Gå til innhold

Kan jeg bruke skinkestek til å lage "pulled pork"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser jo at man skal bruke skulder, men de har de aldri i butikken her. Men i dag var det tilbi\ud på fersk skinkestek og da kjøpte jeg det:)

Har du forresten en super oppskrift på en barnevennlig rub?

Skrevet

Det ville jeg ikke gjort...

En skikkelig god pulled pork trenger både bein og fett for å bli godt og saftig når det skal stekes så lenge, så jeg tror skinkestek rett og slett blir for tørt og kjedelig - og det er jo veldig kjedelig å ha forberedt noe i så lang tid for så å oppleve at resultatet ikke blir noe særlig!

http://www.foodnetwork.com/recipes/tyler-florence/pulled-pork-barbecue-recipe/index.html

Skrevet

Å gud, det så skikkelig heslig ut. Så ut som noe man hadde plukka opp i restesøppla bak en resturant. Æsj.

Anonym poster: 854902e776843ccac96f480802137cf0

Skrevet

Å gud, det så skikkelig heslig ut. Så ut som noe man hadde plukka opp i restesøppla bak en resturant. Æsj.

Anonym poster: 854902e776843ccac96f480802137cf0

Ah, men det smaker helt nydelig:)

Skrevet

Det ville jeg ikke gjort...

En skikkelig god pulled pork trenger både bein og fett for å bli godt og saftig når det skal stekes så lenge, så jeg tror skinkestek rett og slett blir for tørt og kjedelig - og det er jo veldig kjedelig å ha forberedt noe i så lang tid for så å oppleve at resultatet ikke blir noe særlig!

http://www.foodnetwo...cipe/index.html

Er både bein og fett på det kjøttstykke jeg har kjøpt altså. Det er ikke en sånn vanlig surret, beinløs vakumpakket ting!

Skrevet

Så lenge det er noe fett på kjøttet tenker jeg at det bør gå - ikke noe godt om det blir tørt og trist :(

Jeg bruker gjerne svinenakke til pulled pork. Hmmm ... tror at jeg må lage det en dag ... med hjemmelaget coleslaw ... nammenam!!! ;)

Skrevet

Skinkesteken kan brukes, såfremt den er rå.

Det blir ikke like godt, men kan gå i nød;)

Vi kjøper fra Strøm-Larsen

Sjekk bbqviking.com for oppskrift og fremgangsmåte

Anonym poster: 37eda737b340e14a49e8793206a9f25b

Skrevet

Det er jo bare å prøve!

Så kan du gi oss en oppdatering når du kan sammenligne...

Som sagt, det viktigste er fett og ben, en skikkelig god rub og massevis med tid...

Lykke til!

Skrevet

Du skal bruke Kebabkjøtt ;)

Næh..Kebabkjøtt du liksom!

Skrevet

Hva er dette for slags mat? Har faktisk aldri hørt om det før...

Anonym poster: f1c422884bcbfc87b0a7f4c4a4b9272e

Skrevet

Pulled pork er kjøtt av svin (skulder bein) som er laaaaangtids stekt/røkt til kjøttet er så mørt at det bare er å rive kjøttet av beinet med hendene (derav navnet pulled pork)

Det er viktig å ha beinet der, da blir det juicy :)

Vi ber slakteren om å kutte for oss, for da får vi riktig del.

Vi har det på grillen i ca 9-10 timer.

Har hjemmelagede rundstykker, coleslaw og saus :)

Skrevet

Lurer på hvordan det vil fungere med hest ... "Pulled horse", liksom ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...