lowe+spire Skrevet 22. februar 2013 #1 Skrevet 22. februar 2013 Min lille pode er nå blitt så stor at jeg nå har lyst å starte å gi han middag på dagen. Fra før av får han to grøtmåltider, morgen og kveld, og kanskje litt frukt til lunsj. Jeg har kjøpt inn poteter, gulrot og brokolli. Tenkte å koke dette, for så å mose det helt i stavmikser og tilsette kokevannet for å få ønsket konsistens. Er dette en bra middag? Har dere eventuelt andre tips til hjemmelagede middager til babyen? Han er forresten 5,5 mnd, straks 6 mnd!
.Lillemy. Skrevet 23. februar 2013 #2 Skrevet 23. februar 2013 ville først gitt han en og en grønnsak sånn at han blir vant til smaken. når han liker de kan du begynne og blande. ca 100 g potet/grønnsak vann til og koke i ca 1/2 dl væske til og mose i (kokevann evntuelt mm/mme) og eventuelt 1ts olje eller smør gulerot, brokkoli, potet, kålrot og blomkål er fin og begynne med. gulerot og potet sammen er mest populært her, lykke til :-)
Lenelill Skrevet 23. februar 2013 #3 Skrevet 23. februar 2013 Etter hvert kan du tilsette litt fisk, kylling, kjøtt i blandingen. Babyen trenger jo fett, så en god olje eller usaltet smør (gir også god smak) er fint å tilsette. Urter er også fint til å lage smak, ellers er gressløk, kardemomme og muskat fint å bruke i små små mengder. Her er også søtpotet en stor hit, veldig fint å starte med. Når du blander til middag kan det også være lurt å koke med litt eple, mais eller ananas ring for å gjøre det litt søtere - de liker litt søt smak de små.
itb Skrevet 23. februar 2013 #4 Skrevet 23. februar 2013 her har hjemmelaget fiskegrateng vært en stor hit helt fra begynnelsen.
lowe+spire Skrevet 23. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2013 Ananas i middagen faktisk? han liker veldig godt ananas rent, så kanskje jeg skulle prøve det Han har smakt både litt gulrotpure og potetpure før, så det er ikke helt nytt for han dette her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå