Gå til innhold

Første svangerskapskontroll....

Anbefalte innlegg

Endelig er første svangerskapskontroll bestilt, gleder oss stort til den store dagen 18.03.13, da er jeg 8+5 på vei. Vi ønsket å få bekreftet svangerskapet før vi forteller dette til foreldrene våre i påsken. Er det flere som velger å gjøre det på denne måten?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144023440-f%C3%B8rste-svangerskapskontroll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda er enig, men samtidig så føler vi at vi går rundt og lurer alle sammen med og ikke fortelle det. Men jeg har allerede ganske mange symptomer på svangerskapet, så jeg vet at når påsken og hytteturen kommer så blir dette oppdaget raskt. Så da har vi funnet ut at vi sier dette i påsken, er da akkurat 10uker på vei :)

Endelig er første svangerskapskontroll bestilt, gleder oss stort til den store dagen 18.03.13, da er jeg 8+5 på vei. Vi ønsket å få bekreftet svangerskapet før vi forteller dette til foreldrene våre i påsken. Er det flere som velger å gjøre det på denne måten?

Gratulerer med det :) Men jeg må bare spørre, er det tidlig ultralyd du har bestilt, eller en vanlig jordmor/legetime? Du sier at du ønsker å bekrefte svangerskapet, men lege/jordmor gjør ikke noe for å bekrefte/avkrefte svangerskapet på første kontroll. Har du fått positiv test er svangerskapet bekreftet, og det eneste som blir gjort på første kontroll er å fylle ut helsekortet for gravide, bestille fødeplass hvis dette ikke er gjort, ta en del blodprøver og ev. en gu hvis det er lenge siden du har hatt dette. Bare sånn at du ikke regner med at legen skal kunne bekrefte ne du ikke allerede vet fra før ;)

Takk :) Nei, har bestilt en vanlig svangerskapskontroll som vanlig gjennomføres i løpet av 8-12 uke. Bekreftelse på noe som jeg selv kun har tatt en test på, ved å gå til en legeundersøkelse så er det hele straks mer virkelig. Beklager min uvitenhet ;)

Hei, her er det slik at de vanlige svangerskapsblodprøvene ikke kan tas før etter 12 uker. Jeg tror derfor ikke du kan forvente annet enn papirarbeid så tidlig (som andre skriver). Anbefaler deg å bestille en tidlig ultralyd hvis du vil ha bekreftelse på at du faktisk er gravid. Det gir en god følelse å se hjerteaktivitet så tidlig:)

Annonse

Takk :) Nei, har bestilt en vanlig svangerskapskontroll som vanlig gjennomføres i løpet av 8-12 uke. Bekreftelse på noe som jeg selv kun har tatt en test på, ved å gå til en legeundersøkelse så er det hele straks mer virkelig. Beklager min uvitenhet ;)

Ikke noe å beklage! :) Jeg ville bare informere, så du ikke blir skuffet hvis du har gått lenge og gledet deg til noe mer... Skjønner godt det med at det føles mer virkelig etter første kontroll. Men det blir altså med følelsen ;) (som ikke skal undervurderes....)

Hei, her er det slik at de vanlige svangerskapsblodprøvene ikke kan tas før etter 12 uker. Jeg tror derfor ikke du kan forvente annet enn papirarbeid så tidlig (som andre skriver). Anbefaler deg å bestille en tidlig ultralyd hvis du vil ha bekreftelse på at du faktisk er gravid. Det gir en god følelse å se hjerteaktivitet så tidlig:)

Jeg tok alle blodprøvene i uke 5. I begge svangerskap ;-)

Annonse

Eg fekk også beskjed av gyn. å komme inn så tidlig. (Veke 7). Han tok då innvendig UL for å sjekke at alt sto bra til. Og det gjorde det. Fikk sjå en liten klump med eit sterkt hjerte:-)

Det må være en fantastisk følelse :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...