Gå til innhold

Novembertermin <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Va på UL på torsdag å så ei lita cashewnøtt me et lite hjerte som slo! <3 Flira å skreik om kværandre ;)

Va ækstra godt å se at alt va fint ætter en skikkelig kjip MA i desember.

8+2 i dag, JIPPII! :) Kryssa fengran førr oss alle - gratulerer!

gratulerer!! er en herlig følelse!! :) hvor stor var nøtta di?

Hærlighet - det fikk æ faktisk ikke me mæ! Va førr opptatt av å se på det lille hjertet :) Skal tilbake 18. april, så da håpa æ at æ klar å konsentrer mæ litt meir, hehehehehe ;)

Din da? :)

hehe! ;) min va 7-8 mm forrige mandag. var veldi godt å se hjerte slå da va fikk vite en uke tidligere at jeg mest sannsynlig hadde mistet. men alt vell :) <3 skal tilbake på ul om 2 uker. gleder meg!

har du symptomer?

Så deilig :) Kor langt på vei e du nu?

Ja, værre denna gangen enn sist. Kvalm på kvelden/natta og konstant trøtt. Enorm matlyst men har ødelagt en del favoritta i det siste me at æ plutselig blir akutt mett og kvalm :/

Ellers e det greit - ekstremt hormonell! Griner førr ingen ting det eine øyeblikket å flyg i taket i sinnet det andre. Stakkars han æ bor med, hehehe ;)

Men æ pleia symptoman mine godt - vi ska vær lykkelig over at vi kan kjenn så klare tegn :)

Du da? Mye kvalm?

nå er jeg vell 8+2. :)

er trøtt, hormonell, sprengte vonde bryst, menssmerter iblant/stikkinger, og ekstremt kvalm..HELE døgnet. holder på å bli gal. Har ligget i senga i 3 uker nå. vet ikke hva jeg skal gjøre..

har du mange barn? jeg har ei dukke på snart 7 år, men dette er min 5 graviditet.

Dette blir første om det går bra :) Så gøy - vi e jo heilt på likt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, kvaaaaaalm!!! Flere? Tips???

Skrevet

Vært ekstremt kvalm i 2 uker nå (og med ekstrem mener jeg så gale at man bare ligger stakt ut hele tiden) og det eneste

som hjelper LITT er å:

- spise ofte, men lite

- drikke mye vann, men ikke mens man spiser -kun imellom måltidene

- tørre kjeks, evt salte

- sitte seg utenfor for å få litt luft

- dusje (hjelper faktisk en liten stund)

Skrevet

Lag dæ te av ingefær og lime. Kok opp nån bita me ingefær, ha i en kopp, skvis litt lime over.

(Detta funka åsså om du har ont i halsen - da kan du ha litt honning i åsså. :) )

Skrevet

Takk for tips :) Skal prøves ut! Jeg er også bundet til seng og sofa nå. Klarer ikke lufte hunden engang. Håper det går fort over for oss :)

Skrevet

November barn her-23 november basert på unnfangelsesdato.

Nr to her hboe vi har en jente på 18 mnd.

Svangerskapsplager er mye mindre en sist. Hun stikk og smerter ny og ne +trøtt. Sist kvalm meste av tiden aå mye chill denne gangen så langt.

Bestillt legetime men skal på privat UL også slutten av april.

Skrevet

Er det noen av dere som har hatt litt brunlig utflod mens dere har vært gravide? Og det har gått bra? :) jeg har i går og i dag hatt bittelitt brunlig utflod. Kun en gang når jeg tørket meg i går, og en gang i dag.. håper virkelig det ikke er SA på gang! Takker for svar:)

Skrevet

Er det noen av dere som har hatt litt brunlig utflod mens dere har vært gravide? Og det har gått bra? :) jeg har i går og i dag hatt bittelitt brunlig utflod. Kun en gang når jeg tørket meg i går, og en gang i dag.. håper virkelig det ikke er SA på gang! Takker for svar:)

jeg har ikke hatt det i noen av mine svangerskap, men har en venninne som hadde det jevnt og trutt gjennom sine (2skt), og det begynte når hun var rundt 5-6uker. hun tok tidlig kontakt med legen, og ble jevnlig fulgt opp med ul de første ukene, bare for å se at det holdt seg i live, og videre for å se om hvorfor de kunne finne ut hvorfor hun hadde disse blødningene, som til tider var ikke bare brunt, men friskt blod...men de ha aldri funnet ut av det... lykke til :)
Skrevet

Takk for svar!:) jeg skal uansett til tidlig ul siden jeg har en MA bak meg, men det er enda ett par uker til! Håper det ikke blir noe mer av det:)

Skrevet

når vi er inne på tema om blod i de første ukene... var på kontroll hos legen idag, og det hadde jeg 1+ på blod i urinen. legen sa det var ikke mye, men ville jeg sku levere ny prøve om en uke :( likte det igrunnen ikke så godt. kjenner jo nå etter hver stikkning om det vil bli mer smerter ut av det, og dette kan være en sa som ikke kroppen min reagerer på.. huff, sikkert ingenting, evt bare et blodkar som er sprengt, men hadde aldri slikt før på slutten med de to andre. Noen som har vært borti dette så tidlig i svangerskapet??

Skrevet

Hvordan gikk det igår FCN86? <3

det gikk suupert! så en peanøtt der på 7-8 mm me et bankende hjerte! <3 :D legen mente det tilsvarte 6+3 uker men da dette er fysisk umulig forholder jeg meg til det jeg selv har regnet ut som er 7+3. skal på ny ul om 3 uker, håper bare det holder seg og fortsetter å utvikle seg!

ikke lenge igjen til du skal på ul nå..hvor langt er du den 22? :)

Åh så herlig, nå ble jeg glad:)

sånne målinger har jeg mistet all tro på jeg altså, stol på deg selv om du vet selv når tidspunktet antakelig er.

Da jeg var på ordinær UL med storesøster ble terminen endret med 1 uke. Det var jo ivf så hadde jo stålkontroll på befruktningstidspunkt, men nei. Målingene hun tok av babyen tilsa det, og var det som gjaldt..

Fikk ikke mer tiltro til målinger etter å ha vært fulgt opp med 3 ekstra ultralyder på slutten med tanke på tilvekst, jeg hadde så liten mage. men neeida, ungen var helt gjennomsnitt den. 1 mnd før hun ble født sa de hun var godt over 1 kg mer enn hun faktisk var da hun kom ut. (det var bare drøye 2 kg)

Datt litt ut her hehe, men ble bare litt ivrig med tanke på målinger:)

Er 8+1 imorgen, de fleste med ivf er tilbake for en ultralyd da:)

ja synes det hele var så rart for EL skulle være den 6 feb, og sist gang jeg hadde sex da var den 7 feb, natt til 8. Å da skal jeg jo være 7+6 idag, stemmer ikke det? men da forstår jeg ikke hvorfor fosteret var så lite.. vet du hva slikt kan komme av?

okei, da må du oppdatere meg når du har vært på UL. blir spennende! :)

Sorry så sent svar, er så dårlig om dagen at jeg ikke har orket å sitte ved pcen.

men det gikk veldig fint på ultralyd, viste en liten mini som beveget på seg som bare det. :)

Ikke sikker på spm ditt egentlig, men vil tro at det er litt variasjoner i hvordan disse små vokser. Selvom det skal være relativt likt.

Står f.eks på den terminkalkulatoren til babyverden at embryoet beveger seg fra 28.mars. Jeg var jo der 22.og var masse bevegelse der da. Blir mye ca vel:)

Er nå 8+5, det er jo 100% sikkert.

Hvordan går det med formen din?

Skrevet

Hvordan gikk det igår FCN86? <3

det gikk suupert! så en peanøtt der på 7-8 mm me et bankende hjerte! <3 :D legen mente det tilsvarte 6+3 uker men da dette er fysisk umulig forholder jeg meg til det jeg selv har regnet ut som er 7+3. skal på ny ul om 3 uker, håper bare det holder seg og fortsetter å utvikle seg!

ikke lenge igjen til du skal på ul nå..hvor langt er du den 22? :)

Åh så herlig, nå ble jeg glad:)

sånne målinger har jeg mistet all tro på jeg altså, stol på deg selv om du vet selv når tidspunktet antakelig er.

Da jeg var på ordinær UL med storesøster ble terminen endret med 1 uke. Det var jo ivf så hadde jo stålkontroll på befruktningstidspunkt, men nei. Målingene hun tok av babyen tilsa det, og var det som gjaldt..

Fikk ikke mer tiltro til målinger etter å ha vært fulgt opp med 3 ekstra ultralyder på slutten med tanke på tilvekst, jeg hadde så liten mage. men neeida, ungen var helt gjennomsnitt den. 1 mnd før hun ble født sa de hun var godt over 1 kg mer enn hun faktisk var da hun kom ut. (det var bare drøye 2 kg)

Datt litt ut her hehe, men ble bare litt ivrig med tanke på målinger:)

Er 8+1 imorgen, de fleste med ivf er tilbake for en ultralyd da:)

ja synes det hele var så rart for EL skulle være den 6 feb, og sist gang jeg hadde sex da var den 7 feb, natt til 8. Å da skal jeg jo være 7+6 idag, stemmer ikke det? men da forstår jeg ikke hvorfor fosteret var så lite.. vet du hva slikt kan komme av?

okei, da må du oppdatere meg når du har vært på UL. blir spennende! :)

Sorry så sent svar, er så dårlig om dagen at jeg ikke har orket å sitte ved pcen.

men det gikk veldig fint på ultralyd, viste en liten mini som beveget på seg som bare det. :)

Ikke sikker på spm ditt egentlig, men vil tro at det er litt variasjoner i hvordan disse små vokser. Selvom det skal være relativt likt.

Står f.eks på den terminkalkulatoren til babyverden at embryoet beveger seg fra 28.mars. Jeg var jo der 22.og var masse bevegelse der da. Blir mye ca vel:)

Er nå 8+5, det er jo 100% sikkert.

Hvordan går det med formen din?

godt å høre fra deg! har tenkt på deg så var supert å høre alt var bra! :D hvor stor var nøtta di?

formen min ja.... nei helt for jævlig hvis jeg kan si det rett ut! er så kvalm å dårlig at jeg er på randen til sammenbrudd, fungerer ikke i det hele tatt om dagene..... du er kvalm du og skjønner jeg?

Skrevet

1,5 cm var den hehe. Ei venninne var nettopp på 12 ukers ultralyd, sprøtt hvor mye som skjer på de 4 ukene.

Ja fytti grisen er så kvalm om dagen:/ Det startet med "normalkvalme" som kom og gikk litt, da var jeg fornøyd. Nå er det konstant. Får så dårlig samvittighet for lille snuppa som ikke skjønner hvorfor mamma bare ligger på sofaen, jeg er helt ubrukelig for tiden. Fikk sykemelding igår, funker ikke i jobb sånn her:/ Slitsomt nok å bare være. Ser ut som du har det likedant, kjipt!

Håper det snart går over, litt lettere å nyte graviditeten da:)

Skrevet

Hallo alle sammen :-) var på tidlig ultralyd i går og fikk bekrefta termin den 4 november. Så er 8+4 i dag, lykkelig for at æ fikk se den lille. Skal på ny ultralyd i Tromsø i uke 13 og gleder mæ. Etter mange SA og en Ma tør æ ikke å fortelle til noen enda og håper de neste 5 ukan går fort. E utrolig trøtt og oppblåst. Blir fort sulten og fort mett. Må opp en gang om natta for å tisse også. Har hatt mye murringer nedentil fram til uke 6 og måtte ta paracet og ibux tre ganger daglig. Nå er det borte og har ikke trengt det i flere uker nå.

Ønsker alle sammen en riktig god påske :-)

Skrevet

Hallo alle sammen :-) var på tidlig ultralyd i går og fikk bekrefta termin den 4 november. Så er 8+4 i dag, lykkelig for at æ fikk se den lille. Skal på ny ultralyd i Tromsø i uke 13 og gleder mæ. Etter mange SA og en Ma tør æ ikke å fortelle til noen enda og håper de neste 5 ukan går fort. E utrolig trøtt og oppblåst. Blir fort sulten og fort mett. Må opp en gang om natta for å tisse også. Har hatt mye murringer nedentil fram til uke 6 og måtte ta paracet og ibux tre ganger daglig. Nå er det borte og har ikke trengt det i flere uker nå.

Er ikke ibux veldig skummelt når man er gravid da???

Skrevet

Sitat fra Felleskatalogen: "Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis"...

Fikk selv beskjed om å ikke bruke ibux, men heller bruke paracet :)

Skrevet

Ja jeg og, før graviditeten og. Men har endometriose og NSAID's er det eneste som hjelper litt mot smertene. Rører ikke Ibux nå som jeg endelig har blitt gravid etter to års prøving. :)

Skrevet

Har det kommit en facebook grupp än för oss som har termin i november? :)

Skrevet

Man ska verkligen inte ta ibux under svangerskap då den är blodförtunnande. Alltså kan den öka risken för sa.

Skrevet

Har det kommit en facebook grupp än för oss som har termin i november? :)

vet ikke... tror ikke det :)
Skrevet

Slenger meg på her! Måtte fjerne en MA 7.februar, fikk mens etter 5 uker, men det var tydeligvis en lure-mens, for igår testet jeg klart positivt!! Har vært veldig kvalm og svimmel siste dagene, og idag er det så ille at jeg ikke greide å komme meg på jobb... Måtte si jeg hadde fått omgangssyken, for jeg synes det er nesten pinlig å fortelle jeg er gravid igjen så fort. Regner likevel med at jeg forteller det denne uka. Håper å få komme inn til lege og få henvisning til tidlig UL nå straks p.g.a. den MA'en.

Skrevet

Gratulerer! :) så flott at du ble så raskt gravid igjen :)

Er det noen andre her med en ekstrem matlyst? Jeg blir ikke mett! Jeg er glad jeg har lyst på mat, men det er ikke kjekt å være sulten konstant! :P ellers har jeg fått utrolig uren hud :/ kan vel også komme av stort godteri inntak i påsken ;) jeg hadde brun utflod i forrige uke, ikke mye om gangen, men ett par ganger for dagen i 6 dager. Har stoppet opp nå, og utfloden er normal.. Så håper alt er som det skal! Har kjøpt meg en gtest med ukeindikator som jeg skal ta i morgen, bare for å se om hcg nivået fortsatt stiger :)

Skrevet

Jeg prøver meg sakte men sikkert inn her.

Har termin 19 Nov.

Kjenner det er litt skummelt å være her inne siden jeg hadde en SA i oktober.

Skal på ul neste uke, da er jeg vel 8+2. Blir spennede, håper hjertet slår denne gangen!

Men ser at det er mange fler som har vært gjennom masse.

Så håper det går bra med alle her inne nå =)

Skrevet

E det bare mæ som e stressa førr tida? Ringte lægekontoret, førr æ e ikke like kvalm som æ har vært (e 9+5 i dag), men det va egentlig lite førståelse førr stresset mitt.. Måtte ring inn akuttime om æ ville inn..

(Jada, æ veit æ kan gå på privatklinikka å få UL)

E det så rart at man vil vite at det lille hjertet slår? Det e vel ikke så rart heller at man vil snakk me fastlægen sin når man e redd..?

Mulig æ e førfærdelig kjip, men æ skulle ønske man fikk litt bedre oppfølging når man va nervøs.

Fleire som har erfaringer her?

Skrevet

E det bare mæ som e stressa førr tida? Ringte lægekontoret, førr æ e ikke like kvalm som æ har vært (e 9+5 i dag), men det va egentlig lite førståelse førr stresset mitt.. Måtte ring inn akuttime om æ ville inn..

(Jada, æ veit æ kan gå på privatklinikka å få UL)

E det så rart at man vil vite at det lille hjertet slår? Det e vel ikke så rart heller at man vil snakk me fastlægen sin når man e redd..?

Mulig æ e førfærdelig kjip, men æ skulle ønske man fikk litt bedre oppfølging når man va nervøs.

Fleire som har erfaringer her?

Ja, jeg bestilte legetime på sms, fordi telefonkøa var ekstreeeemt lang. Beskrev situasjonen min med tidligere MA og ønske om ny tidlig UL. Likevel fikk jeg ikke time før 29.april, da jeg er 11 uker! Ble rett og slett forbanna og ringte legesenteret like etter lunsjpausen. Da fikk jeg heldigvis time til turnuslege allerede førstkommende mandag, så håper på tidlig UL neste uke!

Men hvis du ikke har noen "historie" bak deg med mislykkede svangerskap eller blødninger eller noe sånt, så tror jeg det skal holde hardt å få tidlig UL desverre... Det at du ikke lenger er så kvalm er nok helt naturlig, da de fleste er aller mest kvalme rundt 6-9 uker. Men synes virkelig noen burde ta seg tid til å snakke med deg når du er bekymret i hvert fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...