Gå til innhold

Noen flere som synes det er mye mer slitsomt gå gravid andre gang?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 27 og har en jente på snart tre fra før, i værste trassalder. Forrige graviditet var jeg i super form, trente og jobbet fullt. Nå er jeg helt utslitt om dagen, og ble 50 prosent sykmeldt forrige uke. Jeg ønsker jo ikke å fortsette være det ut, men kan ikke helt skjønne hvordan jeg skal klare jobbe 100 prosent igjen...Jeg er en skygge av meg selv om dagen og synes det er veldig trist. Bare klager og vil helst sove hele tiden... Noen flere som har det sånn, og som synes andre svangerskap var mye verre enn det første?

Fortsetter under...

Jeg har også en treåring i trass! Er 40 uker nå og dette svangerskapet har vært mye mer slitsomt:( 3 åringen tar med seg smitte fra Bhg og jeg har vært mye mer syk enn jeg var i første svangerskap.

Jeg kan ikke bare legge meg ned og være egoistisk.

Jeg må leke, lage mat og underholde:)

Det krever så mye mer av oss når vi ikke bare er oss og en mage som vokser. Tror det er sånn for mange:/

Er bare veldig glad jeg ikke har to veldig tette. Det å ha en 1.5 åring med bleie som stapper alt ned i halsen hadde nok vært enda mer krevende.

Men å ha/få 2 eller flere barn er jo et lite mirakel og mange sliter så prøver å tenke positivt selv når jeg følte meg helt Dødssliten!

Er også mer sliten og trøtt dette svangerskapet. Og bekkenløsning hadde jeg heller ikke sist gang. Er 33+1 og er fult sykemeldt. Nå er kvalmen begynt å komme tilbake også.har også en på 4 år som krever sitt.. Sist svangerskap var jeg i fult arbeid helt til permisjon. Mye kvalm de første mnd da. Men alt fint når d gikk over.

Jeg er i uke 27+3, så sniker meg inn noen få dager for tidlig :-)

Har en snart 3 åring som også er i full trassalder.

Forrige svangerskap gikk som en drøm. Ingen vondter og ikke en eneste dag kvalm.

Dette svangerskapet har vært et mareritt omtrent fra dag 1. Startet med sengeliggende i 2 mnd, uke 10-17, med ekstrem svangerskapskvalme og lavt blodtrykk. Det lave blodtrykket sliter jeg med fremdeles og har hele tiden vært 100% sykemeldt.

Morkake ble konstantert langt nede og over åpningen på ordinær ul. Fikk sexnekt og måtte ta det litt rolig med tanke på fysikske anstrengelser.

Nå for en uke siden toppet det hele seg med store blødninger hvor leger ikke helt finner ut hvorfor. Morkaken måler alle til å ligge ulik avstand fra åpning så de klør seg litt i hodet.

Blødninger har gitt seg nå, men er uansett beordret til total sexnekt ut svangerskapet. Ro og hvile hele tiden ingen fysiske anstrengelserog ingen løft. Heller ikke den lille jenta mi i full trass som stadig igrunn skulle børes for å komme oss noe som helst sted....

Ingen kan heller svare på hvor stor risiko det er for flere blødninger og hvor øket risikoen er for å føde før tiden. Eneste de vet er at det kan slå alle ulike veier.

De neste 3 mnd blir tunge tror jeg, men konstant frykt for blødninger og fødsel pluss at jeg bare må sitte i sofaen :-)

Kjenner meg så godt igjen. Har de samme plagene som sist, men med en 2-åring er jeg så sliten og trøtt at det ikke går an. Er også fryktelig kvalm om dagen, ikke lyst på mat. Er straks uke 31.

Endret av Pus med støvler venter # 2

Opplever ikke svangerskap nr 2 som tyngre enn det første. Har vært veldig heldig med få plager i begge svangerskap. Var nok til og med hakket trøttere i første svangerskap, men da hadde jeg en langt mer slitsom jobb og pendlet de siste månedene. Men ettermiddagene og kveldene er jo langt mer slitsomme i seg selv siden jeg har en ettåring og en mann som jobber mye. Har i tillegg hatt mye premature modningsplager siden uke 22-23 og er 50 % sykemeldt pga det. Men nedpress, mensenmurringer og kynnere er ikke noe jeg har sett på som vondt eller plagsomt da, men har bare skjønt at jeg må slappe av og ta det mer med ro. Sliter med tungsinn og å akseptere en stadig rundere kropp, men slik hadde jeg det med førstemann også så var forberedt på det.

Endret av Madolyn&Muffin

Annonse

Jeg opplever heller ikke andre svangerskap som værre.har en 1, 5, så klart det er slitsomt til tider, men har vært heldig denne gangen med lite plager, få kiloer som er kommet til og er i veldig god form.sliter seff med sovinga, men sånn er det jo bare når enn nærmer seg slutten:-)

Har vært veldig plaget med bekkenet begge gangene. Men denne gangen så synes jeg tida gikk mye raskere, siden jeg har en 1-åring som krever sitt. Nå på slutten... Fy f... så sakte tiden går. Jeg er så lei, sliten, tung og ønsker sååå å bli ferdig med svangerskapet. Har nesten ikke energi til å leke med ungen om dagene. *sukk*

Jeg synes det er forferdelig tungt denne gangen! Med en treåring som er så sykt trassig for tiden blir jeg helt kake. Ligger som et slakt på sofaen når han har lagt seg. Det hjelper jo heller ikke på at jeg har spydd i månedsvis og generelt er i dårlig form.

Tida går ulidelig sakte, men forsøker å tenke at det er snakk om et par måneder av et helt liv, og da blir det jo ganske kort:)

Ja,har vært veldig,veldig slitsomt denne gangen! Var vel egentlig det første gang også,men selv med plager da,så var formen ganske grei. Denne gangen har alt bare vært rævva! Fra start til "slutt" (under 3uker igjen til termin)...

Har heldigvis en samboer som gjør alt han kan for meg og gutten vår på 3,5! Men har dårlig samvittighet uansett... Kan jo ikke noe for at man er så plaget av både det ene og det andre!

Men etter nesten 9mnd på sofaen,så gleder jeg meg til å bli "ferdig",og håper på bedre tider etter fødsel!!!

Mitt første svangerskap var rene drømmen. Veldig bra form, aldri vært bedre i ryggen da. Null kvalme eller om mage elr noe. Litt halsbrann og øeemer på slutten. Gikk opp endel i vekt men.

Nr 2 starta med øm mage, pupper, kvalme og urein hud. Bekkenløsning fra uke 5. Halsbrann, hodepine og tretthet. Må i uke 34+4 er jeg fortsatt trett, søvnmangel, ødemer i hender og føtter, stygg i huden, carpal smerter i begge hendene, tett nese, vonee pupper/vorter, masse kynnere, hyperaltiv blære, ett bekken ut av h..... forran og bak. Rastløse bein , nedpress i høna og begynner å gå kløe i hendene og føttene. En smule tyngre denne gangen ha ;-)

Mitt andre svangerskap var en drøm i forhold til første, og det på tross av at jeg hadde ei lita på ett år å løpe etter. Var nok bare færre plager, rett og slett.

Nå har jeg to store jenter, og mitt absolutt verste svangerskap. Jeg gleder meg til det er over, selv om jeg i løpet av de siste dagene har fått mer energi enn jeg har hatt de siste ni månedene.

Akkurat nå (28+3) føler jeg meg veldig fornøyd med dette svangerskapet. Jeg var dårlig mye lenger i dette svk, helt til uke 20. Jeg er fortsatt litt trøtt og blir fortere sliten. Lillemor nærmer seg 2,5 år og er heldigvis veldig snill og ikke altfor krevende. Har i tillegg veldig snill og hjelpsom mann, så her får jeg hvile nesten så mye jeg har lyst og trenger.

Har de siste dagene vært veldig plaget av kynnere og stram mage, men håper det roer seg litt. Jobber 100% og har egentlig lyst til å fortsette med det frem til perm.

Skrekken har hele tiden vært søvnproblemene fra forrige svangerskap. Sov dårlig, urolig, våknet hele tiden av verkende hofter - helt fra uke 16-17. Sto opp på natta og så på tv for å få litt avveksling til liggende stilling. Så lenge jeg slipper det, så er jeg veldig fornøyd og føler ikke at jeg har noe å klage på!

:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...