Gå til innhold

Sørlandet sykehus - må man ha med eget tøy og bleier?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hørt at man må ha med egne bleier og klær dersom du skal føde i kr.sand.

Jeg fødte i arendal for et år siden og da fikk vi bleier og omslagsbodyer der mens vi var der.

Du får alt :D

Massevis av bleier på stellerommet.

Tøy kan du låne. Jeg hadde med en hel koffert, men babyen min var så liten og jeg fikk låne masse smått.

Gled deg-de er uuuuutrolig flinke på Sørland Sykehus.

Hilsen mamma aug 12

Takk for svar alle sammen! Jeg syntes det hørtes rart ut at man ikke skulle få låne tøy. Tar med eget også, men har ikke fått vasket så mye ennå, så hvis fødsel starter i natt har jeg kun en pysj klar:) De andre gangene har vi kun hatt med hentesett. Mine har vært store, så har funket helt fint med sykehustøyet.

Annonse

Jeg ønsker deg MASSE lykke til!! :)

Ikke stress, du får alt du trenger.

Jeg endte opp med keisersnitt etter en vanlig undersøkelse, hadde da ingenting med meg. Men du får alt, de er utrolig imøtekommende!

Jeg tenker mye på den tiden på sykehuset-en utrolig fin opplevelse! :D

Endret av Førskolelæreren

Jeg har termin om ei uke og på innskrivningssamtalen ble jeg fortalt at vi måtte ha med eget tøy, bortsett fra det første skiftet. men om man, av en eller annen grunn, ikke skulle få med seg tøy var det bare å låne. Grunnen var at det faktisk ble stjålet mye tøy.

Tøy til mamma, bleier og bind og annet til stell, får vi.

Dette gjelder Kristiansand, vet ikke om hvordan det er i Arendal eller Flekkefjord.

Endret av Sommerregn

Kjenner meg ikke igjenn i dette.

Fikk gutt i august og jeg fikk alt.

Men jeg gav selvfølgelig tilbake alt tøyet til sykehuset!

Men fikk hjemmelaget lite teppe og strikket lue-dette var på nyfødt intensiv :) Der er de heeelt skjønne!

Endret av Førskolelæreren

De har tøy på nyfødt intensiv:) Hun har ligget der til nå, så har ikke vært noe problem. Mannen tar med tøy idag siden hun flyttes over på barsel. Synes bare det var litt rart at jeg ikke hadde fått beskjed om dette hos jordmor. Hadde plenty med tøy her da jeg fikk de to andre, men nå er det jo snart 5 pr siden sist...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...