Gå til innhold

Har dere begynt å tenke på vogn?

Anbefalte innlegg

Har en Emmaljunga City Cross etter nummer 1, kjøpt i 2010. City bag i hvitt skinn (elsk!) og sportsdel i sort skinn. Elsker den vogna og angrer ikke et sekund på den! I tillegg har vi en liten trille fra Brio som fungerer fint til småturer. Og mer enn det har vi aldri trengt :)

Fortsetter under...

Emmaljunga Citycross med supreme bag i fargen svart. :) Kjøpte i uke 23, får den i midten av mars ;) Bor midt i byen, så den passer perfekt da den er litt lettere enn de andre emmaljunga vognene. Hadde bestemt oss for Emmaljunga helt fra starten.

Er 22 uker å vei og kjøpte emmaljunga Edge duo med sportsunderstell i forrige uke!!!! :D den er såå fin!! Elsker at bagen er stor og lun. Ooooser kvalitet av hele vogna! Gleder meg veldig til å ta den i bruk! iiih ;)

Gjest Håpernestegang:)

Noen som vet hvor man bør kjøpe Tfk Joggster Twist? Tror kanskje det blir den, og lurer på hvor den er billigst m bag. Er det for eksempel lurt å kjøre over grensen?

Vi kjøpte tfk i 2009 så det kan jo ha endret seg. Men da hadde Norge monopol i Norden på tfk. Sverige får ikke selge pga leverandør vil holde prisen oppe. Vet mange bestiller på nett fra feks Tyskland, det er billigere. Var fornøyd med vogna når vi brukte baggen, men likte aldri sportsdelen. Ok til å sove i barnehagen. Men som bruksvogn kjøpte vi en teutonia trehjuling.

Denne gangen blir det en ny teutonia:)

Annonse

Noen som vet hvor man bør kjøpe Tfk Joggster Twist? Tror kanskje det blir den, og lurer på hvor den er billigst m bag. Er det for eksempel lurt å kjøre over grensen?

Vær obs på at 2013 modellen av teutonia spirit ikke har vendbar sportsdel. Då er lurt å gå for en eldre modell om man vil ha det.

Vi kjøpte tfk i 2009 så det kan jo ha endret seg. Men da hadde Norge monopol i Norden på tfk. Sverige får ikke selge pga leverandør vil holde prisen oppe. Vet mange bestiller på nett fra feks Tyskland, det er billigere. Var fornøyd med vogna når vi brukte baggen, men likte aldri sportsdelen. Ok til å sove i barnehagen. Men som bruksvogn kjøpte vi en teutonia trehjuling.

Denne gangen blir det en ny teutonia:)

Endret av Lykke X 4

Hva, har ikke 2013 teutonia spirit vendbar sportsdel? Det er jo hele poenget!! Det må sjekkes ut, takk!!

Vi som hadde valgt hjul, understell, farge og alt!! Håper det går an å få tak i en 2012 modell. Ønsker å kjøpe ny da vi triller mye.

http://www.kiddies24.de/shop/en/Strollers-Carriers/Jogger3-Wheel/TFK-Joggster-Twist-Facelift-CARBO-SCHWARZ-BLACK-2013::27935.html

Vi vurderer å kjøpe her i fra. Andre har anbefalt denne siden...

Men du må gå inn på toll. no og innførselskalkulator.

Der finner du hva det hele koster i NOK - det er ikke toll på barnevogner, men det er vel innførselsmerverdiavgift...

http://toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564&epslanguage=no

Se her er linken til kalkulatoren.

TFK er vel tyskproduskert og det lønner seg da og handle her i fra - kan fort spare en tusenlapp eller to....avhengig av vogn..

Vi har Brio Go til minstejenta med sportsdel, og skal kjøpe ny bagdel til den. Skal også ha en søskenvogn, da minste bare er 20 mnd når neste kommer. Er veldig usikker på hvilken søskenvogn vi skal ha, har forelsket meg i TFK, men synst den er litt for dyr :/

Ett alternativ til søskenvogn er Buddyseat eller Buggypod iO - sistnevnte kan du kjøpe adapter til og bruke som trille om dere er to som er ute og triller... Buddy Seat til TFK kan kjøpes hos Barnas Hus, men du finner disse to alternativene på

www.kiddies24.de

Jeg vurdere Buggypod iO til eventuelt Baby Jogger City Elite...

Jeg ønsker egentlig emmaljunga duo Edge eller mondial vognen, men venter tvillinger så må da se etter noen andre. Synes emmaljunga vognene er kjempefine! Liker Edge og mondial mye bedre enn city cross vognen da den er så lav (bagen og sportsvogndelen). Hadde denne til førtemann, men ble ikke helt fornøyd. Jeg har også hatt veldig mange vogner til mine to gutter. 8-9 stk... Finner aldri den perfekte:-). Har prøvd emmaljunga, quinny, jane, urban jungle (mountain buggy), TFK, Teuronia, carena, Zero2four. Jane-vognen er en av de vi har vært mest fornøyd med. Hadde den kun med sportsdel. Veldig god å trille, enkel å legge sammen, fin å se på og god sittekomfort. Synes mange av vognene er veldig tunge. Og ble frarådet 3-hjulinger i barnehagen som sove vogn pga episoder hvor de har veltet med barnet oppi:-(. Men når de gjelder vogner, så e smaken som baken, heldigvis, og vi har forskjellige ønsker og krav! Lykke til med valget av vogn!!

Annonse

Vi har en Emmaljunga City Cross fra førstemann, og har kjøpt Bumbleride indie nå til nr to. Veldig fornøyd med city cross, men kult med en litt lettere vogn som blir mindre sammenlagt og har tre hjul.:-)

Kommer nok til å bruke city cross også siden bumbleride ikke har vendbar sittedel. City Cross er forresten veldig bra på snø og ulent terreng. Har kjørt den overalt og ikke hatt noe problem noen gang. :-)

Jeg ønsker egentlig emmaljunga duo Edge eller mondial vognen, men venter tvillinger så må da se etter noen andre. Synes emmaljunga vognene er kjempefine! Liker Edge og mondial mye bedre enn city cross vognen da den er så lav (bagen og sportsvogndelen). Hadde denne til førtemann, men ble ikke helt fornøyd. Jeg har også hatt veldig mange vogner til mine to gutter. 8-9 stk... Finner aldri den perfekte:-). Har prøvd emmaljunga, quinny, jane, urban jungle (mountain buggy), TFK, Teuronia, carena, Zero2four. Jane-vognen er en av de vi har vært mest fornøyd med. Hadde den kun med sportsdel. Veldig god å trille, enkel å legge sammen, fin å se på og god sittekomfort. Synes mange av vognene er veldig tunge. Og ble frarådet 3-hjulinger i barnehagen som sove vogn pga episoder hvor de har veltet med barnet oppi:-(. Men når de gjelder vogner, så e smaken som baken, heldigvis, og vi har forskjellige ønsker og krav! Lykke til med valget av vogn!!

Har samme "problemet" her. Elsker Edge duoen vi har til eldste, men med tvillinger på vei må vi nok tenke nytt. Sliter veldig med å finne ut hvilken vogn vi skal ha. Jeg synes også at alle andre vogner er så lave. Lurer litt på Basson Bjørn bagvogn (med dobbel bag) for den ser ut som om den er mer i min høyde, men er redd for å ikke få plass til den i bilen (og inn dørene, både hjemme og på butikker)..

Gjest Helle_Høygir

Håpernestegang:) - teutonia beyou har vendbar sittedel om det var det du er på utkikk etter?

Det står trolig mellom den, babyjogger city versa, bugaboo cameleon evt buffalo eller nye Stokke vognen.

Viktigst her er vekt, vendbar sittedel og svingbare fremhjul.

Har ikke bestilt noe enda, men regner med det går fint i og med jeg bare er i uke 23 enda :) og nye buffalo kommer ikke før i mars..

Håpernestegang:) - teutonia beyou har vendbar sittedel om det var det du er på utkikk etter?

Det står trolig mellom den, babyjogger city versa, bugaboo cameleon evt buffalo eller nye Stokke vognen.

Viktigst her er vekt, vendbar sittedel og svingbare fremhjul.

Har ikke bestilt noe enda, men regner med det går fint i og med jeg bare er i uke 23 enda :) og nye buffalo kommer ikke før i mars..

Tusen takk! Skal sjekke den ut, og det er fortsatt enkelt å få tak i en teutonia spirit 2012 som er vendbar:) teutonia prestige er også vendbar!

Endret av Håpernestegang:)

Føler den som har to små svingbare hjul er lite snøvennlige. Har en robust briotrille som er sånn, og tror ikke jeg vil ha det sånn hele tiden.

Trehjulingen spirit er perfekt så lenge sittedelen er vendbar!! Må ha, 2012 modell. Eneste ulempe er at vi må kjøpe vogn litt tidligere enn planlagt. Og jeg klarer ikke velge farge:) svart? mørk brun?

Gjest Helle_Høygir

Jeg tror forhjulene på Teutonia er større enn på Brio, men har ikke stått med målebånd i butikken altså ;)

Jeg bare låser hjulene om det skulle være nødvendig, men etter å ha trillet en emmaljunga med slike hjul over ca 2 år, så kan jeg telle på 1 hånd de gangene det var nødvendig å låse. Så jeg lar det gå inn det ene øret og ut det andre når butikkselgeren skal prakke på meg vinterhjul :)

Mørk brun er jo veldig fint da og svart er nøytralt, så du kan egentlig ikke trå feil der.

Jeg vil ha en relativt nøytral vogn slik at jeg kan velge mer rundt tilbehøret mpt pose, stelleveske osv.

Forrige vogn var sort og jeg hadde forskjellig type/størrelse/farge på f.eks stelleveske etter hva jeg skulle.

Svart og mørk brun er fint. Men lurer på hvor man får tak i 12 modell med lufthjul...

Den kommer med standard hjul og så kan du kjøpe lufthjul ekstra og bytte:) i 09 måtte bremsen kobles av ved bytte av hjul, vet ikke om det fortsatt er sånn.

Vi bestilte TFK Joggster Twist fra kiddies24.de for to uker siden. Betalte ca kr.3900,- for vogn og bag (bestilte mye annet ekstrautstyr og bilstol + base også). Frakta for alt dette ble på 600kr ca, og ved henting betalte vi 25% moms og et par hundrelapper i tollgebyr. Sparte mye penger, og varene kom innen en uke. De svarer også raskt på kundeservice via mail som jeg benyttet meg av. Lettvindt og enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...