Lea87 Skrevet 21. februar 2013 #1 Skrevet 21. februar 2013 Noen av dere som har erfaring av å bestille vogn frå Tyskland? Har sett på hjemmesiden kiddies24. Der har jeg funnet vognen som vi vil ha, den kosta 4500 nok ca. Noen som veit hvor mye det blir til sammens med moms/toll (?) og sendekostnad? Veit at mange har bestillt der i frå vil gjerna høre anbefallinger. Den vi vil ha: http://www.kiddies24.de/shop/en/Strollers-Carriers/Multifunction-Stroller/TFK-Joggster-Twist-Facelift-Set-incl-QuickFix-Carrycot-CARBO-OZEANBLAU-OCEANBLUE-2013::27992.html
Håpet ble virkelighet! Skrevet 21. februar 2013 #2 Skrevet 21. februar 2013 Jeg bestilte samme vogn, bare i søskenversjonen, kostet omtrent det samme + at jeg bestilte regntrekk til sportsdel og bagdel i tillegg. Kom på rundt 4800,-. Da jeg hentet vogna på postkontoret måtte jeg ut med ca 1600,- i norsk mva så totalt kostet vognen meg ca. 6400,-. Til sammenligning koster den 10 000,- på Barnas Hus. Bestilling og leveranse gikk problemfritt så jeg er fornøyd med kiddies24!
Lea87 Skrevet 21. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2013 Takk for svar. betaler man når man henter vognen på postkontoret? og da blir allt betallt ?
123pannekake Skrevet 21. februar 2013 #4 Skrevet 21. februar 2013 Jeg har kjøpt samme vogna i grått. Kom i posten for to uker siden. Måten å gjøre det på ble slik: Laget bruker som indikerte at jeg er norsk, så fikk de trukket fra tysk moms. Betalte for vogn uten tysk moms, men pluss frakt, via nettløsning direkte til kiddies24. Når jeg hentet ut vogna på postkontoret betalte jeg norsk moms pluss tollgebyr. Er du lur så gir du beskjed når du bestiller om at du vil ha det sendt som ett kolli (min vogn kom i to kolli og da fikk jeg to gebyrer - ganske unødvendig). Regnestykket blir slik: Å betale på nettsiden deres Pris på tysk nettside minus tysk moms og rabatter Frakt fra Tyskland til Norge Å betale hos posten Norsk moms Tollgebyr
Lea87 Skrevet 21. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2013 Tusen takk! Hvor mye blir summen tilsammen ? Trodde faktiskt at det ikkje var toll på barneutstyr
Puserjenta Skrevet 21. februar 2013 #6 Skrevet 21. februar 2013 Det er ikke toll, men moms. Kiddies trekker fra tysk moms og du må betale norsk moms når du henter ut pakken på posten. Jeg betalte vogn-tysk moms+norsk moms+frakt+postens avgifter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå