Gå til innhold

Rått egg og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan ikke spise rått egg under graviditeten? Tenker ikke å helle i meg en eggeplomme altså, men det er jo f. eks rått egg i Ben & Jerrys-isen. Og i majones. Og remulade. Og dressing.

Må man unngå alt dette? Ikke alle eggene er fra Norge heller.

Anonym poster: 29b86d265300f5de05305b7efb414a6e

Skrevet

Jeg spiser både is, majones og remulade. Men steker eller koker jeg egg selv skal det være gjennomstekt. Det skal være trygt å spise eggeprodukter i Norge

Skrevet

Ja, det skal jo det, men enkelte produkter (Ben & Jerrys) er importert. Hva tenker dere om det?

Kan jeg spise dressing fra Sverige, f. eks?

Skrevet

Jeg spurte jordmor om dette, fordi jeg spiste pasta carbonara, hvor det er et rått egg i sausen. Både hun og helsedirektoratet sier det er ok i Norge. Det KAN være salmonella i egg, men det skal ekstremt mye til for at det skjer her til lands, og det frarådes ikke rått egg til gravide.

Skrevet

Nei. Men når det er fryst, dør salmonella/listeria osv da? (Tenker på is. Fryktelig lyst på is ja... ;) )

Skrevet (endret)

Jeg spiser både ben & jerrys, majones og aioli. Aldri tenkt på at det ikke er bra, før jeg faktisk så en annen tråd om det her. Kommer til å fortsette å spise det som gravid :)

Endret av Pus med støvler venter # 2
Skrevet

Tenk om det ikke er bra da? Man må jo tenke på det.

Kan ikke bare lukke øynene, åpne smaksløkene og si "spist er spist".

Skrevet

Jeg spiste eggedosis i går, mao helt rått egg, med syndig sukker i og alt. Og godkjent av både legen og jordmor.

Anonym poster: 5003f3210427e194ae5cd7efc26c1666

Skrevet

Ok :) Tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...