Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #1 Skrevet 21. februar 2013 Oppgitt. Jeg mener at 5 åringen er for ung til å eie en telefon! Men BF kjøote en splitter ny smarttelefon til junior som han skal ha der. Telefonen får han ikke ha med til meg (jeg har hovedomsorgen). Bare ha den til far. Synses at det er alt for tidlig med telefon nå! Også utrolig irriterende at BF skal ha telefonen der. Jeg har jo uansett tenkt å handlet mobil til junior, men ikke nå. Så da ender det opp med at barnet har to mobiltelefoner! Hjelpes. Oppgitt! Er det virkelig vanlig at barn har en mobil tiø far og en til mor?? Anonym poster: 4a7d59ca65f92f4a88f137696279edb6
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #2 Skrevet 21. februar 2013 nei. det er ikke vanlig... dere som foreldre bør sørge for en tlf til barnet. som begge foreldrene har tilgang til. Anonym poster: e0dd8b2871af622629a7f6aab7bb81de
Himmel og hav Skrevet 21. februar 2013 #3 Skrevet 21. februar 2013 Men, du vil jo ikke at han skal ha mobil enda! Da er det vel en grei løsning at han bare har den hos far? Skjønner ikke problemet.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #4 Skrevet 21. februar 2013 Det må nesten BF få bestemme selv. Om han vil gi han mobil får være opp til han. Han trenger ikke din godkjenning. Han vil vel ha full kontroll på telefonen siden han er så ung da. Høres da helt greit ut. Anonym poster: fc578ed9c851a6ca7877a724bb612be2
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #5 Skrevet 21. februar 2013 Skjønner ikke hva som er så irriterende. Se på det som en leke som ungen har hos far. Er jo ingenting du trenger å forholde deg til. Du har hovedomsorgen. Når du synes ungen er gammel nok kjøper du en mobil til han, som han kan ha med seg overalt. Anonym poster: c1a80bc8d3c915dc0c08bfe913268fc9
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #6 Skrevet 21. februar 2013 hvorfor kan han ikke ha den hos deg også? er det du som sier det? for hvis det er det så er det jo mye enklere å si at han kan bruke denne hos deg også? Ja, det er tidlig, men når det har skjedd blir det jo litt teit, syntes jeg, å nekte ham å bruke den. Hvis det er bf som ikke vil ar han skal bruke den hos deg er det jo bare å høre om han kan det alikevel. Hadde blitt litt irritert om bf hadde kjøpt en mobil uten å være enig med meg, men.... Anonym poster: 7e5f360c94c4811e4235f27385808450
Gjest amandine Skrevet 21. februar 2013 #7 Skrevet 21. februar 2013 Hvis du mener barnet ikke trenger mobil, men far mener barnet har behov for mobil når han er hos far, hva er problemet? Så lenge barnet ikke har telefonen med hjem til deg engang ser jeg ikke helt hvorfor du skal bli så oppgitt? Det er sånne ting man må ta høyde for når man som foreldre har valgt å ikke bo sammen, men velger å la barnet vokse opp med to separate hjem. Hadde dere vært enige om alt hadde dere gjerne bodd sammen?.. Hadde jeg vært deg hadde jeg svelget denne lille kamelen, det tjener ingen(spesielt ikke barnet) å lage konflikter av ingenting.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #8 Skrevet 21. februar 2013 Problemstillingen er at BF nekter barnet å ta med telefonen hjel til meg etter samværshelg. Barnet ønsker selv å ta med telefonen, men far nekter. Jeg mener fortsatt at han er for ung til mobil, og er ilke enig i at barnet skal ha mobil. Men nå når bf allerede har handlet synes jeg det blir utrolig idiotisk at han bare skal ha den til far. HI Anonym poster: 4a7d59ca65f92f4a88f137696279edb6
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #9 Skrevet 21. februar 2013 Problemstillingen er at BF nekter barnet å ta med telefonen hjel til meg etter samværshelg. Barnet ønsker selv å ta med telefonen, men far nekter. Jeg mener fortsatt at han er for ung til mobil, og er ilke enig i at barnet skal ha mobil. Men nå når bf allerede har handlet synes jeg det blir utrolig idiotisk at han bare skal ha den til far. HI Anonym poster: 4a7d59ca65f92f4a88f137696279edb6 Enig med far jeg. Fort en 5 åring kan ødelegge en mobil, så har han den hos seg har han det minste kontroll på den. Heldigvi trenger ikke BF din godkjennelse, så hadde svelgt den kamelen gitt. Anonym poster: fc578ed9c851a6ca7877a724bb612be2
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 21. februar 2013 #10 Skrevet 21. februar 2013 Jeg ser heller ikke problemet her... Men istedenfor 2 telefoner med forskjellige nummer så kan du, den dagen du kjøper mobil til han selv, kjøpe et tvillingsimkort. Da har dere hver deres telefon, men samme nummer
Gjest amandine Skrevet 21. februar 2013 #11 Skrevet 21. februar 2013 Problemstillingen er at BF nekter barnet å ta med telefonen hjel til meg etter samværshelg. Barnet ønsker selv å ta med telefonen, men far nekter. Jeg mener fortsatt at han er for ung til mobil, og er ilke enig i at barnet skal ha mobil. Men nå når bf allerede har handlet synes jeg det blir utrolig idiotisk at han bare skal ha den til far. HI Anonym poster: 4a7d59ca65f92f4a88f137696279edb6 Så da er egentlig ikke problemet at barnet er for lite, som du sier i HI, men at barnet ikke får ha telefonen med til deg...? Skal vedde på at barnet har flere ting som hører til enten hos mamma eller hos pappa, så for barnet er det nok ikke vanskelig å forstå.. Men at du synes det er kjipt, det er en helt annen ting, og har vel strengt tatt ikke noe med hverken pappaen eller barnet å gjøre..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #12 Skrevet 21. februar 2013 TIL far eller TIL mor? Greit at man forstår hva du mener, men utrolig teit å skrive konsekvent feil. Foreslår at du lærer deg grammatikk før sønnen din begynner på skolen og trenger hjelp til skolearbeidet. Ellers er jeg enig med de andre, når barnet et hos far er det han som bestemmer. En av tusen ulemper med å ha delt bosted for barna. Anonym poster: 58597f7e592430e29525bce175239b7e
Gjest Antarctica Skrevet 21. februar 2013 #13 Skrevet 21. februar 2013 Problemstillingen er at BF nekter barnet å ta med telefonen hjel til meg etter samværshelg. Barnet ønsker selv å ta med telefonen, men far nekter. Jeg mener fortsatt at han er for ung til mobil, og er ilke enig i at barnet skal ha mobil. Men nå når bf allerede har handlet synes jeg det blir utrolig idiotisk at han bare skal ha den til far. HI Anonym poster: 4a7d59ca65f92f4a88f137696279edb6 Jeg syns faktisk motsatt. Er dritt lei av at far handler dyr elektronikk som jeg etterhvert får "ansvar" for, dvs alle ulempene med. "Hvorfor spiller han så mye data/Wii? jeg har jo sagt at den bare skulle brukes en time pr dag." Eh, ja, kom hjem til meg og ta konflikten hver dag, eller la wiien og pc-en stå hos deg, da! "Hvorfor lader han ikke opp telefonen og fyller på tellerskritt? jeg treffer ham aldri på telefon!" Fordi vi har fasttelefon. Ring den, og du får han på tråden. ...og så videre. En femåring trenger uansett ikke mobil. Det faren til ditt barn har kjøpt er en dyr leke som vil føre til hyling annenhver søndag, men det er ikke ditt problem.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #14 Skrevet 21. februar 2013 Jeg er enig med far! Han har kjøpt en mobil til sin sønn, som sikkert koster litt kr, og da ville jeg også valgt at barnet kun skulle hatt tlf hos meg. Da har man oversikt over tlf selv. Skjønner ikke problemet ditt. Anonym poster: b726a1f12d0042ea24b9da97742f2c67
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #15 Skrevet 21. februar 2013 Jeg ville vært glad til. Syns også det er greit å slippe ansvaret for en dyr ting, som flere skriver. Jeg tipper far har kjøpt telefonen til ham for at han skal kunne spille på den/leke med den. Så slipper far å låne bort sin egen til det formålet. Den dagen ungen er så gammel at han trenger telefon; selv skal kontakte kamerater for lekebesøk etc., kan dere heller diskutere saken. Da er det en fordel med én telefon og ett telefonnummer til gutten, uansett hvem av dere han er hos. Anonym poster: 4321c8093e61360b58bf0ee8ec557157
Gjest Kjempeanonym Skrevet 21. februar 2013 #16 Skrevet 21. februar 2013 Det er nå jaggu mye man skal henge seg opp i. Du høres jo bare sur og bitter ut på far, og bruker mobilen som unnskyldning for å starte en konflikt. Ser ikke helt det store problemet i denne situasjonen. Vær glad for at du slipper utgifter til en dyr tlf, og kjøp et tvillingkort når du føler han er gammel nok for deg til å ha mobil. Før det trenger du ikke å ta stilling til det engang siden tlf er hos faren. Bruk pengene du sparte på å kjøpe tlf til å kjøpe deg noe fint til deg sjøl, så blir du sikkert i litt bedre humør. Smiiiiiiil - du har gjort en god deal
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #17 Skrevet 21. februar 2013 Da min eldste var i 7-8 årsalderen og bodde 50/50 hos far og meg hadde en tlf på hvert sted med forskjellige tlf.nr. Hvorfor? Jo fordi far, eller daværende samboer, ikke ville ha noe med meg og gjøre. Jeg gadd ikke diskutere det engang, sørget for at jr. fikk sitt eget nr på tlf han hadde hos meg. Den gangen var mobilen kun til for å ringe med. Gutten er nesten voksen nå og gjett hva? Han har ikke tatt skade av å ha to mobiler og to mobilnr.. Faktisk er han en ganske smart fyr.... Anonym poster: 7cfdda02b3f87ef5c20c37484e28d064
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #18 Skrevet 21. februar 2013 For meg er ikke dette så rart. Vi sender verken leker, pc, telefon eller annet mellom hjemmene, vi sørger for at barna har det de trenger hos hver av oss. HI, pleier du å sende med dyre ting når barnet ditt er på samvær? Om du kjøpte en telefon til et par tusen kroner, hadde du da sendt den med siden barnet ville ha den hos pappa også? Og om du fikk med telefonen fra far, ville du erstattet den hvis barnet ditt var uheldig og ødela den, mistet den i do eller hva som helst? Eller ville du sagt at det gidder du ikke fordi han ikke trenger mobil likevel? Synes du gjør deg vanskelig uten å ha noen god grunn for det, husk at barnet er mye bedre tjent med at du og faren kan samarbeide godt, enn at han får ha med seg mobil og andre ting mellom hjemmene. De fleste barn klarer å forholde seg til at de har noen ting hos mamma og noen hos pappa. Anonym poster: 765c632f9262f063b67a325bd7f3de89
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #19 Skrevet 21. februar 2013 Men hva sier hi til alle svarene hun får da? Fikk du ikke den støtten du forventet? Anonym poster: 58597f7e592430e29525bce175239b7e
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. februar 2013 #20 Skrevet 21. februar 2013 Du sier jo selv at han er for liten, så hva er problemet? Min 5åring har arvet en han spiller på, men han bruker den jo ikke til å ringe med.... Når den tid kommer kjøper du en mobil, med samme nr. Enkelt og greit. For hva er egentlig problemet?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #21 Skrevet 21. februar 2013 Her i huset har 6 åringen en telefon han kun får bruke hos meg. Det er en vanlig ringe og tekste telefon som er utelukkende til bruk de dagene meg og min mann må overlappe hverandre på jobb. Da er han ofte alene en times tid. Anonym poster: dbb7ee02642cb6fd4ff14a9803f0858e
3 i april Skrevet 21. februar 2013 #22 Skrevet 21. februar 2013 Hva med og spørre far om ikke du kan betale halvparten av det tlf en kostet? For da slipper du og kjøpe ny tlf og barnet sipper og forholde seg til 2 mobiler. Far trenger ikke og være livredd for at noe skal skje mobilen og dere er begge 2 like ansvarlig for mobilen og regningen Eller dere blir enige dere i mellom hvor mye dere skal bruke på kontantkort i mnd.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #23 Skrevet 21. februar 2013 Da min eldste var i 7-8 årsalderen og bodde 50/50 hos far og meg hadde en tlf på hvert sted med forskjellige tlf.nr. Hvorfor? Jo fordi far, eller daværende samboer, ikke ville ha noe med meg og gjøre. Jeg gadd ikke diskutere det engang, sørget for at jr. fikk sitt eget nr på tlf han hadde hos meg. Den gangen var mobilen kun til for å ringe med. Gutten er nesten voksen nå og gjett hva? Han har ikke tatt skade av å ha to mobiler og to mobilnr.. Faktisk er han en ganske smart fyr.... Anonym poster: 7cfdda02b3f87ef5c20c37484e28d064 Nå er det jo ikke det som er poenget, at det blir vanskelig for barnet å ha to numre. For barnet ringer med den telefonen han har. Problemet er vel heller for de som skal ringe han og aldri vet hvilket nummer de når han på.. Så jeg ser ikke helt relevansen med den _smart_-kommentaren.. Anonym poster: 6504b3462075abb83fb1a11b5a8324f7
Gjest Julia1984 Skrevet 21. februar 2013 #24 Skrevet 21. februar 2013 Har ikke lest svarene, men synes det er så barnslig og teit at skilte foreldre skal dele opp eiendelene til barna. "Denne leken går du bare ha her hos meg, ikke hos pappa etc". Det er jo eiendeler til barna, gaver. Hvorfor skal barna straffes?? Stakkars unger, to hjem og dobbelt opp med leker og utstyr. Får ikke lov å ta med leker fra mor til far og vise versa. Det handler faktisk om konflikt mellom mor og far!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå