Gå til innhold

Hva har dere på ønskelista til barnas to-årsdag?

Anbefalte innlegg

Noen spesielle klær eller leker? Eller kanskje noe helt annet? :-) Her vurderer vi ikea lekekjøkken, noen som har erfaring med det?

Har lyst til å kjøre temabursdag for Muffin i år som i fjor men litt usikker på tema... Noen med gode forslag eller tips?

Fortsetter under...

Et par måneder igjen til 2 årsdagen her, men har nå så smått begynt å tenke på hva hun kan ønske seg.

Hun fikk Brio lekekomfyr til jul, så lurer på om hun skal få kjøleskapet og vasken som hører til.

Ellers er det stas å hjelpe mamma i huset, så lekestøvsuger og slike ting er også å vurdere.

Trehjulssykkel, hun har en etter storebroren, men den har så brede dekk og er dermed ganske tung å trø, så lurer på om hun helles skulle fått Dbs sin Bambino eller en lignende.

Ellers arver hun en del leker etter broren, så er ikke så mye hun trenger sånn sett.

Kommer nok til å ønske litt klær til henne også. I det siste syns jeg at jeg stadig må pakke bort noe som er for lite. Så noe nytt kan komme godt med

Yttertøy kunne jeg forsåvidt ønsket henne, må muligens ha ny dress, men her er jeg kresen så det tør ikke folk kjøpe :-p . Så da må hun evt få penger så jeg kan kjøpe selv.

Om vi skal ha noe tema vet jeg ikke. Fant noen Ole brumm servietter i en skuff her en dag(sikkert noe jeg har kjøpt på tilbud en gang), så det kunne nå være en anledning til å få brukt de. Vi skal bare ha familiebursdag da, så blir ikke så mange små barn her.

Blir bare familiebursdag her også. Men min søster har to barn på 3 og 6 år så jeg syns det er moro med et tema, om jeg finner overskudd til det da :) Vi hadde sjørøvertema i fjor, jeg lagde sjørøverskute-kake og vi hadde skattejakt og utkledning med stor suksess :P Har tenkt på Ole Brumm jeg også, mye servietter, tallerkener, lys osv de fleste steder.

Ellers har vi litt lyst til å kjøpe løpesykkel til Muffin, men han har allerede TRE stykker... Den ene er ganske farlig fordi den er så butt foran (han faller over styret), den andre fikk han til jul og passer neppe før om minst to år og den siste er en ren balansesykkel uten støttehjul, så den er jo også for avansert...

Til 2-årsdagen hadde vi Mikke Mus-tema i den ene bursdagen og Handy Manny i den andre. Velger etter hva barnet er opptatt av :) Brio-tog var det store hos oss. Ang. balansesykkel, så har den vært i bruk her siden sønnen min var 1 år og 9 mnd. I begynnelsen ble det jo mest at han gikk rundt på den, men han elska det, så kanskje det ikke er for tidlig hos dere heller? Nå er min lang, da, så det kan jo også spille inn..

Tja, si det. Hun har jo det meste etter søsknene sine. Men, puslespill er en stor slager her. Bøker også. Ellers så tenkte jeg på CD spiller. Hun elsker søsteren sin, så da kunne hun jo fått sin egen.

Når det gjelder tema, så er vi ikke så nøye på det. Men, om jenta fikk bestemme, så hadde det nok blitt Drømmehagen ;-) Men, har aldri sett noe slikt rundt omkring.

Annonse

Sønnen til venninen min ble to i juni i fjor. Han ble en reser på balansesykkel i fjor sommer. Han begynte før 2 årsdagen i løpet av høsten var han superflink. Så det behøver ikke å være for tidlig.

Jeg kikket inn for å få tips selv. Så har ingen gode ideer. Her er dukker, bøker lekekjøkken og dupplo populært. Her har vi jente. Hun skal få sykkel tror jeg. Var så interessert i fjor.

Gjest sussie77

Nå er det noen måneder til hun blir 2 år. Men tiden går fort. Tenker vi da ønsker oss sommerklær, puslespill, og dokketing siden hun er en skikkelig dokkejente :)

og så skal vi kjøpe ballansesykkel til henne. Storebror fikk sin på 2 årsdagen og den har vært brukt masse. Så det trenger ikke å være for tidlig. :) Tror hun fint kunne sykle på han sin nå hadde det ikke vært for at setet er skrudd alt for høyt opp for henne. Men hun skal da få sin egen rosa balanse sykkel :)

Endret av sussie77

Jeg må bare ta sjansen på å vise min uvitenhet ved å stille et spørsmål her. :P Nå er 2-årsdagen noen måneder frem i tid her, men jeg hadde tenkt litt på trehjulssykkel. Men ser mange snakker om balansesykkel, er det det de små bruker nå til dags i stedet? Eller har de begge deler?

Ellers har vi Ikea lekekjøkken, og er veldig fornøyd med det. En del dyrere enn plastkjøkken som du får kjøpt på lekebutikker, men også mye mer solid. Tipper det kommer til å vare en stund. :) Han fikk det til jul, og det var selvfølgelig aller mest spennende 1. juledag, men det er fortsatt i bruk daglig.

Temabursdag! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Genialt, nå fikk jeg en del å tenke på fremover:)

Angående bursdagsgave så har vi ikke tenkt på det så mye enda, men jeg lurer også på hva som menes med balansesykkel?

Vi skal gjøre hagen litt mer barnevnnlig i år så regner med det blir en del uteleker i år til bursdagen som f.eks sykkel, ball, fotballmål, gravmaskin til sandkassen og muligens vil vi smiske med bestefar til å fikse en sklie eller huske i hagen vår siden han er snekker:)

Balansesykkel er en tohjulssykkel uten pedaler. Bruker beina til å komme seg fremover og holde balansen. Får ikke mye fart, men poenget er å finne balansen. Mange som mener at barna lærer fortere å sykle om de bruker det i stede for støttehjul på tohjulssykkel fordi de ved bruk av denne sykkelen har funnet balansen alt.

Venninnen min sin to åring satte utfor mindre bakker med den. Hold balansen helt fint og holdt opp beina. Helt utrolig å se på.

Til 2-årsdagen hadde vi Mikke Mus-tema i den ene bursdagen og Handy Manny i den andre. Velger etter hva barnet er opptatt av :) Brio-tog var det store hos oss. Ang. balansesykkel, så har den vært i bruk her siden sønnen min var 1 år og 9 mnd. I begynnelsen ble det jo mest at han gikk rundt på den, men han elska det, så kanskje det ikke er for tidlig hos dere heller? Nå er min lang, da, så det kan jo også spille inn..

Hehe, ja det er problemet her ;-) Muffin har gått fra å være en lang kjempe til en litt liten tass; 87 cm lang og rimelig kort i beina. Så han når ikke ned til bakken med beina når han sitter på balansesykkelen som er fra 18 mnd, bless his heart.... Blir ikea lekekjøkken her, så ønsker vi oss kjøkken/matartikler til det, tegnesaker, evt little people bilbane, Cars-dvd (bra til kosestunder (???) mens jeg ammer lillebror og har Muffin i motsatt armkrok) + at bestefar vil kjøpe og snekre opp lekestue i hagen til sommeren :-D Også blir det Ole Brumm bursdag da gutten elsker bjørner. Mest glad i bompibjørnene men finnes dessverre lite produkter med dem...

Endret av Madolyn&Muffin

Her blir det nok Mikke mus tema uten utkledning. Ifjor var det hello kitty tema.

Jeg tror hun får seng fra mine foreldre, også kommer jeg til å kjøpe vogn med bagdel til henne. Sommerklær tror jeg hun får uansett :) jeg vet egentlig ikke hva annet jeg kan ønske til henne, for jeg føler at hun har alt. Denne gangen er det ikke enkelt! :)

Annonse

Hum har ikke tenkt så mye på det enda, trehjul sykkel har hun for det fikk hun til et års dagen sin. . Den har skyvestang slik at hun kan bruke den nå, den kan taes av når vi ikke trenger det mere :-) puslespill er tingen, vi har to stk men mangler allerede noen brikker på hvert brett som vi ikke finner hehe. Å så har jeg tenkt å kjøpe noen drømmehagen ting da snuppa elsker det :-) klær, ting til dukkene hennes (hun elsker og leke og styre med dukkene sine) dukkevogn fikk hun jo til jul ;-)

Min blir 2 år om 3 uker:) Og han elsker postman pat! sover med de forskjellige bilene vær natt :P Så vi skal leie et lokale(vi har ikke nok plass), også ha en postman pat bursdag:-) Har bestillt postman pat kake, og kjøpt postman pat fat/kopper,hatter, briller ol.

Og det blir rimelig dyrt, så han får ikke så dyr presang utenom av oss. Vet ikke helt hva han får av oss enda.

Men han ønsker seg bondegård, kopper og fat+ div plastmat, sko, gravemaskin til sandkasse,bøker..

Klær liker jeg helst å kjøpe selv:P

Trehjulssykkel er jo kjempeidè, søren at Muffin er så kort i beina :( Liksom ingenting som har når ned til bakken/pedalene med... Noen som vet om hvor vi kan få tak i de minste trehjulssyklene/løpesyklene? Hmm...

Jeg har også en liten stuttfot hjemme. Hun har en valig 3 hjulsykkel,men vi satt forhjulet feil vei. Og teipa fast ett kosteskaft bak som vi skur i. Da gikk det nesten,men hun storkoste seg

Da kan jeg krysse småbiler, bøker og puslespill fra lista. Har hatt besøk av både svigermor og min mor og de klarer ikke å begrense seg ;-) vet det er et luksusproblem, men når de kommer før bursdagen hans og spør hva han ønsker seg, så får de skylde seg selv;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...