Gå til innhold

Har du kynnere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, siden uke ti. Ikke hver dag. Jeg fikk dem tidlig i forrige svangerskap også, rundt uke tolv til tross for at jeg var førstegangsgravid. De ble ikke spesielt plagsomme før rundt uke 24-25 mener jeg å huske.

Det er helt normalt ikke å ha det også.

Annonse

Jeg hadde det hele tiden med førstemann uten å skjønne det - fordi de kom ikke i tak, slik jeg trodde. Men magen var tidvis veldig sprengt og det føltes som noe inni der bulte ut til alle kanter ;-) Trodde det var babyen som la seg utover "inntil" magen eller noe.

Det var først når jeg tok sånn ctg i uke 38 at to jordmødre og en lege påpekte at jeg hadde regelmessige (!) sammentrekninger og kynnere, haha. Jeg visste ingenting om det.

Er det førstee gang du er gravid? Vanligere å kjenne det som flergangsgravid. Skjønte ikke helt hva kynnere skulle kjennes ut som første gang. Andre gang skjønte jeg det fort og kjente det ofte. Nå er jeg 12+4, og har kjent det i ny og ne. Det er bare livmoren som spenner seg, blir hard. Akkurat som en muskel som strammes uten at du gjør noe for det. Kjennes ikke ut som rie, for det kjennes ut som noe som trekker seg sammen. Kynnere er som om livmoren vil presse seg utover. Men siden det sjelden innebærer smerter, tenker man ikke så mye over det. Men hvis magen(livmoren) plutselig kjennes hard og stram når du tar på den, så er det antakeligvis en kynner :-)

Men kan det være at jeg har det uten å merke det? :P

Jeg visste ikke va kynnere var, så jeg trodde det var ungen som snudde seg ned i bekkenet. Altså at jeg kjente det var steinhardt nederst i bekkenet.. og at jeg følte trang til å tisse. Men så begynte jeg å lure på om dette kunne være kynnere som alle snakker om. Snakket med jordmor om dette, og hun fikk kjenne selv da jeg fikk det når jeg var hos henne. Så hun bekreftet at det kunne være det! Har det opptil flere ganger om dagen.. heldigvis varer det ikke så lenge om gangen ;) heheh!

Oi, føler trang til å tisse? Føler det når babyen sparker i blæra, men det er jeg sikker på at er babyen da, hehe.

Jeg er kanskje bare ikke så følsom i magen, ellers får jeg kanskje kjenne på kynnere mot slutten ja ;) Er 26+4

Annonse

Hadde noen i uke fra uke 18/19.. Er nå i uke 26 og har de ofte og litt kraftige.. Er på kontroll annen hver uke sykehuset for å sjekke åpning.. Det er pga masse Kynnere i forrige svangerskap, og hadde da åpning fra uke 30.. Men frøkna holdt seg inne til 35+5..

Spent på denne gangen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...