Mummimamma<3 Skrevet 23. februar 2013 #1 Skrevet 23. februar 2013 Har vondt fra korsrygg, haleben, under/innside av bekken frem til skambenet. Burde jeg dra til lege for henvisning og behandling? Har det noe for seg? Og blir det bedre? Går hjemme fra før så trenger ingen sykmelding. Huff, ikke noe godt dette her. Går som en pingvin med rare grimaser!!
ett til! Skrevet 23. februar 2013 #2 Skrevet 23. februar 2013 Dra til lege for å få henvisning til fysio. Da jeg var gravid med andremann så trodde jeg at jeg hadde fått bekkenløsning, og ble henvist til fysio.jeg ble lagt på en benk og fysioen sa at hun skulle presse på et punkt på skambeinet og hadde jeg bekkenløsning så fikk jeg garantert vondt når hun gjorde det.Jeg fikk heldigvis ikke vondt..! Så i mine ører hørtes det ut som at har man ikke vondt når det blir presset der, så har man ikke bekkenløsning. Kjenner mange som har hatt det og de fikk veldig god hjelp med å få treningsopplegg fra fysio. Så dra til lege du!
Liljeduft Skrevet 23. februar 2013 #3 Skrevet 23. februar 2013 Jeg ville ha dratt til legen ved første anledning. Jeg angrer som en hund at jeg ikke dro tidligere .. For jeg tenkte det kunne ikke være det(fikk det allerede i uke 9) og det kom til å gå over. Det har bare blitt verre. Så nå går jeg kun til fysioterapi for å holde det i sjakk og varmvannbasseng for å unngå å bli mer låst i bekkenet.
Klar for nr2 **med spire** Skrevet 23. februar 2013 #4 Skrevet 23. februar 2013 Kan også være bekkenlåsning. Jeg går til jeg kiropraktor som også bruker akupunktur. Å det hjelper meg veldig. Hadde først bekkenlåsning. Men nå bekkenløsning.
Mummimamma<3 Skrevet 23. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2013 Men om det skulle være bekkenlåsning - ikke bekkenløsning, ville fysio da sett det? Eller må jeg både til fys og kiropr for å finne det ut? Hadde bekkenlåsning med førstemann, men det var ikke så omfattende smerter som denne gang. Gikk da kun til kiropraktor. Og når legen henviser, er det slik at man får dekt terapi? Huff, mye styr dette forstår jeg..
Klar for nr2 **med spire** Skrevet 24. februar 2013 #6 Skrevet 24. februar 2013 En fysio finner ut om d er låsning eller løsning. Vet ikke hva du får dekt. Jeg betaler alt. Men går til privat kiropraktor.
Akkie Skrevet 25. februar 2013 #7 Skrevet 25. februar 2013 Jeg går til fysio/manuell-terapeut en gang i uka på grunn av bekkenløsning. Høres veldig likt ut som det var for meg i begynnelsen. Blir bare verre, så er greit å få noen til å sjekke det.. Fysio hjelper meg på holde det i sjakk så jeg ikke "stivner". Så sant du har henvisning fra lege, så dekkes behandlingene;) Blir nok ikke noe bedre, så er greit å ta tak i det fortest mulig=)
Mummimamma<3 Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 28. februar 2013 Tusen takk for svar! Har fått henvisning fra legen nå, så da blir det å bestille time med fysio i morgen Håper der ikke er lange ventelister..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå