Løvetann81 Skrevet 22. februar 2013 #1 Skrevet 22. februar 2013 Hei! Jeg er nå i gang med første fryseforsøk etter to negative IVF-forsøk. Har time til UL Torsdag 28 Februar og lurer på hvor mange dager som er vanlig mellom ul og innsett dersom alt ser bra ut på Torsdag? Har ny arbeidsgiver siden sist forsøk og skal på kurs Mandag og Tirsdag uka etter,og er greit og kunne si ifra litt i forkant dersom jeg er nødt til å forlate kurset et par timer en av dagene.(vi skal heldigvis på kurs ikke langt fra riksen) Noen med erfaring?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 22. februar 2013 #2 Skrevet 22. februar 2013 Jeg var på ul i dag og skal ha innsetting på tirsdag. Er på dag 10 i dag så blir innsetting på dag 14 da. Så spennende! Det virker som de har det travel der for tiden. tror jeg var inn og ut på ca 3 min i dag... Men det gjør meg ingen ting. Har vært på med dette mange ganger før..
Evigoptimisten Skrevet 22. februar 2013 #3 Skrevet 22. februar 2013 Da ligger vi helt likt løvetann Første frys og ul 28.02. Krysser fingra for innsett mandag 4.mars pga heldagsmøter på jobb tirsdag/onsdag. Glad for alle ganger jeg slipper å lure meg unna
Løvetann81 Skrevet 22. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2013 Tusen takk for svar,spennende tider framover for alle tre da:-) Føles som om det er så mye mer som må klaffe før man kommer til innsett ved et fryseforsøk enn ved et ferskforsøk,krysser fingrene for at vi kommer dit alle sammen. Hører du til på riksen du også evigoptimisten? Lykke til!
Evigoptimisten Skrevet 22. februar 2013 #5 Skrevet 22. februar 2013 Jeg var på Riksen, men ble flyttet til Ullevål under ombygging. Siden embryoene ligger der, så ble det til at vi fortsetter på Ullevål. Ja, vi får satse på at ting klaffer for oss alle.. Lykke til!!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 24. februar 2013 #6 Skrevet 24. februar 2013 Ja det er jo en del som skal klaffe. og når det er første frys vet men ikke hvordan man responderer på medisinene heller. Jeg har mye høyere dose nå enn ved de første fryseforsøkene. Gleder meg til å høre hvordan det går med dere. Jeg har pluselig bare 2 dager igjen til innsetting....:-0
Løvetann81 Skrevet 24. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 24. februar 2013 Jeg synes tiden har gått så innmari fort fram til nå,-men nå snegler den avgårde....Bare to dager igjen dollypopp,det blir spennende. Jeg trodde det var samme medisinering for alle når det gjaldt frys jeg,-ihvertfall har jeg fått det samme som stod i brosjyren som fulgte med resepten fra riksen. Har du større dose tabletter,eller tar du noe annet i tillegg til progynova? Min største frykt er at forsøket skal bli avbrutt pga at ingen av eggene overlever opptining(har tre på frys). Har du mange på frys?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 24. februar 2013 #8 Skrevet 24. februar 2013 De første gangene gikk jeg på 2 mg Progynova morgen og kveld. Så økte jeg til 4 mg morgen og 2 mg kveld. Nå har jeg tatt 4 mg morgen og noen ganger 2 og noen ganger 4 mg kveld. Har hatt 2 forsøk som har blitt avbrutt pga eggmodning, men ikke etter jeg økte dosen. Jeg har 8 egg på frys, så blir veldig overrasket om det ikke blir innsetting....! Ett av tre bør jo overleve da:-)
Løvetann81 Skrevet 24. februar 2013 Forfatter #9 Skrevet 24. februar 2013 Så heldig med så mange egg på frys,- da blir det vel ganske sikkert innsett på deg:-) Jeg går på 4mg morgen og 2mg kveld,-satser på at det er passe dose for denne kroppen... Masse lykke til!:-)
Evigoptimisten Skrevet 24. februar 2013 #10 Skrevet 24. februar 2013 Ser det er litt forskjell på medisiner her. Jeg tar 2mg 3 ganger om dagen. Kan jeg ha misforstått...? hmmm ble jeg litt usikker.. Er det ikke ca 60-70% av egg som overlever tining da?? Så vi bør alle ha gode sjanser. Jeg har 5 stk. Ikke lenge igjen nå dollypop heier!! Jeg er blitt en krøpling, rygg som har låst seg, og er noe dritt. Kjipt når det fysiske ikke er på stell, når man har nok med det psykiske presset om dagen
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 25. februar 2013 #11 Skrevet 25. februar 2013 Hmm, er det første fryseforsøket deres? Og 3 ganger om dagen har jeg ikke hørt om, men det står vel på esken hvilken dose du skal ha. 50-60% står det i papirene jeg har fått fra Riksen. Og at sjansen for å bli gravid er noe lavere enn ved fersk. God bedring til deg! Jeg er litt spent på om det blir ett eller to inn i morgen.......
Evigoptimisten Skrevet 26. februar 2013 #12 Skrevet 26. februar 2013 Første fryseforsøk på meg ja Jeg puttet innpå en ekstra tablett i morges for sikkerhetsskyld. Orker ikke å få avbrutt, det har jeg ikke overskudd til...
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 26. februar 2013 #13 Skrevet 26. februar 2013 6 mg om dagen bør jo være nok, men jeg tar også en ekstra innimellom. Skal du gå på Crinone eller Progestan etter forsøket? Jeg har gått på Progestan ved de andre fryseforsøkene, men nå går jeg på Crinone. Er veldig kjedelig med avbrutte forsøk! Jeg har hatt 2. man er så innstilt på innsetting også må man vente en evighet.....
Løvetann81 Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #14 Skrevet 27. februar 2013 Så heldig med to egg inn,-spennende tid framover nå da:-) Jeg har time for UL i morgen,-og håper jeg får beskjed om at det er klart for innsett til uka...
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 28. februar 2013 #15 Skrevet 28. februar 2013 Lykke til med ul i dag, begge to! Håper alt ser bra ut, så blir det kanskje innsetting mandag!?
Løvetann81 Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #16 Skrevet 28. februar 2013 Tusen takk! Alt så fint ut på UL,innsett på Tirsdag for meg (forhåpentligvis):-) Siden jeg ikke har blitt gravid på de to tidligere forsøkene mine ville de at jeg skulle prøve noe annet denne gangen og gav meg Lutinus istedetfor Crinone. De fryser opp egget/eggene samme dag,gjorde de det på deg også dollypopp? Hvordan vet de om egget/eggene deler seg videre før det blir satt inn da?
Evigoptimisten Skrevet 28. februar 2013 #17 Skrevet 28. februar 2013 Ul gikk fint for meg også, men litt tynn slimhinne enda. Skulle øke 2mg fra lørdag. Ny ul på mandag og mest sannsynlig innsett på torsdag. Fint å høre at alt var fint med deg også Løvetann
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 28. februar 2013 #18 Skrevet 28. februar 2013 Lutinus har jeg ikke hørt om, men regner med at det er de samme stoffene i det som i Crinone og Progestan!? Eggene ble tint opp samme dag ja. Har gjort det ved alle mine forsøk. Gjør de ikke det på alle på Riksen? Tidligere har jeg alltid fått vite hvor tykk slimhinnen er på ul, men han hadde det veldig travelt forrige uke, så sa bare at det så fint ut. Blir en spennende uke neste uke da!! Jeg kommer ikke til å klare å holde meg lengre enn til onsdag.... Fikk pos test på rugedag 8 da jeg ble gravid sist:-0...så kan jeg trøste meg med at det er veldig tidlig å teste når den blir negativ.... Dumme, dumme meg...hehe. Hvor mange egg har du Løvetann81?
HeleneBeate Skrevet 28. februar 2013 #19 Skrevet 28. februar 2013 Lutinus har jeg ikke hørt om, men regner med at det er de samme stoffene i det som i Crinone og Progestan!? Eggene ble tint opp samme dag ja. Har gjort det ved alle mine forsøk. Gjør de ikke det på alle på Riksen? Tidligere har jeg alltid fått vite hvor tykk slimhinnen er på ul, men han hadde det veldig travelt forrige uke, så sa bare at det så fint ut. Blir en spennende uke neste uke da!! Jeg kommer ikke til å klare å holde meg lengre enn til onsdag.... Fikk pos test på rugedag 8 da jeg ble gravid sist:-0...så kan jeg trøste meg med at det er veldig tidlig å teste når den blir negativ.... Dumme, dumme meg...hehe. Hvor mange egg har du Løvetann81? Lutinus skal visstnok være et nyere medikament. Det ser ut som om sjansen for at egget/eggene fester seg er bedre med Lutinus enn Crinone. Jeg gikk på Lutinus og er nå 19 uker på vei.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 28. februar 2013 #20 Skrevet 28. februar 2013 Ah, da skal jeg spørre etter det neste gang:-)
Løvetann81 Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #21 Skrevet 28. februar 2013 Så gøy å høre at det gikk fint med deg i dag også Evigoptimisten:-) Jeg fikk ikke noe særlig informasjon om forskjellen på Lutinus og Cricone,men det var jo positiv lesning HeleneBeate,-gratulerer så mye med graviditeten! Dollypopp: Jeg har tre egg på frys,fryst 1+2. Fikk beskjed om at de ville tine det single egget først,og dersom dette ikke så bra ut etter opptining ville de ta opp de to siste. Håper ihvertfall at ett av tre overlever... Visste ikke at det var vanlig at de tinte samme dag,synes det hørtes så rart ut når det er flere som skriver om hvordan eggene deler seg videre etter tining. Jeg har forsåvidt ikke hørt hvor mangedelte eggene har vært ved innsetting tidligere heller,-dette er kanskje noe man må spørre etter? Når det kommer til testing skjønner jeg deg veldig godt,-det er så innmari vanskelig og la være når man er midt i det selv om man er bestemt på å vente på forhånd:-)
Evigoptimisten Skrevet 1. mars 2013 #22 Skrevet 1. mars 2013 Jeg har en god følelse på egga dine, løvetann Det går nok bra. Når begynner du med Crinione/litinus? Hvordan er rugeformen dollypopp? Merker jeg er skikkelig utålmodig nå. Den ekstra ul på mandag + innsett torsdag føltes plutselig lenge Man blir jo verdensmester i venting når man er i dette tøffe gamet! Pønsker ut en løsning m jobb nå, fordi ul+innsett krasjer med et arrangement med overnatting. Vært sykmeldt pga låsning i rygg denne uken, og må prøve å få 50% videre. Jeg som HATER å være sykmeldt!! Dette er jo det viktigste i livet nå... så var det denne samvittigheten da som gnager..
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 1. mars 2013 #23 Skrevet 1. mars 2013 Rugeformen er bra. Merker ikke noe mer enn litt småmurringer i magen og ryggen, men det er vel vanlige bivirkninger av Crinone. har nok ikke rukket å feste seg engang, om det skulle være så. Er ikke a, lltid lett å snike seg unna på jobb nei. Jeg er student i 3 uker til, så har hatt det greit sånn sett. Håper du finner en løsning som funker, Evigoptimisten!
Evigoptimisten Skrevet 1. mars 2013 #24 Skrevet 1. mars 2013 Godt å høre, og ja det er nok litt tidlig enda... Spennende!!! Fant løsning med jobb, så da kan jeg senke skuldrene og sikte mot problemfritt innsett Gleder meg til å komme i rugemodus
Løvetann81 Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #25 Skrevet 2. mars 2013 Tusen takk evigoptimisten! Jeg har startet på Lutinus i dag,så nå nærmer det seg:-) Lykke til på Mandag,håper alt ser bra ut for deg da! Og så bra du fant en løsning med jobben. Jeg har fortalt kurslederen vi skal ha på Tirsdag at jeg har en time på riksen som dessverre ikke lar seg flytte og at jeg derfor må reise etter lunsj den dagen. Lykke til videre med rugingen dollypopp,jeg gleder meg til å komme etter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå