Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Førstemann lå i sengen sin fra første stund, etter mat var det bare til og legge han i sengen og han sovnet.

Minstemann samsov med meg de første 6 ukene, ville ikke ligge noen andre steder enn tett inntil meg. etterhvert kunne jeg legge han i sengen sin etter amming.

Hei Elililla.

Vår åtte dager gammel baby sov i sengen sin fra vi kom hjem fra sykehuset (på sykehuset ville han helst sove med mamma eller pappa på natta). I begynnelsen lå han litt urolig, men vi la et tynt pledd oppi senga vår hver gang han skulle ha mat på natta. På den måten luktet det kjentnår han ble lagt i senga si. La bare teppe mellom han og dyna og det funket fjell. Når han er urolig på dagtid, selv etter å ha fått dekket elementærbehoven og blitt bysset og blitt dullet med, men er trøtt, legger vi en liten bamse ved siden av ham, som vi også har hatt i senga vår først:) Synes det er kjempekos at han sovner i armene mine etter ammingen, men er litt deilig å få spistmed begge hendene fri osv. Ser at han stadig roer seg mer og mer for hver dag!

Jeg gjorde dette fra dag 1. Ga pupp til hun sovnet og la henne i sengen sin. Hun våknet da jeg la henne ned og gråt litt så da ga jeg pupp til hun sovnet igjen. Sånn holdt vi på til halv tre hver natt. Etterhvert ble det tidligere og tidligere. Nå sovner hun ca. 19.30 hver kveld;)

Annonse

Tusen takk for mange svar. Selv har jeg hatt min gutt på snart 4uker både i min seng og i egen seng nå de siste 4 dagene. Dvs han sovner da i sin seng mellom elleve og tolv, og når han våkner for mat igjen rundt halv fire kommer han over i vår seng.

Største problemet nå er at det er veldig vanskelig å få han til å sove om kvelden....

Gjest AnneS

Her har vi slitt med å få han til å sove i seng (6 uker nå). Sov bare oppå meg i ukesvis, og jeg ble som en zombie :P Men så satte vi bagvogndelen oppi sprinkelsenga og hadde det varmere på soverommet, og vips! Nå sover han alene der, og sover lenger også! Gikk fra 1,5-2 timer til 2,5-4 timer mellom amming. Jeg er storfornøyd!

• 2 uker senere...

Her sov han i egen seng etter vel 1mnd, men han sover på magen (har prøvd alt jeg kan for å få han til å sove på ryggen uten hell :( ). Nå sover han i egen seng på eget rom og er snart 3mnd, men han havner alltid i sengen med meg av en merkelig grunn hver natt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...