Gå til innhold

Har manglet sexlyst i over 2 år nå! Noen gode råd?!

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt sexlyst siden vi fikk gutten vår som nå er 2 år og 3 mnd. Vi har hatt sex, men det er mest for hans skyld. Det blir jo til at det er kun mannen min som tar initiativ, og det er jo ikke rettferdig ovenfor ham i det hele tatt... Hadde det vært opp til meg slik jeg føler det nå, hadde jeg ikke trengt å hatt sex i det hele tatt og det hadde ikke gjort meg noe som helst.

Før vi fikk barn var jeg veldig aktiv seksuelt og kjenner meg ikke igjen i dette i det hele tatt. Har hele tiden tenkt at det vil komme seg etter hvert, men det bare kommer ikke. Har skiftet p-pille etter prat med fastlegen, men det hjalp ikke heller. Nå prøver vi å bli gravide igjen, så vi har sex annenhver dag sånn ca. Det er helt greit, men det er ikke det samme som før for meg iallefall! Det har ingenting med ham å gjøre tror jeg. Han er jo akkurat den samme, både fysisk og psykisk! (Han har vært veldig forståelsesfull) Tror det hele ligger i hodet mitt! Det kan jo også nevnes at jeg tok keisersnitt, så det er ingen endringer i underlivet heller. Har rett og slett bare ikke noe lyst... :(

Noen som har noen erfaringer eller gode råd å komme med? Er lei av å være "den kjipe" når jeg pleide å være "den gøye".

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Har hatt det sånn i perioder. Og når jeg har lest litt rundt på nett er disse rådene gjeldende: kvinnen mister lyst når hun er for sliten. Menn bør ikke forvente at kvinnen gjør "alt" og så forvente sex samtidig. Da blir det iallefall ingen hjertelig sex. Det hjelper bra på sexlysten min om min mann for en gangs skyld lager middag og tar oppvasken, har kjøpt blomster og vi tar oss tid til å slappe av med en god film mens vi spiser god mat osv. Når hverdagen krever for mye av meg, mister jeg også sexlysten. Sånn er det for de fleste. Også menn, når de blir for slitne.

Og så er det nok ikke så skummelt som det føles som. Hva er vel mere slitsomt enn småbarnsfasen? Lysten kommer tilbake! :) Skap rom for deg selv i hverdagen, så skal du se du får overskudd til "denslags" også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...