Gå til innhold

Barnemark/småmark - hjelp!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi oppdaget det hos jenta vår på kveldstid en søndag, kjøpte og tok vermox mandag tidlig formiddag, og hørte ikke mer klaging om kløe etter det. Virket som tablettene fungerte ganske med en gang.

Anonym poster: fac73b9fa93d54fc823020b872d39bfa

Her har vi vasket og desinfisert (spray) + antibac, og så har jeg lagt de lekene hun leker mest med i fryseren. Jeg har kokt kluter og håndklær, men ikke rukket å bytte sengetøy . Do, vask, og håndtak har fått nøye behandling. Jeg er til og med så gal at jeg desinfiserte mobilen min. Dette er æsj æsj æsj, men syns synd på snuppa som klør i rumpa:(

Anonym poster: c28b2aa010816b22fb955d5274bf617c

Du må ta av og koke alt sengetøy samme dag som tabletten tas. Deretter må alle sove med tett undertøy til neste tablett tas. Viktig at alle i huset behandles samtidig. Det går så bra så, vi har hatt det to ganger her i heimen (med flere års mellomrom) og har aldri oppdaget at de ikke blir borte.

Mener at mine unger har rapportert det borte samme dag som tabletten har blitt tatt.

Annonse

Men vi har ikke tatt tabletter, vi har tatt flytende Vermox 5ml hver og det skal gjentas etter en uke står det på pakken.

Det holder vel å ligge med truse? Hun har fått beskjed om å ikke klø seg i rumpa, for da bli ikke marken borte (litt skremselspropoganda). Må vel si i fra til bhg?

Skal ta av sengetøy nå, men jeg får bare vasket det på 70 grader, holder det?

Men vi har ikke tatt tabletter, vi har tatt flytende Vermox 5ml hver og det skal gjentas etter en uke står det på pakken.

Det holder vel å ligge med truse? Hun har fått beskjed om å ikke klø seg i rumpa, for da bli ikke marken borte (litt skremselspropoganda). Må vel si i fra til bhg?

Best med pysjbukse utenpå trusa jo, og begge deler byttes og kokvaskes hver kveld til dere tar neste kur.

Og JA, si fra til barnehagen!! Jobber i barnehage, og vi får ALDRI beskjed om barnemark, men det går ståadig epidemier, så det er opplagt at barna får det.

Vi henger ikke opp lapp hvor det står "Trine Jensen har barnemark - ikke lek med henne", vi henge ropp en lapp der det står "Det er tilfelle av barnemark på avdelingen, følgende hygienetiltak gjennomføres på avdelingen og følgende bør gjøres i hjemmene"

man leser jo kokvask, 90 grader, men jeg har lest flere steder at i en moderne vaskemaskkon med dagens vaskemidler, er vanlig 60 graders tilstrekkelig. 70 er da sikkert bra nok :)

Ta kuren som beskrevet, skift sengetøy begge kurdager, ingen hensikt i å desinfisere, vask som vanlig, vask håndklær etc på 70 grader. Det går fort over, men er et helsike mens det står på :) HAdde en runde på vesla i høst, hun ble kvitt kløen samme dag hun tok første kur. Første kuren dreper voksne mark, den andre kuren tar eggene. Og ja, hele familien må ta den, og si fra i barnehagen.

Nå vet jeg ikke hvordan rutinene i barnehagen deres er, her må de påbegynne kuren før de kan komme. (Jeg oppdaget marken på kveld, ringte barnehagen på morgen, fikk tak i medisin og hun kunne komme tilbake dagen etter)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...