best hjemme sammen med mor eller far de to første årene av livet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023979-er-det-mange-som-skal-sende-1-%C3%A5ringen-i-brhg/page/3/#findComment-145111041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
førskolelæreren Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #62 Del Skrevet 1. mars 2013 Min skal være hjemme til hun er to år slik som sine søsken. Skulle ønske permisjonen med lønn var lenger, men å si at samfunnet er bygd opp slik at man MÅ sende barna i bhg er tull,du velger livet ditt selv. Vi har tatt mange økonomiske grep for å klare et år uten lønn, for barnets skyld. Jeg jobber også i bhg og jeg ser ikke at de små har det så veldig bra, det går -ja, men de har det bedre hjemme. Hvor jobber du da? Hvis du sier du "ser" barna ikke har det bra-hvorfor griper du ikke inn? Det er jo DERE voksne som skal gjør dagen bra for disse små i barnehagen-hvem ellers? Legger ikke ut hvor jeg jobber hen her inne. Men hva skal man gøre da? Si til alle foreldrene som kommer å leverer sine små hver dag at de burde ha de hjemme? Det funker jo ikkesånn. Personalet i bhg gjør alt vi kan for at barna skal ha det bra selvfølgelig, men mange ganger er ikke det nok, 13 barn på 4 voksne er 9 fang for lite uansett hvordan du vrir å vender på det. Og jeg mener at alle ettåringer bør ha tilgang på et fang å krype opp i til enhver tid. For ikke å snakke om fravær i personalet, vikarer for vikarer. Og det er det mye av! Har ofte kjent på fortvilelsen av å stå alene som tidligvakt og ha åtte-ni-ti barn alene fordi den andre som skulle komme på jobb ikke kom. Skjønner ikke at du da utsetter deg selv for å værevi en jobb du er så totalt uenig i. Hvordan orker du å se disse "stakkars" små hver eneste dag, som bare lengter etter mammaen sin? Må være utrolig slitsom! For å ha sagt det så viser det seg nå at denne forskningen er gjort i 2002, og eksperter er nå ute å sier at det ikke er mye hold i denne! Men barnehage er ikke for alle, og da må man finne nye løsninger. Men det gjelder nok ikke -de fleste- ser man at det blir helt feil for sitt barn, finner nok de fleste ut av det, og bytter ordning! Jeg stoler ihvertfall på at de fleste mødre kjenner barnet sitt godt nok selv, til å gjøre seg opp en mening om det! Var det det du fikk ut av det jeg skrev? Snakk om å trekke lua langt ned å bare lytte til det man selv vil høre fordi sanneheten er litt ubehagelig. Jeg er veldig glad i jobben min og jeg går ikke rundt å synes synd på barna hele dagen nei, men man ser jo ting som kanskje ikke foreldrene ser. Selvom " førskolelæreren" lukker øynene for dette, tydeligvis. Og jeg skjønner at dere går til angrep når noen stiller spm ved eller er uenig i hvordan man oppdrar barna sine, men dere må tåle å høre at andre har andre meninger om saken enn dere. Jeg kan ikke jatte med dere bare for å ikke tråkke dere på tærne? Men jeg dømmer ingen, jeg har bare en personlig mening om at barna har det best hjemme sammen med mor eller far de to første årene av livet. Vi har også bare våre personlige meninger og ikke si at jeg lukker øynene mine for ting som skjer i barnehagen! Da hadde jeg ikke vært der hvor jeg er. Fordi jeg er med å påvirke dagene til disse små verdifulle barna våre. Synd du jobber i en barnehage med den innstillinga di! Gjør noe med det!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023979-er-det-mange-som-skal-sende-1-%C3%A5ringen-i-brhg/page/3/#findComment-145111669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
santhe Skrevet 1. mars 2013 #63 Del Skrevet 1. mars 2013 Jeg skulle da virkelig vært hjemme med lillegutt til han var godt over året, bare vi hadde hatt råd til det! Har jo ikke akkurat lyst å sende gutten i barnehage 10mnd gammel. Det blør i hjerte mitt når jeg tenker på det. Men hva skal jeg gjøre da? Må jo ha penger til tak over hodet å mat på bordet(for å sette det på spissen). Her virker det jo som at man er en dårlig mor å ikke tenker på barnets beste om man sender de i barnehagen fra 1 år(eller tidligere). Men det er da virkelig barnets beste jeg tenker på når jeg skal fullføre utdanningen min å sikre fremtiden vår! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023979-er-det-mange-som-skal-sende-1-%C3%A5ringen-i-brhg/page/3/#findComment-145111774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twisty Skrevet 2. mars 2013 #64 Del Skrevet 2. mars 2013 (endret) Min skal være hjemme til hun er to år slik som sine søsken. Skulle ønske permisjonen med lønn var lenger, men å si at samfunnet er bygd opp slik at man MÅ sende barna i bhg er tull,du velger livet ditt selv. Vi har tatt mange økonomiske grep for å klare et år uten lønn, for barnets skyld. Jeg jobber også i bhg og jeg ser ikke at de små har det så veldig bra, det går -ja, men de har det bedre hjemme. Hvor jobber du da? Hvis du sier du "ser" barna ikke har det bra-hvorfor griper du ikke inn? Det er jo DERE voksne som skal gjør dagen bra for disse små i barnehagen-hvem ellers? Legger ikke ut hvor jeg jobber hen her inne. Men hva skal man gøre da? Si til alle foreldrene som kommer å leverer sine små hver dag at de burde ha de hjemme? Det funker jo ikkesånn. Personalet i bhg gjør alt vi kan for at barna skal ha det bra selvfølgelig, men mange ganger er ikke det nok, 13 barn på 4 voksne er 9 fang for lite uansett hvordan du vrir å vender på det. Og jeg mener at alle ettåringer bør ha tilgang på et fang å krype opp i til enhver tid. For ikke å snakke om fravær i personalet, vikarer for vikarer. Og det er det mye av! Har ofte kjent på fortvilelsen av å stå alene som tidligvakt og ha åtte-ni-ti barn alene fordi den andre som skulle komme på jobb ikke kom. Skjønner ikke at du da utsetter deg selv for å værevi en jobb du er så totalt uenig i. Hvordan orker du å se disse "stakkars" små hver eneste dag, som bare lengter etter mammaen sin? Må være utrolig slitsom! For å ha sagt det så viser det seg nå at denne forskningen er gjort i 2002, og eksperter er nå ute å sier at det ikke er mye hold i denne! Men barnehage er ikke for alle, og da må man finne nye løsninger. Men det gjelder nok ikke -de fleste- ser man at det blir helt feil for sitt barn, finner nok de fleste ut av det, og bytter ordning! Jeg stoler ihvertfall på at de fleste mødre kjenner barnet sitt godt nok selv, til å gjøre seg opp en mening om det! Var det det du fikk ut av det jeg skrev? Snakk om å trekke lua langt ned å bare lytte til det man selv vil høre fordi sanneheten er litt ubehagelig. Jeg er veldig glad i jobben min og jeg går ikke rundt å synes synd på barna hele dagen nei, men man ser jo ting som kanskje ikke foreldrene ser. Selvom " førskolelæreren" lukker øynene for dette, tydeligvis. Og jeg skjønner at dere går til angrep når noen stiller spm ved eller er uenig i hvordan man oppdrar barna sine, men dere må tåle å høre at andre har andre meninger om saken enn dere. Jeg kan ikke jatte med dere bare for å ikke tråkke dere på tærne? Men jeg dømmer ingen, jeg har bare en personlig mening om at barna har det best hjemme sammen med mor eller far de to første årene av livet. Går til angrep? Var det det du fikk med deg fra det jeg skrev? Jeg regner med at når barnehageansatte ser at noe ikke stemmer, får foreldrene beskjed om det.. Sånn var det ihvertfall i de barnehagene jeg jobbet i. Der var det vanlig med hyppige samtaler med foreldrene, hvor vi da samarbeidet for å gjøre det bra! Alle har rett på en mening, uansett om det er deg vi er enig med eller ikke. Diskusjoner som dette er egentlig fryktelig unødvendige, for alle foreldre må selv bestemme hva som er riktig for de. Ingen skal bli rakket ned på uansett hva de velger, og å si at barna ikke har det bra i b.h, ja da er vel målet å få disse foreldrene til å få dårlig samvittighet! Og det trenger de antageligvis ikke! I Kina er det barnehager som foreldrene leverer på mandag og ikke henter før på fredag, jeg er bare glad vi ikke har det sånn i Norge, da kunne folk hatt dårlig samvittighet! Endret 2. mars 2013 av Twisty Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023979-er-det-mange-som-skal-sende-1-%C3%A5ringen-i-brhg/page/3/#findComment-145112290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneS Skrevet 2. mars 2013 #65 Del Skrevet 2. mars 2013 Det er nok dessverre sånn som det blir beskrevet over, at det er for mange barn på for få voksne, og det fører jo til at barna får et dårligere tilbud enn det de kunne ha fått. Vi som jobber i bhg gjør jo vårt beste, men det sliter på samvittigheten når tiden ikke strekker til og babyer på 10 mnd ikke får den kosen og nærheten de trenger Nettopp derfor venter jeg et halvår med bhgstart, og er glad for at vi har muligheten til det. Det blir ingen lange ferieturer verken i år eller neste år pga det, men det får heller være. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023979-er-det-mange-som-skal-sende-1-%C3%A5ringen-i-brhg/page/3/#findComment-145112475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vogndilla Skrevet 2. mars 2013 #66 Del Skrevet 2. mars 2013 Det er nok dessverre sånn som det blir beskrevet over, at det er for mange barn på for få voksne, og det fører jo til at barna får et dårligere tilbud enn det de kunne ha fått. Vi som jobber i bhg gjør jo vårt beste, men det sliter på samvittigheten når tiden ikke strekker til og babyer på 10 mnd ikke får den kosen og nærheten de trenger Nettopp derfor venter jeg et halvår med bhgstart, og er glad for at vi har muligheten til det. Det blir ingen lange ferieturer verken i år eller neste år pga det, men det får heller være. Var akkurat den siden av saken jeg prøvde å belyse også, men da får jeg bare beskjed om at jeg ikke bør jobbe i en bhg. Jaja, hvis det får folk til å føle seg bedre så velbekomme! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023979-er-det-mange-som-skal-sende-1-%C3%A5ringen-i-brhg/page/3/#findComment-145113707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vogndilla Skrevet 2. mars 2013 #67 Del Skrevet 2. mars 2013 Min skal være hjemme til hun er to år slik som sine søsken. Skulle ønske permisjonen med lønn var lenger, men å si at samfunnet er bygd opp slik at man MÅ sende barna i bhg er tull,du velger livet ditt selv. Vi har tatt mange økonomiske grep for å klare et år uten lønn, for barnets skyld. Jeg jobber også i bhg og jeg ser ikke at de små har det så veldig bra, det går -ja, men de har det bedre hjemme. Hvor jobber du da? Hvis du sier du "ser" barna ikke har det bra-hvorfor griper du ikke inn? Det er jo DERE voksne som skal gjør dagen bra for disse små i barnehagen-hvem ellers? Legger ikke ut hvor jeg jobber hen her inne. Men hva skal man gøre da? Si til alle foreldrene som kommer å leverer sine små hver dag at de burde ha de hjemme? Det funker jo ikkesånn. Personalet i bhg gjør alt vi kan for at barna skal ha det bra selvfølgelig, men mange ganger er ikke det nok, 13 barn på 4 voksne er 9 fang for lite uansett hvordan du vrir å vender på det. Og jeg mener at alle ettåringer bør ha tilgang på et fang å krype opp i til enhver tid. For ikke å snakke om fravær i personalet, vikarer for vikarer. Og det er det mye av! Har ofte kjent på fortvilelsen av å stå alene som tidligvakt og ha åtte-ni-ti barn alene fordi den andre som skulle komme på jobb ikke kom. Skjønner ikke at du da utsetter deg selv for å værevi en jobb du er så totalt uenig i. Hvordan orker du å se disse "stakkars" små hver eneste dag, som bare lengter etter mammaen sin? Må være utrolig slitsom! For å ha sagt det så viser det seg nå at denne forskningen er gjort i 2002, og eksperter er nå ute å sier at det ikke er mye hold i denne! Men barnehage er ikke for alle, og da må man finne nye løsninger. Men det gjelder nok ikke -de fleste- ser man at det blir helt feil for sitt barn, finner nok de fleste ut av det, og bytter ordning! Jeg stoler ihvertfall på at de fleste mødre kjenner barnet sitt godt nok selv, til å gjøre seg opp en mening om det! Var det det du fikk ut av det jeg skrev? Snakk om å trekke lua langt ned å bare lytte til det man selv vil høre fordi sanneheten er litt ubehagelig. Jeg er veldig glad i jobben min og jeg går ikke rundt å synes synd på barna hele dagen nei, men man ser jo ting som kanskje ikke foreldrene ser. Selvom " førskolelæreren" lukker øynene for dette, tydeligvis. Og jeg skjønner at dere går til angrep når noen stiller spm ved eller er uenig i hvordan man oppdrar barna sine, men dere må tåle å høre at andre har andre meninger om saken enn dere. Jeg kan ikke jatte med dere bare for å ikke tråkke dere på tærne? Men jeg dømmer ingen, jeg har bare en personlig mening om at barna har det best hjemme sammen med mor eller far de to første årene av livet. Går til angrep? Var det det du fikk med deg fra det jeg skrev? Jeg regner med at når barnehageansatte ser at noe ikke stemmer, får foreldrene beskjed om det.. Sånn var det ihvertfall i de barnehagene jeg jobbet i. Der var det vanlig med hyppige samtaler med foreldrene, hvor vi da samarbeidet for å gjøre det bra! Alle har rett på en mening, uansett om det er deg vi er enig med eller ikke. Diskusjoner som dette er egentlig fryktelig unødvendige, for alle foreldre må selv bestemme hva som er riktig for de. Ingen skal bli rakket ned på uansett hva de velger, og å si at barna ikke har det bra i b.h, ja da er vel målet å få disse foreldrene til å få dårlig samvittighet! Og det trenger de antageligvis ikke! I Kina er det barnehager som foreldrene leverer på mandag og ikke henter før på fredag, jeg er bare glad vi ikke har det sånn i Norge, da kunne folk hatt dårlig samvittighet! Jeg har da ikke rakket ned på noen? Jeg kom jo bare med min personlige mening, er det ikke det som er meningen i et diskusjonsforum da? Og å si at det er unødvendig å ta denne diskusjonen synes jeg blir for dumt, når folk er uenige blir det diskusjoner. Er bare det at når jeg kommer med min mening så får jeg beskjed om at jeg kanskje ikke bør jobbe i en bhg osv, rimelig usakelig og jeg vil kalle det angrep ja. Også drar du inn kina som argument? Vi skal sende barna våre i bhg fordi i kina så har de det verre enn oss? Alt jeg ville frem til med mitt første innlegg var at man har et valg om man skal få barn å sende de i bhg eller ikke, ingen vits å syte over det her inne, alle velger sitt eget liv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023979-er-det-mange-som-skal-sende-1-%C3%A5ringen-i-brhg/page/3/#findComment-145113720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå