Gå til innhold

Trenger hjelp med guttenavn!

Anbefalte innlegg

Vi har nylig funnet ut av vi skal ha en liten gutt:-)

Men.... Synes guttenavn er sååå vanskelig!

Liker ikke veldig spesielle navn som Storm, Grim og den typen, og heller ikke typisk norske navn som Thomas, Kristian, Aleksander osv... Og hvertfall ikke guttenavnene som var så populær på 80 tallet som Kåre, Ronny, Johnny, osv.... Vil heller ikke at han skal ha noe feminint navn som Adrian eller Gabriel...

Så, som dere ser; Jeg er VELDIG kresen på guttenavn.....

Kan noen komme med forslag til meg, så jeg kanskje blir litt inspirert??? Det skal være bare enkeltnavn, ikke dobbelt. Og det må gjerne kunne uttales på engelsk også, for det kan navnet til mine to andre barn!

Takk:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144022560-trenger-hjelp-med-guttenavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er litt vanskelig å skjønne helt hva du mener. Alle de navnene du nevner som typiske norske navn er jo alle internasjonale navn.

Typisk norske navn er f.eks; Sigurd, Sverre, Øystein, Arne, Amund, Johan og Haakon, er det noen av disse du liker?

Ellers er det jo internasjonale navn som Oskar, Edvard, Karl, Fredrik og Theodor som også er vanlig i Norge, noe av dette du liker?

Eller så har du litt mindre brukte navn, noen nye og noen gamle; Konrad, Edwin, Emrik, Allan, Aron og Seilas, noe slikt du liker?

Annonse

Annonse

Enig, guttenavn er vanskelig!

Trenger pekepinn på hva slags navn du leter etter.

Er det noen navn (utenom David) som du liker, men som du ikke vil/kan kalle ditt eget barn?

Noen spesielle bokstaver du liker/ikke liker?

Tom, Noah, Nataniel, Elias, Daniel, Dominic,

Jonathan

Benjamin

Victor

Samuel

Liam

Daniel

Wilhelm

William

Philip

Sander

August

Anton

Gustav

Ludvig

Mikael

Felix

Tobias

Noah

Max

Mio

Sivert

Armand

Hector

Ulrik

Nikolas

Leon

Jakob

har ikke lest alle de andre forslagene du har fått, så jeg beklager om du får mange doble forslag.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...