Gå til innhold

Hvor mange ultralyder før evt. egginnsetting?

Anbefalte innlegg

Som noen kanskje har lest, så delte jeg nylig på forumet her at jeg starter på Suprecur førstkommende mandag, den 25.februar. Så starter jeg på puregon ett godt stykke ut i mars.

Har fått time til første ultralyd av folliklene i slutten av mars. Har noen av dere kun vært til èn ultralyd før det ble bestemt egguttak? Noen som måtte flere ganger, og da hvor mange? Er så fersk på dette, så blir noen spørsmål. Er også veldig spent på hvordan kroppen vil reagere på denne behandlingen! Gosj... Hihi ;-)

Fortsetter under...

Hei :) Spennende tid du har fremover....

Jeg har vært til kun en UL ved ferskforsøkene mine og to ganger ved frys forsøket. Om du skal flere hanger kommer vel bl. annet an på hvor store folliklene har blitt. De er vel greie i ca 17-20 mm.. Jeg var på ul i dag og skal sette to sprøyter til, før det blir uttak tirsdag.. Tror dette er veldig individuelt..

Uansett, lykke til :)

Jeg var på to UL. Den første var etter to uker på spray, men hadde fått mens senere enn antatt, så måtte gå på spray en uke til før sprøytestart. Hm... nå lurer jeg på om jeg var på to eller tre ul hehehe. Husker faktisk ikke om jeg hadde UL etter den ekstra uken med spray, men var i alle fall det etter ti dager på Puregon. Da ble dato for uttak satt. Er du på IVF-klinikken?

Ved det siste forsøket så hadde jeg 3 ultralyder før egguttak. Så totalt. Le det 3 ganger på ul, en dag med egguthenting og en dag med innsetting. Og med tanke på at vi bor 40 mil unna sykehuset så ble det mye farting til og fra..

Grunnen til flere ul var at eggeposene vokste sakte, men de vokste da. :)

Ved første forsøket så vokste ingen av de.. Hadde 5 ul og det endte med avbrutt..

Masse lykke til. :)

Jeg har hatt 10 uttak, og ved de aller fleste av disse (8, tipper jeg) har jeg kun hatt en UL før uttak.

Dette er helt individuelt, det avhenger av hvordan du responderer på medisinene og kan også variere fra forsøk til forsøk.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...