Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei på dere! :)

Lurer på om noen av dere som ble fortalt hvordan det bestemmes om eggene blir satt på frys eller ikke, hvilke faktorer som utgjør dette?

Var på egguthenting på fredag og fikk ut 14 stk! Som vi trodde var et ganske godt tall! :) Idag når vi kom får å sette egget tilbake fikk vi beskjed om at hele 9 av 14 som ble befruktet og utviklet seg ganske bra. Det gjorde oss veldig glad! :D Men et øyeblikk senere får vi bekjed om at de valgte å sette et egg og INGEN på frys! :( Da ble vi plutselig veldig lei oss .... :( De begrunnet dette med at resten av eggene mulig klarer ikke overleve nedfrysning. Håpte virkelig på at det blir iallefall minst ett eller to på frys!

Men men, nå kan vi bare krysse fingrene at vi fik inne oss det "perfekte" egget! :) Kan ikke vente til 9 mars får å ta test! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023513-p%C3%A5-frys-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke akkurat hvilke kriterier de går etter, men dersom egg skal fryses må de være av tipp topp kvalitet, nettopp fordi det er en "påkjenning" for eggene å fryses ned/tines, og de av dårlig eller middels kvalitet tåler ikke det.

Skjønner godt du ble skuffet da ingen av eggene kunne fryses. Du fikk vel gode forhåpninger da dere fikk ut 14 egg. Men så er det jo altså kvaliteten og ikke kvantiteten som gjelder. Får bare krysse fingre for at det ene egget er GULLEGGET!:-)

Jeg vet ikke akkurat hvilke kriterier de går etter, men dersom egg skal fryses må de være av tipp topp kvalitet, nettopp fordi det er en "påkjenning" for eggene å fryses ned/tines, og de av dårlig eller middels kvalitet tåler ikke det.

Skjønner godt du ble skuffet da ingen av eggene kunne fryses. Du fikk vel gode forhåpninger da dere fikk ut 14 egg. Men så er det jo altså kvaliteten og ikke kvantiteten som gjelder. Får bare krysse fingre for at det ene egget er GULLEGGET!:-)

Tusen takk for svar Nurse77 :) Helt enig at det er ikke kvalietet men kvantitet som teller! :)Så vi satser på at det er det ene egget vi fikk er det vi trengte! :D

Jeg fikk ut 20 egg, 8 befruktet og 5 på frys. Jeg føler meg utrolig heldig, og forstår godt skuffelsen dere opplevde. Men dere trenger bare et gullegg :D Vi fikk beskjed om at det var flere som opplever å ikke få på frys enn de som opplever å få det. Jeg forstod på de at de går etter skalaer og at de ser hvilke som evt. kan tåle frysingen. Nøyaktig hvor bra egget må være vet jeg ikke.

Håper du ruger på gullegget og får positiv test i mars :)

Jeg fikk ut 20 egg, 8 befruktet og 5 på frys. Jeg føler meg utrolig heldig, og forstår godt skuffelsen dere opplevde. Men dere trenger bare et gullegg :D Vi fikk beskjed om at det var flere som opplever å ikke få på frys enn de som opplever å få det. Jeg forstod på de at de går etter skalaer og at de ser hvilke som evt. kan tåle frysingen. Nøyaktig hvor bra egget må være vet jeg ikke.

Håper du ruger på gullegget og får positiv test i mars :)

Mange takk for søtte og gode ord ønskegull! :) Ja forsto det også slik at det er kun 35-40 % av alle som får eggene sine på frys. Så det er ikke så veldig stort tall.

Men så utrolig kjekt at dere er blant de! :) veldig glad på deres vegne!:) Håper det lykkes for deg og meg denne gangen! :) Skal krysse fingrene og tær for deg også!:)

Jeg fikk ut 8 på første uttak, 1 inn og 2 på frys. Full klaff på det som ble satt inn (gutt 2010). Ett av de på frys ble satt inn to år etter, men festet seg ikke, mens det andre fryseegget ikke tålte opptiningen. På det neste uttaket fikk jeg kun ut tre egg, hvorav kun ett ble befrukta og festet seg, men mistet i uke 7. På det siste uttaket fikk jeg ut 5 egg, men kun to ble befrukta. Disse var av ulik kvalitet. Ett "full-score-egg" og et av middels kvalitet. Da valgte de å sette inn begge. Egget med middels kvalitet ville ikke tåle en nedtining, men var en god "kandidat" til barn:-). Og det stemte: begge eggene festet seg, og er nå gravid med tvillinger i uke 19:-). Ønsker deg lykke til, og som flere her skriver: det kan være nok med ETT egg:-). Masse masse lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...