Gå til innhold

Noen her inne . .

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:)

Var det en fin opplevelse?

Ja, fødte også på Sørland Sykehus :) Keisersnitt

Å føde i vann var en fin opplevelse. Men jeg hadde en total ruptur 3B, så havnet på operasjonsbordet etter fødselen, og fikk se lillegutt kanskje 5 min på 5 timer. Så jeg sitter igjen med en dårlig opplevelse.

Men syntes barsel var fantastisk osv :)

Men jeg hAr fått innvilget planlagt KS til neste mann :)

Hva med deg? Hadde du en fin opplevelse?

Jeg skjønner deg veldig godt. Du har jo opplevd fødsel + operasjon.. Og det med at du kun fikk sett babyen litt kjenner jeg meg godt igjenn i.

Alt alt var jeg i en sånn sjokktilstand hele den dagen. Fordi en vanlig sjekk hos jordmor endte med sykehus-ultralyd også keisersnitt!

Svangerskapsforg, lite fostervann og dårlig morkakefunksjon. Gutten var liten for uke 37 -2.3 kg :) -Men perfekt! :)

Og alt dette skjedde på 4 timer uten at jeg engang hadde drømt om det! :) Mannen rakk jo ikke keisersnittet, så det var litt trist. Jeg fikk holde babyen 2 min også ble den lagt til overvåkning på nyfødt intensiv. De trodde kanskje han hadde en "dobbel bobbel", altså tarm i klem. Så vi fikk ikke se han før dagen etterpå, da han ble undersøkt og konstatert frisk!

Men så var blodsukkeret litt opp og ned-så han var egentlig hele tiden på nyfødten mens jeg var på barsel. Litt rar opplevelse, men de på nyfødt var såå sinnsykt hyggelig at jeg likte meg bedre der enn på barsel :)

Så vi flyttet over, fikk ett rom og var der 3 dager pågrunn av gulsott. Alt ialt var vi på sykehuset 7 dager.

Jeg trivdes kjempe godt, og sitter (alt i alt) igjenn med en god følelse.

Håper jeg også kan få planlagt keisersnitt neste gang..

Skal si det gikk fort i svingene for deg. Det er så merkelig når ting blir annerledes enn man hadde sett for seg.

Jeg hadde i alle fall i tankene at etter fødsel var smertene borte, og man koste seg med sin nye baby sammen med far.

Blir så kjipt når det blir helt annerledes.

Men fint du alt i alt Sitter igjen med en god opplevelse, selv om ting ikke ble som forventet :)

Krysser fingrene for at du får planlagt keisersnitt.

De er veldig strenge med det hvis man ikke har en medisinsk grunn.

Men du hadde jo svangerskapsforgiftning og mye styr, så mulig du har god sjanse :)

Åj-kan tenke meg dere ble overassket!! :)

Gratulerer med ei flott jente. Også så rask fødsel, drømmefødsel! :D

Jeg var på vanlig sjekk hos jordmor, fant protein i urin og forhøyet blodtrykk. Egentlig skulle jeg hjem og slappe av over helgen forså å komme tilbake, men da jeg nevnte lite liv ble jordmor bekymra.

Hun ringte sykehuset og jeg fikk time samme dag.

De fant lite fostervann, dårlig gjennomstrømmning i navlesnor-dårlig morkakefunksjon! Gutten kom samme kveld, kl 19 04.

Var i en litt sjokk tilstand, min mann rakk ikke å komme før det hele var over :( Første babyen vår.

Men jeg er glad alt gikk fint og gutten har vokst som han skal! :D

Uuuutrolig slitsomt med kolikken! Vi prøvde virkelig alt uten hell :(

Men nå er han en "liten" blid sjarmør! Vi er utrolig glad for at alt endte som det skulle..

Så utrolig bra at det gikk fint!Det må ha kommet som et stort sjokk å få vite at det hastet og at barnet ikke hadde det bra.Glad for at alt gikk bra med dere:)Det må ha vært skremmende!Du får nok meget god oppfølging neste gang hvis du skal ha flere barn.

Vi forsøkte det meste med kolikken vi også , men fant ut at tiden er det som hjelper mot kolikk og at andre ting kunne kansje bidra til å lette det littegrann.

Var meget engstelig for at vesla skulle få det også , men hun fikk det heldigvis ikke.

Ja , fødselen var rask .Gjør meget vondt når det går så unna , men man er gudsjelov fort ferdig;)!!

Annonse

Så gøy da september mamma :)

Jeg fikk en august gutt selv om han skulle ha kommet i september!

Fikk ikke svart *Smiley* og Lisse_01

Alt skjedde fort og det var på ingen måte en drømmesituasjon.

Mange venniner som sier jeg er heldig som fikk keisersnitt samme dag og var ferdig med alt.

Men når en liksom har forbredt seg på en fødsel, planlagt og gjort ting klart-så er det en skuffelse at ting ikke skjer slik som en hadde tenkt seg..

Men alt i alt-det viktigste til slutt er jo at lillgutt overlevde!

For det kunne ha gått galt-det sa de på sykehuset.

Kolikken tok knekken på både mannen og meg. Holdt på i 4 måneder, natt og dag. Vi bært, byssa, trilla, osv. Min erfaring er også slik som din Smiley-ingenting hjalp-det kunne bare ha lindra litt..

For vi prøvde virkelig ALT. Men det var tiden som var til hjelp.

Nå spiser han omtrent alt og er en fin og blid gutt på 6 måneder :)

(Akkurat nå er han forkjøla med halsbetennelse og litt feber :( Kjedlig)

Utrolig gøy at denne tråden kan holdes opp!

Skjønner at det ble et skikkelig sjokk

.Man er jo forberedt på å få rier for det første og at fødselen tar litt tid og ikke minst at babyen har det bra i magen.

Og så blir alt snudd på hodet og plutselig er ting kritisk og mannen ikke får mulighet til å være der engang.

Ikke får man vært sammen med barnet , og alt man har sett for seg blir helt motsatt..Må ha vært fælt .

Det tar tid å fordøye en sånn opplevelse kan jeg tenke meg!

Ja kolikk er no dritt!Tok på her i huset også .Gudsjelov så ble det bedre sakte men sikkert:)

Minste er forkjølet og grinete om dagen hun også.Tett i nesa og smokken inn 100 ganger pr natt..:/

Kjenner jeg er lei av vinter , vil ha vår sol og varme.Og friske barn;)

Jeg var med i septemberklubben :) Husker deg, førskolelæreren, og din litt dramatiske fødsel. Så bra det gikk fint.

Min slet med låsninger i ryggen og dårlig vektoppgang som førte til kollikk lignende symptomer de første 4 mnd. Han veide neste 4 kg da han kom til verden. På 5 mnd kontrollen hadde han bare gått opp til ca 7 kg. Nå er han er superaktiv liten sjarmør som kryper rundt på gulvet her. Så utrolig fort tiden flyr :) Nå har jeg neste glemt hvor ille det var med all skrikingen og byssingen de første ukene :)

*Smiley* -er også kjempe klar for vår nå! :)

Lei av regn, snø, slaps, minusgrader, feber, hoste og grining :)

Her er det hosten som er værst-ser ut som om han har vondt nå når han hoster :( Huff ikke bare bare.. :)

Lowe+spire - Husker deg også!! gøy å "treffes" igjenn etter 6 måneder!? det har skjedd mye på den tiden-men er det ikke rart hvor fort mann glemmer all elendighet?

Bra at din lille er aktiv-vekten kommer nok etterhvert.

Her er mini 6 mnd og 9 kg! Med en startvekt på 2.3 kg har det bare rast oppover! Og det er godt for mammahjertet mitt :)

Vi måtte til kontroll hver uke-nøye fulgt opp på vekten..

Her har mini favorittside-det er litt problematisk. Nå når han ligger på magen så gåre han i sirkel kun til venstre.. Hvordan er det med deres små?

Han er noe skjev i bakhode og litt stiv til å se til høyre siden. Vi går til manuell ter. hver uke..

Endret av Førskolelæreren

Wow!, fra 2,3 kg til 9 kg på 6 mnd. Han lider ikke noen nød i matveien iallefall :P

VI gikk til fysioterapeut 1-2 ganger i uka i ca 1 mnd. Og en gang til kiropraktor for å løse opp låsningene i ryggen :)

Nei.det er sant! :D Kurven har gått rett i været på disse 6 månedene. Jordmor mener det kanskje er derfor han har gråtet så mye-det gjør vondt å vokse såpass mye på kort tid?

Vi har nå vært med vår lillegutt hos manuell ter-hun låste opp nakken. Hun sier mange barns som kommer ut via keisersnitt sliter med låst nakke\rygg\hofte.

Håper bare han kan bli litt bedre motorisk på sin høyre side.

(Tror det vil komme av seg selv når han begynner å krabbe) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...