Anonym bruker Skrevet 24. februar 2013 #1 Skrevet 24. februar 2013 Kjenner jeg koker nå. Var hos frisøren for ca 2 uker siden og stripet håret. Først ringte jeg til salongen for å høre om pris. Da sa damen jeg snakket med at det ville koste 800-1000,- å stripe håret. Skal du vaske det i tillegg? Ja, sa jeg. Ok, sa hun, og sa ikke at vask og føhn kostet 400,-! kr. Hallo! Man må jo få vasket og tørket håret sitt så man ser hvordan fargen ser ut. Kom til frisøren og en annen dame som laget noen veldig tynne striper i etterveksten i overhåret. Hun har ikke fulgt de brede stripene som var der fra før. Så spør jeg om hun kan vaske håret med lilla shampoo når du skal skylle det ut. Nei, det skulle hun ikke, for hun hadde bestemt seg for å ta i en lys glansvask med litt lillashampoopigmenter i for å jevne ut hårfargen. Javel, det blir sikkert bra det da... Det så bra ut når hun var ferdig. Men etterhvert som fargen har forsvunnet så ser håret mitt så blasst ut og stripene er så tynne at det er så vidt man legger merke til dem. Nå er det et veldig gyllent skjær i håret mitt, det ser nesten lys orange ut. Blir så forbanna! 1250,- kr skulle hun ha for dette. Er dette reklamasjonsgrunn? Klarer ikke å gå rundt sånn og har absolutt ikke råd til å gå til en annen frisør.. Anonym poster: 7de6470d38fe2b8e06a825f50c849360
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2013 #2 Skrevet 24. februar 2013 Gå til lærlinger neste gang. De hører ihvertfall etter også er det en fjerdedel av prisen. Anonym poster: 34a58312c9364adc3e3e4cbe49a6f5e9
BellaSuz Skrevet 24. februar 2013 #3 Skrevet 24. februar 2013 Du har vel opptil 2 uker på deg til å gå tilbake og klage på frisøren, så det begynner å haste. Jeg ville ha klaget, tenker alltid at det ikke er noe å tape på det. Får man nei så får man nei, men i aller fleste tilfeller ordner det seg:-)
Amabolla Skrevet 24. februar 2013 #5 Skrevet 24. februar 2013 Gå tilbake og hør. Det er vanlig med 2 uker reklamasjonsfrist, så du bør ringe i morgen. Prat med frisøren som gjorde det og se hva som kan gjøres. Frisører vil ha fornøyde kunder, og vil gjerne vite det hvis kunden ikke er fornøyd. Dette får å unngå dårlig rykte og for at du som kunde kommer tilbake og legger igjen penger;) Det er ikke så vanlig med tillegg for vask, i hvertfall ikke ved fargebehandling. Men det kan jo være du har fått en kur, at frisøren har tatt ekstra for etterbehandling i vask o.l. Det er derfor lurt at du som kunde er tydelig på hvilken pris du forholder deg til og hvilken type striper du vil ha. Og ett enda lurere råd: er du hos en frisør du er fornøyd med så hold deg til den frisøren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå