Gå til innhold

Når man ikke kan bruke vaskemiddel og skyllemiddel med parfyme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du prøvd Comfort sensitive skyllemiddel? Den har veldig lite parfyme, men klærne lukter friskt. Her i huset kan vi bruke den, men ikke vanlig comfort.

Anonym poster: 845ab23a414f701a4f82d6d6deb479ce

Rene klær lukter ingenting annet enn rent. Heng dem til tørk ute, så lukter de frisk luft. Skyllemiddel lukter kamuflasje og trengs bare om vaskemaskinen er dårlig, møkkete eller klærne blir liggende så lenge før de henges opp at de er sure.

Slutt med de parfymerte midlene, og etter et par uker så lukter du på et av de skyllemidlene du pleide å bruke. Du kommer til å lure på hva du tenkte på da du brukte det ;)

Annonse

Du sier ikke hvorfor du ikke kan bruke vaskemiddel og skyllemiddel med perfyme. Er det pga atopisk eksem bør du kutte ut skyllemiddel helt, siden dette irriterer huden. Er det pga allergi for perfyme er det en snnen sak.

Vi bruker nøytral vaskemiddel og ingen skyllemiddel pga atopisk eksem hos barn. En stund jeg var veldig lei av at det ikke luktet noe på vaskerommey satte jeg ned duftpinner der, for da følte jeg det luktet litt godt mens jeg styra med vaska. Gav litt av den samme følelsen som når en tar ut tøy av vaskemaskinen og det lukter godt.

Men legg duftposer i klesskapene, så får du litt lukt i tøyet. Lavensel i små poser. Te kan også legges i små poser og det avgir lukt uten at det gir utslag på allergi eller eksem.

Anonym poster: 6b5530edf293fd1c1b0c080b359d81bc

Jo mer parfyme man bruker, jo mindre lukter man parfymen. Jeg er ikke vant til å bruke noe særlig med parfyme i det hele tatt i hverdagen og syns andre med mange paryfmedufter kan lukte alt for mye. Klær mamma har vasket til barna mine syns jeg lukter så sterkt parfyme at jeg vasker dem en gang til før vi bruker dem. Som en annen sier, dropp parfymevaskemidden noen uker og lukt på noe som er vasket med, da skjønner du at det er bare tull fordi det lukter alt for mye med.

Anonym poster: 8311a300515be73695474db005f6e3d7

Synes ikke klærne trenger å lukte noe. Det er nok når hud og hår lukter godt/rent. Å blande mange lukter blir bare slitsomt. Vi bruker heller ikke parfyme pga atopisk hud. Godt tips med god lukt på vaskerommet :-)

Anonym poster: ed9bf2d96fc57b658af16ade29d39361

Annonse

Eteriske oljer: http://www.iherb.com/search?kw=essential+oils&x=8&y=14#cid=5414&none

Jeg bruker kun naturlig vaskemiddel som ikke krever tøymykner. Men vil jeg ha litt lukt så bruker jeg eteriske oljer. De er veldig drøye og du trenger kun noen dråper i skyllekammeret.

Enig med de over her: Det blir alt for mye lukt! Jeg får helt vondt i hodet når folk kommer med mange forskjellige lukter av klærne, håret, huden, også en dæsj parfyme oppå der igjen. Ofte bruker de jo sjampo som lukter sånn, og hårspray som lukter noe annet - og såpe som lukter sånn, og bodylotion som lukter noe annet. Jeg blir helt svimmel!

Jeg bruker ikke skyllemiddel i det hele tatt, og skjønner ikke helt nytten i det. Merker ingen forskjell på klærne, jeg. De er jo like rene :)

Anonym poster: fd50ad773d17ee111b99d0ff7cb99e3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...