Gå til innhold

Sammenheng mellom stillesitting og overtid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil ikke si jeg var så veldig aktiv i forrige svangerskap. Hadde stillesittende arbeid og ganske stillesittende fritid også, gikk kun litt rolige turer. Men snuppa kom plutselig 2 uker før tiden likevel. Denne gangen blir det garantert ikke overtid, da jeg venter tvillinger.

Noen sier jo at det er ugunstig å farte rundt, vertfall om en stresser. Da produseres adrenalin som et "i veien for fødehormonene".

Gjør ting som gjør deg lykkelig. Da produserer du lykkehormon (oxytosin?) som går hånd i hånd med fødselshormon.

Mens andre sier at aktivitet er bra. Å gå tur er bra, fordi at bevegelsene og tyngdekraften kan hjelpe fosteret ned i bekkenet... Hehe. Ikke vet jeg hva jeg skal tro på...

Men de fleste fødsler starter ofte om natten, når kvinnen er heeelt avslappet ;)

Annonse

Noen sier jo at det er ugunstig å farte rundt, vertfall om en stresser. Da produseres adrenalin som et "i veien for fødehormonene".

Gjør ting som gjør deg lykkelig. Da produserer du lykkehormon (oxytosin?) som går hånd i hånd med fødselshormon.

Mens andre sier at aktivitet er bra. Å gå tur er bra, fordi at bevegelsene og tyngdekraften kan hjelpe fosteret ned i bekkenet... Hehe. Ikke vet jeg hva jeg skal tro på...

Men de fleste fødsler starter ofte om natten, når kvinnen er heeelt avslappet ;)

Kloke ord Lilli med tulla si! Har to venninner hvor fødselen startet etter 90 minutters gravidmassasje- man produserer jo oksytocin når man blir berørt og man er jo gaaanske avslappet under en massasje ;)

Adrenalin er jo det motsatte hormonet og kan stanse en fødsel ( livmormunnen kan til og med trekke seg sammen)!

Hm, er ikke på overtid enda, men gjett o jeg skal unne meg masse massasje:) .. Og andre ting som gjør meg lykkelig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...