Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #26 Skrevet 25. februar 2013 En vanlig synstest vil ikke kunne avgjøre om hun er fargeblind/fargesvak i det hele tatt, så det vil det ikke være noe nytte i, i forhold til det. Hvis hun sorterer perler og andre ting med forskjellige farger og ser hvilke som har de samme fargene er det lite sannsynlig at hun har dårlig fargesyn. Det er ekstremt få som er totalt fargeblinde, de fleste er fargesvake og den vanligste "feilen" er at man blander rød og grønn og noen ganger brune ting. Noen blander blå og gul, men det er mye mer sjelden. Jeg syns hun høres litt ut som den ene sønnen min, han nekter å lære ting man går inn for å lære han. F.eks er han veldig flink til å gå på ski, men han kan ikke gå fiskebein og han nekter å høre på meg når jeg forsøker å vise han hvordan han skal gjøre det. Han kan også tegne veldig fint, men har lite tålmodighet til det og gidder ikke forsøke å feks tegne et hus hvis jeg foreslår det, men andre ganger kan han tegne en fin tegning av seg selv, fordi han vil selv. Anonym poster: f62adda44a71c333ac1233d7777a01ae
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #27 Skrevet 25. februar 2013 jenter blir VELDIG sjeldent fargeblinde.... så og si aldri! http://fargeblind.no/utbredelse Anonym poster: 73f3863024c73f813c3587eda79cea2e
Gjest yrild Skrevet 25. februar 2013 #28 Skrevet 25. februar 2013 Jeg kjenner en fargesvak dame, så de finnes. Man er som oftest kun bærer som kvinne, altså uten at det slår ut, men kan kan gi det videre til sine sønner. Hennes sønn er selvfølgelig fargesvak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå