Gå til innhold

noen flere som tar fragmin??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg knasker albyl-e og bruker fragmin. Hater de sprøytene!!

Har brukt dem siden uke 4 og er til kontroll hver 3-4 uke..

Fikk beskjed sist at dersom babyen ikke kommer av seg selv før termin blir fødselen satt i gang på termindagen. Dette var fordi at fragmin ikke var helt bra etter termin.. Håper han kommer et par uker før, for jeg ble ikke tryggere når jeg fikk høre det..

Jeg knasker albyl-e og bruker fragmin. Hater de sprøytene!!

Har brukt dem siden uke 4 og er til kontroll hver 3-4 uke..

Fikk beskjed sist at dersom babyen ikke kommer av seg selv før termin blir fødselen satt i gang på termindagen. Dette var fordi at fragmin ikke var helt bra etter termin.. Håper han kommer et par uker før, for jeg ble ikke tryggere når jeg fikk høre det..

Har ikke fått noe beskjed om hva vi skal gjøre med fødselen enda. Skal til jordmor på der jeg skal føde og så får vi se. Kunne velge ks ellet vanlig fødsel jeg da.

Annonse

Jeg går på Fragmin pga arvelig portein c mangel.. en koagulasjons defekt som gjør at blodet kagulerer fortere og faren for blodpropp øker.... pappa har hatt blodpropp 2 ganger. men jeg har aldri hatt og går ikke på medisiner til vanlig...

Begynte på Fragmin i uke 4 og skal gå på det til 6 uker etter fødsel...minnes det følges opp med ultyralyd hver mnd for å følge med på vekst og utvikling hos foster..

sprøytene plager meg ikke men det hender det klør litt der jeg har satt de... jeg foretrekker etterhvert som magen blir stor å sette de i fremsiden av lårene : )

Har samme "problemet".. Er ikke mye fett å ta i gitt! Sprøyta må egentlig bare vinkles mer og mer ettersom man blir strammere. er alltids noooe fett å treffe :-P

Men lår og området rundt navlen er der du kan stikke. Dette er avbildet på pakningsvedlegget :-)

Sprøytene skal sette subcutant.. dvs i underhudsfettet. Har man lite underhudsfett setter man sprøytene bare i enda mere skråvinkel. I pakningsvedelegget står det vel markert område på magen man kan sette de, men man har jo som regel noe fett på lår og rumpe også. Jeg er sykepleier og jobber på sykehus og Fragmin sprøyter blir satt i låret dersom pasienten selv ønsker dette...

Opptaket av virkestoff er kanskje noe raskere i mage enn i lår men tror ikke dette er av noe betydning i forhold til Fragmin...

Jeg syns det er mindre vondt ( ikke det at de er så veldig vondt da men) å sette de i låret.. og når magen er på det største, kulerund og har som en harpakka badeball så følte jeg nesten at jeg stakk ungen i rumpa når jeg satte den i magen på meg selv ; ))

Ring til føden å hør med dem, jeg bytter på å sette i låret å magen

Man skal absolutt ikke ringe føden m sånne spørsmål. Hør med dem som bestemte at dere skulle ha fragmin. Vil da ikke at jordmødrene skal sitte opptatt m slike telefoner i steden for å ta seg av fødsler og forespørsler som har m dette å gjøre

Ring til føden å hør med dem, jeg bytter på å sette i låret å magen

Man skal absolutt ikke ringe føden m sånne spørsmål. Hør med dem som bestemte at dere skulle ha fragmin. Vil da ikke at jordmødrene skal sitte opptatt m slike telefoner i steden for å ta seg av fødsler og forespørsler som har m dette å gjøre

Det er jo naturlig å ringe dit du fikk beskjed å om å starte på behandling og der du fikk "veiledning" for hvordan du skal bruke medikamentene. Nå var det jo ikke føden da. Men på kvinneklinikken der man går på ekstra oppsyn under graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...