Gå til innhold

Dere med baby på 3,4,5,6 måneder..

Anbefalte innlegg

Kan dere beskrive en dag for dere? Hva finner dere på?

Syns det er en vanskelig tid nå.. hun vil ikke sitte i vippestol, ikke ligge på gulvet, hun vil helst sitte og stå :P hehe.. og lurer på hva dere andre finner på i denne tiden:)

Fortsetter under...

Min er fem måneder og har tenner på vei. Så det går i skrik og hyl ved vær legging. Skal helst ligge i vippestol for å sove eller bare sitte på armen.

Babygymmen ligger han en halvtime før han blir sinna fordi han ikke kommer seg opp på fire. Ser fantorangen halv seks og da er musestille den halvtimen så sutring igjen. Så blir mye dynekos med lillegutt og hører ofte på musikk. Roer seg veldig. Så lite som skjer om dagene, men så sliten jeg blir fordet :P

Min er 4 mnd om 4 dager men jeg synes fortsatt det går mye tid til spising og soving. Triller tur 2-3 timer hver dag stort sett. Han liker fortsatt å ligge på lekematte og babygym og hvis han blir utolmodig kan jeg slå på tv så roer han seg.

Har en gutt på 5 mnd. Vi står som regel opp sånn ca 7. Da ligger han under babygymmen og leker mens jeg dusjer og spiser frokost, så får han morgenstellet og frokost. Når kl er ca 09 går vi ut på tur slik at mini får sove 1-2 timer. Har vi ingen planer er vi så hjemme og koser oss og leker før det er mat igjen ca kl 12. Etter dette er det tid for tur og soving igjen. Er hjemme til ca 14...middagslaging og litt sånt. Så pleier far i huset ta med mini på en liten tur i 16 tida så han får en liten blund. Da har jeg litt alene tid og surfer litt på nettet, vasker og rydder litt. Noen dager møtes vi en gjeng for lunsj, går turer sammen, har barseltreff, besøker jobben min... Synes dagane fyker avgårde!!!!! Nå er det jo sååå herlig å være ute, neste vårvær :)

Hvor gammel er din da, Hi? :)

Med tre tette flyver dagene :P Men lillemann har alltid likt å leke på gulvet/vippestol :) Er akkurat blitt 7 mnd nå og har siden han var litt over 6 mnd ålt seg, kommer overalt :)

Ellers står han opp sammen med søsknene ca. klokka 6 og legger seg 19-19.30 :) Tar seg en lang lur på ca. 3 timer og en mindre lur på rundt 1 time på dagtid.

Du skal se det blir bedre når åle koden er knekt og babyen ikke trenger være så frustrert :) Lykke til :)

Vi prøver å ha planer hver dag, men allikevel synes jeg dagene kan bli litt lange. Men nå er pappan endelig ferdig med en periode med mye overtid på jobben, så nå er han hjemme 17-tida. Vi gjør jo de vanlige tingene, steller, leker i babygymen, har lært seg å rulle fra rygg til mage, og gjør det hele tiden, men synes det er slitsomt å ligge på magen... Har 2 barselgrupper faktisk, men ikke alltid vi treffes hver uke. Går tur med bikkja i skogen hver dag, babysvømming en gang i uka, babysang innimellom. Besøker foreldrene mine ganske ofte og tar en overnatting der. Står opp rundt 08 og legger ham 19. To soveøkter, tilsammen 2-3 timer. Han er 5,5 mnd.

Prøver også å få ryddet litt og gjort litt husarbeid med gutten i meitai, men begrenser seg hvor mye jeg får gjort.

Annonse

Her er gutten 6,5 mnd, han liker veldig godt og ligge på gulvet nå, studerer lekene nøye, spesielt merkelappene på lekene er veldig interessant :-P ruller, snur seg i sirkel på magen og kommer seg litt framover. Fra han var 5 mnd til 6 mnd var det mye frustasjon og sutring, men nå har han knekt koden med å komme seg framover så nå kan han ligge lenge før han blir lei.

Han står opp ca 8, Vi leverer storebror i bhg hver morgen i ti tiden, da sover minste i vognen, og vi går gjerne en lang tur etter vi har levert i bhg,

Spiser lunsj når vi kommer hjem, og koser oss med le på gulvet, leser litt bok. Har planer noen dager i uken der vi går å bader, er med andre som er i permisjon med barn og vi koser oss hver dag.

Gjør også litt husarbeid, og småen elsker og se på når jeg henger opp klær, og støvsuger, han er begynt og åle seg etter sentralstøvsugeren - veldig morsomt :-)

Når jeg lager middag koser småen seg med frukt i baby feederen, som er veldig populær.

Her er gutten 6,5 mnd, han liker veldig godt og ligge på gulvet nå, studerer lekene nøye, spesielt merkelappene på lekene er veldig interessant :-P ruller, snur seg i sirkel på magen og kommer seg litt framover. Fra han var 5 mnd til 6 mnd var det mye frustasjon og sutring, men nå har han knekt koden med å komme seg framover så nå kan han ligge lenge før han blir lei.

Han står opp ca 8, Vi leverer storebror i bhg hver morgen i ti tiden, da sover minste i vognen, og vi går gjerne en lang tur etter vi har levert i bhg,

Spiser lunsj når vi kommer hjem, og koser oss med le på gulvet, leser litt bok. Har planer noen dager i uken der vi går å bader, er med andre som er i permisjon med barn og vi koser oss hver dag.

Gjør også litt husarbeid, og småen elsker og se på når jeg henger opp klær, og støvsuger, han er begynt og åle seg etter sentralstøvsugeren - veldig morsomt :-)

Når jeg lager middag koser småen seg med frukt i baby feederen, som er veldig populær.

Hørtes ut som fine dager:)

Vi har så lite kjentfolk rundt så har ikke alltid mye å gjøre. Men å være hjemme hele dagen så syns jeg dagene blir veldig lange:)

Min er 4,5 mnd så kanskje hun roer seg litt når hun kan åle seg fram:p hehe

Hørtes ut som fine dager:)

Vi har så lite kjentfolk rundt så har ikke alltid mye å gjøre. Men å være hjemme hele dagen så syns jeg dagene blir veldig lange:)

Min er 4,5 mnd så kanskje hun roer seg litt når hun kan åle seg fram:p hehe

Ja, det skjønner jeg godt, kan blir lange dager hvis man bare går hjemme. Er det noen aktiviteter dere kan være med på der dere bor, babysang, svømming, osv? Vi går tur hver dag, og har blitt kjent med flere mødre som er hjemme i permisjon på den måten :-)

Har merket med begge mine at 4-5-6 mnd alderen er en litt slitsom alder, der det skjer mye og det blir mye sutring og frustrasjon da de ikke får til det de vil.

Det blir bedre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...