Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mini blir 4 mnd om 1.5 uke. De siste dagene har han spist mindre ( fullammer) og slipper veldig ofte taket på puppen, ser seg rundt, tuller litt, smiler, kaver osv.. Er han uinteressert i pupp blitt? Før kunne han spise i 30/40 min, som han noen ganger gjør nå også, men oftere og oftere er det mellom 10-15 min med en del kaving. Bør jeg prøve flaske? Starte med 4mnd grøt? Takker for svar!

Fortsetter under...

Dette er nok bare en fase. Hadde det helt likt men ammer ennå og nå er hun 11 mnd. Har hørt om mange som har det slik. Det kan hjelpe at dere er i ett kjedelig rom og litt mørkt men de lærer seg fort å tømme puppen på 5 minutt. Hvis barnet er trøtt tar det jo lenger tid. Dette går seg nok til. Du har sikkert nok melk til å fullamme til ca 6 mnd.

Vi hadde også en periode når småen var 3 mnd til han ble 4 mnd der han ikke var så interessert i puppen, kunne gå mange timer før han ville ha pupp på dagtid, og alt annet enn puppen var interessant en periode.

ammet han best på soverommet med dempet belysning, kunne bare glemme og amme han på ammerom på senteret, da var han totalt uinteressert, ett par ganger måtte vi reise hjem igjen fordi han ville ikke ha mat andre steder enn hjemme på mørkt rom (hadde ikke tid til og spise rett og slett) på det minste spiste han kun 4 ganger i døgnet. Men det gikk over, og nå som han er 6,5 mnd er han veldig enkel og amme uansett hvor vi er :-)

Jeg har det fortsatt. Vesla mi er 7 mnd. Hun virker uinteressert, men så er hun fryktelig nysgjerrig på alt. Er et ork mange ganger, men må man så må mann. :) Men når hun er skikkelig sulten, så er hun flink til å amme. Hehe

Sliter med det samme, han er 4 måneder. har ikke noe godt svar. men merker att flaske di gangene jeg har pumpet er litt bedre. men er alikevel mere opptatt av andre ting. Men di gangene jeg har dratt ut tiden litt før mating, så han er ekstra sulten går det bedre. og å amme på ett rolig og mørkt sted

Annonse

Jenta mi spiser ofte men jeg ser at hun blir mer opptatt av andre ting når hun spiser. Hvis jeg prater med noen slipper hun puppen og glaner på meg. Så ler hun litt ;) hun er snart 4 måneder.

Hehe... det samme gjør min gutt. Han stopper opp, slipper puppen og kikker på meg. Noen ganger (hvis han er trøtt) så blir han sinna hvis jeg prater. Jeg ammer somregel liggende da jeg syntes det er enklest (han styrer sånn når jeg ammer... snur hodet fram og tilbake hele tiden). Ofte ligger jeg da i sofaen, men må ha av lyden på TV ellers så snur han seg rundt og kikker heller på TV..... :)

He-he, godt vi er flere:) Ja, ja, får håpe det er en fase som gir seg snart. Skjønner det er ganske vanlig, da disse små er så nysgjerrige på verden rundt seg, og godt er jo det:) Jeg kan jo prøve å slå av tv/lys etc. så blir det kanskje mer fokus på pupp og ikke alt annet. Han er jo ikke slik om natten når jeg ammer liggende, så omgivelsene har nok en del å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...