Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos jm to ganger, og begge gangene har jeg egentlig bare følt meg litt dum. Jeg trodde jeg kom og ville få informasjon om ja hva som skjer og hva jeg kan forvente fram til neste gang jeg skal dit. Det som skjer er jo at hun bare svarer på mine spørsmål, og når jeg da bare har ett eller to spm så er det liksom ikke noe mer. Litt skuffa merker jeg, jeg har ikke vært gravid før. Og noenganger når man er uvitende så vet man jo ikke alltid hva man egentlig bør spørre om heller. Noen som har det på samme måte, eller hva prater dere m jm om?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hopper inn fra tredje trimester her... I begynnelsen var det slik for meg også hos jordmor. Hadde jeg ikke spørsmål, var det ikke mye å snakke om. Men nå som jeg er i 39 uker, har de siste gangene vært mye mer "meningsfylte". Da snakker vi om tanker og følelser rundt graviditeten, dagsformen, psyken, og også om babytiden, om amming, og selvfølgelig også om fødselen. Jordmor er veldig opptatt av hva jeg tenker, og liker veldig godt å få spørsmål.

Håper det bedrer seg for deg, slik det gjorde for meg :) Kanskje fortelle henne hva du tenker om tida du er hos henne? Gi uttrykk for hva du ønsker å få ut av timene der.

Skrevet

Jeg opplever min jordmor som ubrukelig og skal ringe mandag og bytte over til ny helsestasjon for jeg flytter heldigvis ut av bydelen og har bra argument for bytting.

Som i går, jeg mistenker tvillinger, men får beskjed av jordmor at hun kunne kun høre en lyd om gangen og var derfor umulig for henne og høre om det var flere inni der.

Så leser jeg flere steder i går at jordmor skal kunne klare og høre dette.

Første gang jeg var hos henne følte jeg at hun ikke så meg, bare så at jeg var overvektig og ville snakke om kosthold og vektoppgang i svangerskapet.

Så ja jeg er veldig skuffet over møte med jordmor og håper neste jordmor er bedre, ellers så kutter jeg jordmor og bare går til fastlege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...