Gå til innhold

Sydentur tidlig i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Vil gjerne høre erfaringer og for/mot det å reise til Syden før man har passert 12 uker ut i svangerskapet.. Noen som har reist under prøvetiden??

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har fått tilbud om å reise til Syden i mars og merker det at jeg har pittelitt lyst til det.. Sett noen som har reist kort tid etter påvist graviditet og hatt det heelt fint, og andre som sier at man ikke for alt i verden må reise pga bakterier og at man kan risikere SA osv osv..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144022710-sydentur-tidlig-i-svangerskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I de fleste tilfeller går det bra, men for min del gjorde det ikke det. Det er så mange andre muligheter til å dra til Syden enn akkurat de 9 månedene man er gravid og de første 6 månedene etter barnet er født at man ikke trenger det. Skjer det noe angrer man bittert at man reiste. Selv vil jeg aldri til Syden igjen som gravid (eller med en bitteliten baby). Man kan gjøre andre hyggelige ting, som en langhelg i Stockholm, København eller på et spahotell eller hva som helst hvis formen tillater det. Man MÅ ikke dra til Syden...

Anonym poster: 6d8c5df322df1a87cd6c29f87ded5021

Jeg var i syden da jeg var 7-8 uker på vei. Det gikk fint, jeg er fortsatt gravid og termin snart, men jeg var kvalm og alt luktet vondt, og du kan tenke deg hvor fælt det var å måtte kaste opp på forskjellige "syden-doer", som ikke akkurat var like rene alltid... I tillegg slet jeg med varmen, og det var ikke noe stas å måtte tenke på og bekymre seg for om kjøttet var stekt nok, om grønnsakene var vasket og om hygienen var god der vi spiste. Jeg vil ikke anbefale å dra, rett og slett :) Som ei sa litt høyere opp her, du har mulighet til å reise når som helst i løpet av livet, la vær akkurat de månedene du er gravid.

Anonym poster: b7434b23b0b24e21e75b4218af85b3c7

Jeg har vært i syden mens jeg var gravid med begge mine 2. Med første var jeg 17-18 uker på vei, var 2 uker i Thailand. Med andre var jeg ca 12 uker på vei, 1 uke på kanariøyene. Begge gangene har det gått helt fint. Har hatt 2 enkle svangerskap da, med god form i 9 måneder. :) Så mitt tips er: Bare reis. Man kan like gjerne bli dårlig på hotell her i Norge (vi husker vel utbruddet på Klækken hotell før jul?).

Har også vært i syden med baby på 5-6 mnd. Sååå greit å være på tur da, mens man ennå fullammer :)

Ja, jeg veier litt for og mot nå kjenner jeg..

Kjedelig å sitte der etterpå om det skulle skje noe, men på andre siden så kan det også gå veldig fint :)

Jeg er jo midt i prøvinga nå, har IKM den 6.. Sjekka når avreise evt er og det er den 10, så da er jeg jo enten 4+4 (sånn ca) eller ikke gravid...

Å reise til Syden med babyer osv synes jeg ikke noe om..

Litt av grunnen til at jeg fikk tilbud nå er fordi jeg har snakka på det å reise nå i vår/sommer med sønnen min (han er tre år) og mamma til varmere strøk som en skikkelig ferie før det kommer et barn til, og mamma fant billetter som var halvparten av prisen på det vi har snakka om tidliger, men da også to måneder tidligere enn det vi har snakka om...

Annonse

Jeg tenker på det samme. Vi har bestilt sydentur om noen måneder og det kaaan jo hende at jeg er gravid når vi reiser.

Men kan liksom ikke sette livet på vent i tilfelle det dukker opp en spire. Selv er jeg mest redd for å være kvalm og dårlig og ikke klare å nyte turen eller være med på utflukter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...