to små prinsesser Skrevet 23. februar 2013 #1 Del Skrevet 23. februar 2013 Jenta mi ble født 3uker før termin, veide 3225g. Hun hadde gulsott og ble, på 3.døgnet, lagt i lys da billirubinverdiene hadde steget, hun hadde gått en del ned i vekt og hun ville ikke spise. Nå er hun snart 6uker, men spiser dårlig. Hun får mme så jeg ser hvor mye hun tar til seg. Sist uke hadde hun gått opp kun 120g på en uke! Hun strever med luft, ikke kolikk, men det stopper seg for henne. Hun bare stenger av til rapen kommer og det tar laaaaang tid. Vi kan sitte 1 time med måltidet og enda da ender vi ikke opp med så stort inntak. Hun får ikke regulere måltidene selv da hun har gått lite opp i vekt, så hun får mat hver 3.-4. time, også på natten. Jeg er utslitt og blir deprimert når jeg ser på flasken etter endt måltid. HJELP!!!! Jeg blir desperat og prøver alt på en gang og ingenting får tid til å virke fordi jeg vil ha øyeblikkelig virkning. (jeg vet det ikke lar seg gjøre, men som sakt så er jeg desperat) Jenta mi tar til seg ca 600ml på døgnet og veier ca 4000g nå. Inntaket pr. måltid er mellom 75ml og 95ml. Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette, men jeg håper veø kanskje på noen oppløftende ord fra dere kloke og erfarne mødre der ute... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144022961-hjelp-babyen-min-er-s%C3%A5-sm%C3%A5spist/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lowe+spire Skrevet 23. februar 2013 #2 Del Skrevet 23. februar 2013 Jeg kan desverre ikke hjelpe deg. Men jeg vet hvordan det er å være mye opp på natten for å gi mat. Jeg ammer da min gutt på snart 6 mnd, og fremdeles er det slik at han våkner 5-7 ganger hver natt for mat (eller kanskje bare kosen med puppen). Det er fryktelig slitsomt å aldri få mer enn et par timer søvn av gangen! Håper det ordner seg for deg etterhvert. Hun er jo bare 6 uker. Det går seg nok til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144022961-hjelp-babyen-min-er-s%C3%A5-sm%C3%A5spist/#findComment-145091724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 24. februar 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 24. februar 2013 Jeg kan desverre ikke hjelpe deg. Men jeg vet hvordan det er å være mye opp på natten for å gi mat. Jeg ammer da min gutt på snart 6 mnd, og fremdeles er det slik at han våkner 5-7 ganger hver natt for mat (eller kanskje bare kosen med puppen). Det er fryktelig slitsomt å aldri få mer enn et par timer søvn av gangen! Håper det ordner seg for deg etterhvert. Hun er jo bare 6 uker. Det går seg nok til Takk for trøstend ord. Jeg merker at jeg virkelig tærer på mammaoverskuddet når det er slikt strev. Har ei på 3år i tillegg som krever sitt også. Vi gleder oss til minstejenta blir eldre... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144022961-hjelp-babyen-min-er-s%C3%A5-sm%C3%A5spist/#findComment-145093447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå