Gå til innhold

Er dere alle flinke til å gi d dråper eller tran?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg spiste ekstra mye dvitamin rik og omega3 mat til han ble 3 måneder. Nå så gir jeg tran annenhver dag. Han elsker det he he, men jeg gir annenhver dag da jeg spiser variert og god kost, samt att jeg vil ha litt baby lukt å ikke bare fisk ha ha!

Jeg spiste ekstra mye dvitamin rik og omega3 mat til han ble 3 måneder. Nå så gir jeg tran annenhver dag. Han elsker det he he, men jeg gir annenhver dag da jeg spiser variert og god kost, samt att jeg vil ha litt baby lukt å ikke bare fisk ha ha!

Ifølge HS så kommer ikke Den omega3 og dvitaminen ut i melka.

For jeg skrøt av det samme :)

Annonse

Vi gir! Hun spytta ut alt helt til vi prøvde sånne kapsler fra apoteket.. man vrir av toppen og gir dem innoldet (egentlig vil jeg ikke anbefale noen å gi direkte i munnen fra kapselen, hvis man mister kapselen vil den jo kunne sette seg fast i halsen...). Mistenker at det er sitronsmaken som gjør susen. Det er viktig med tran for et sterkt skjelett!

Gitt hver dag fra ca 6 uker. Han får ellers kun mme og der er det jo noe omega-3 ig vit-D.

Gir ved kvelds eller morrastell, når han er naken. Bruker easy tran og gir halve dosen på hver side i munnen. Kommer minimalt ut da, kommer det noe tørker jeg med kompress bare. Gir vel ca 1 ml, startet med 0,5 ml. Går fint nå som han er vant til smaken :)

Prøver å være flink å gi D dråper . Jeg spurte helsesøster om mme barn trenger tran. Men det gjør de ikke sa hun. Kun D dråper. Har en gulpebaby og syntes ikke det var det minste gøy å ha en unge som lukter fisk hver dag men nå slipper vi altså det.

Prøver å være flink å gi D dråper . Jeg spurte helsesøster om mme barn trenger tran. Men det gjør de ikke sa hun. Kun D dråper. Har en gulpebaby og syntes ikke det var det minste gøy å ha en unge som lukter fisk hver dag men nå slipper vi altså det.

Merkelig, helsesøster her sa det motsatte... Mente det kanskje var nok Vit D men neppe nok omega-3. Noe med at det er vanskelig å tilsette omega-3 i tørrstoff-form, men lett med Vit-D.

Merkelig, helsesøster her sa det motsatte... Mente det kanskje var nok Vit D men neppe nok omega-3. Noe med at det er vanskelig å tilsette omega-3 i tørrstoff-form, men lett med Vit-D.

Du kan bare lese selv på mme pakken. Nok omega 3 i Collet som vi bruker ihvertfall.

HS har sagt, og jeg har lest, at mme barn også bør få tran. :)..så det gjør vi...

Jeg startet med bittelitt annenhver dag og gir nå ca 2,5 ml. det går fint. :)

Du som gir Vitaminsirup fra apoteket med 500 vitaminer??!! hva er det slags superdrikk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...