Gå til innhold

Er det normalt at jeg ser gravid ut i uke 16? Lufte meg litt

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen, da var jeg på plass her igjen. Helt uplanlagt... Ble gravid første dag etter siste mens, trodde ikke det skulle være mulig. Jeg var ikke forberedt på dette i det hele, men har åpne armer. Dette blir min 5. graviditet. De andre gangene var svært planlagt. I uke 20 med første hadde jeg tatt av 7kg og aldri vært så slank. Med de andre viste det også ganske sent. Nå er jeg i uke 16, allerede 10kg overrvektig før jeg ble gravid og olabuksene mine begynner å bli ubehagligt trange, når jeg er i svømmehallen sliter jeg med å skjule det. Lurer på hvor stor jeg kommer til å bli :( Jeg har ikke tenkt å fortelle det til noen enda, men er usikker på hvor lenge jeg klarer å holde det hemmelig. Jeg har en datter på 15år og gruer meg til å fortelle henne det, tipper hun synes det er dødsflaut... Syns det er faut selv jeg og føler meg som en gammel mor - er 35år. Grunnen til at jeg holder det hemmelig er vel for å "skåne" dem lengst mulig. Jeg er ikke særlig flink til å gå gravid, sist gang fikk jeg i uke 27 og er redd det skal skje enda tidligere denne gang... Grunnen til at jeg skrev dette var vel for å lufte meg litt, føler meg deppa for tiden...Rart at du med de andre var hoppende glad og denne gangen er jeg lei meg. Jeg kan ikke styre følelsene mine og det er som jeg skjemmes og gremmes... Det positive er at den lille har det bra, vi har stort hus og grei økonomi. Når den er her er den hjertelig velkommen, jeg vet bare ikke om jeg klarer å bære den frem*håper*

Fortsetter under...

Jeg venter fjerdemann og er 16+0 i dag (også uplanlagt). Jeg har stor mage, og helt tydelig gravid. De hadde begynt å hviske i gangen på jobben allerede før jeg fortalte det da jeg var 11 uker. Ikke overvektig i utgangspunktet. Men jeg har hatt tette svangerskap, og eldstemann er bare 5 1/2.

Det er ikke så rart om magen kommer tidlig når du har fire svangerskap bak deg!

(Jeg fyller 35 senere i år, men føler meg ikke som gammel mor, nei... men nå har jeg små barn, da)

Ved 16 uker er det ikke uvanlig å ha mage!! Jeg har fått mage allerede ved uke 11 i begge mine svangerskap, i uke 16 kunne jeg ikke skjule det lenger. En av elevene mine spurte rett ut om jeg var gravid- haha! (det var ikke offentlig enda). Det trenger ikke bety at du ender opp gigantisk det altså. Lykke til med alt :-)

Jeg er på vei med nr to, men bare et år siden forrige fødsel... Og jeg er STOR! Jeg var paddeflat fram til uke 22 sist, men nå kom magen i uke 6... Det er jo kun luft, men forrige gang forsvant lufta i uke 9. Nå er jeg i uke 15 og er like stor!

Ps! Jeg ble mamma første gang i fjor og var da 35 :-) Men ser jo ei venninne av meg som fikk barn tidlig og som er i gang med kull nr to nå... Hun føler seg mye eldre enn meg!

Ønsker deg lykke til med graviditeten og følelsene du sitter med!

Annonse

Jeg er 37 og gravid med første. Føler meg gammel i forhold til mange gravide rundt meg riktignok, men har alltid sett mye yngre ut enn jeg er, og få tror jeg er over 30.

Men ja, jeg hadde allerede mage som kom til syne i uke 16. Når man har smal midje fra før skulle det ikke mye til ;-) Og i tillegg er jeg kroppslig sett en som bærer barnet veldig på utsiden. Har venninner som bar sitt barn mye mer usynlig og 'inne i' kroppen. Skulle ønske jeg var slik, men sånn ble det altså ikke...

Er andregongs og ser veldig gravid ut no i veke 16..=)

Du er bere 4 år eldre enn meg og er alt på veg til å verte 5 barnsmor ! det står det respekt av synst eg ! Vær stolt du og fortell det til barna dine, vert tenåringen flau så lyt ho få lov å verte det, ho forandrar vel meining etterkvart, det er da stas og..=) Håper svangerskapet går betre enn sist, at du får bære det til termin denne gongen. Du får vel tettare oppfylging sidan du fødte i veke 27 sist, reknar med dei passar godt på deg. Noken over her skriv at dei skulle ønskt dei bar barnet meir inni seg så det ikkje viste så godt, men kvifor det? Det er då ingenting meir vakkert enn ei gravid kvinne? nydelige babymagen=) Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...