Gå til innhold

Da har jeg bestilt "Bubble Bum" bilpute

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.bubblebum.co/

Skal til varmere strøk om et par uker, og har ny beltestol stående i huset vi skal til. Det skal vi bruke i bilen når vi er der.

Men i taxien fra flyplassen til huset vil det ikke være noe bilsikring kjenner jeg det landet rett. Det er ikke vanlig, og jr er bare 5 år.

Å ha med sete hjemmefra funker ikke, siden setene ikke skal utsettes for støt og slag (passer dårlig med bagasjehåndtering)

Heller ikke mulig å ha med setet hans som håndbagasje.

Så fant dette etter å ha lest om det i et eller annet foreldreblad.

Har visst fått gode kritikker til å være en pute - selv uten luft i.

Noen med erfaring her ?

Anonym poster: 1b9a97fa2d17602f79b0e27ba51ce1c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare sette ungen på en sekk? Sånne puter er ikke verdt noen ting.

Det er vel bedre å ha riktig belteføring, enn å ikke ha noe som helst.

Hvordan løser du det når du er på flytur og tar buss/taxi Kengurumamma ?

Anonym poster: 6dd02bba82ae15966a8b481d01b94a27

Skrevet

Bestiller drosje med bilstol. I utlandet har vi med egne stoler til barna.

Tar du bilstolene med på fly ? Sender du de som bagasje da ?

Skrevet

Babysetet er med på flyet, de andre sendes som spesialbagasje.

Ok. Da kan du også like gjerne sette ungene på en sekk. De setene er ikke verdt en dritt etterpå. Og de blir i tillegg brukt daglig i årevis etterpå. DET er skummelt det.

Når vogner som også sendes som spesialbagasje kan prestere å knekke i understellet, på hvilken måte tror du bilstoler behandles annerledes ?

Skadene syns bare ikke, noe som er ganske skummelt.

Ikke noe poeng å være bedreviter og nedlatende når du åpenbart ikke er bedre selv.

Skrevet

Here we go again...

Med hva da ?

Skrevet

Babysetet er med på flyet, de andre sendes som spesialbagasje.

Ok. Da kan du også like gjerne sette ungene på en sekk. De setene er ikke verdt en dritt etterpå. Og de blir i tillegg brukt daglig i årevis etterpå. DET er skummelt det.

Når vogner som også sendes som spesialbagasje kan prestere å knekke i understellet, på hvilken måte tror du bilstoler behandles annerledes ?

Skadene syns bare ikke, noe som er ganske skummelt.

Ikke noe poeng å være bedreviter og nedlatende når du åpenbart ikke er bedre selv.

Vi bruker ikke setene fra bilen på reise. Har dobbelt opp.

Anonym poster: 340bf8fa0c21a1197ce2805062b3d334

Skrevet

Here we go again...

Med hva da ?

Bilsetedebatten. Her skal det bevises at den ene er en verre mor en den andre. Ingen bryr seg om barnas beste og man kunne like gjerne hatt hele ungeskokken i tilhengeren så lite som man bryr seg

Riktig oppsummering?

Skrevet

Jeg spurte egentlig om noen hadde erfaring med BubbleBum puten. Ikke om jeg er verdens verste mor.

Vi vurderer det dithen at denne løsningen fungerer bedre for 5 åringen, enn et kollisjonsskadet sete som utsettes for støt igjen og igjen på reiser.

HI

Skrevet

Klart de putene er verdt noe, det er bilens bilete som beskytter barna, putene får bilens bilbelte i riktig plassering på barnet, slik at trykken fra belte ikke skader sensitive punkt/organer på barnet kropp.

Dette vil det ogå gjøre fordi om et bilsete har fått seg en trykk på et fly. Bagasjehåndtering er ingenting i mot et krasj, så kan ikke sammenlignes.

Snakker her om belte stoler, og ikke øvrige seter.

Det som er sikrest er seter med isofix, slik at ungen ikke må tavekten av setet. Om man ikke har isofix, så er poenget å ha beltet riktig plassert og ellers ha så lettvektig sete som mulig.

Anonym poster: 1510c6d40b048637b7dde7e25d9574dc

Skrevet (endret)

Jeg spurte egentlig om noen hadde erfaring med BubbleBum puten. Ikke om jeg er verdens verste mor.

Vi vurderer det dithen at denne løsningen fungerer bedre for 5 åringen, enn et kollisjonsskadet sete som utsettes for støt igjen og igjen på reiser.

HI

Ikke din feil HI. Men det er enkelte her inne som på død og liv skal prakke på hele dib'verdenen at har man ikke det ene eller det andre kunne man likevel allerede signert dødsattest for barna. Har ingen erfaring med setet du er ute etter. Tviler på at du får så mange kloke svar når bilsetefanden er igang.

Endret av Twigs
Skrevet

Er 5-åringen din over 135 cm og 36 kg? Hvis ikke ville jeg heller tatt med et skikkelig sete, finnes de som er veldig lette og kan tas fra hverandre.

Taxiturer i syden kan gå raskt for seg :S

Skrevet

Hehe, ok.

Blir bare litt provosert når den ene løsningen er suuuper, mens det andre velger er helt forkastelig.

Vi har en flett ny beltestol stående i huset vi skal til, trenger bare litt ekstra sikring i taxien til og fra flyplassen.

HI

Skrevet

Er 5-åringen din over 135 cm og 36 kg? Hvis ikke ville jeg heller tatt med et skikkelig sete, finnes de som er veldig lette og kan tas fra hverandre.

Taxiturer i syden kan gå raskt for seg :S

Nei han er ikke det. De færreste 5 åringer er vel det.

Men jeg ønsker ikke å bruke et sete som er sendt som flybagasje. Det begrunnet jeg i hovedinnlegget. Da er man etter min mening like langt.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...