Gå til innhold

Novembertermin <3

Anbefalte innlegg

Termin 18.november - er gravid for første gang! Er både glad, spent og litt skrekkslagen... Lurer hele tiden på om alt er slik det skal være, i og med at dette er første gang..

Lurer på å bestille tidlig ul. i uke 12, bare for å vite at alt er ok.. Er det å anbefale? Var hos legen i går og han "bablet" bare med når jeg spurte om han anbefalte det..

Er så utrolig glad for å være gravid, å håper virkelig alt er slik det skal være. Jeg har ikke vært så mye plaget.. Har vært kvalm noen dager.. er alltid kvalm hver morgen, men gir seg når jeg får i meg næring. Brystene er ømme, men føles som det har gidd seg og er trøtt KONSTANT. Kan sove 10t i strekk og føles like trøtt som før jeg la meg... Er utrolig slitsomt, blir sur og gretten!

Hva anbefaler dere som har litt erfaring med dette? :)

Fortsetter under...

Termin 18.november - er gravid for første gang! Er både glad, spent og litt skrekkslagen... Lurer hele tiden på om alt er slik det skal være, i og med at dette er første gang..

Lurer på å bestille tidlig ul. i uke 12, bare for å vite at alt er ok.. Er det å anbefale? Var hos legen i går og han "bablet" bare med når jeg spurte om han anbefalte det..

Er så utrolig glad for å være gravid, å håper virkelig alt er slik det skal være. Jeg har ikke vært så mye plaget.. Har vært kvalm noen dager.. er alltid kvalm hver morgen, men gir seg når jeg får i meg næring. Brystene er ømme, men føles som det har gidd seg og er trøtt KONSTANT. Kan sove 10t i strekk og føles like trøtt som før jeg la meg... Er utrolig slitsomt, blir sur og gretten!

Hva anbefaler dere som har litt erfaring med dette? :)

Er også førstegangsgravid med termin rundt den 9.-11. Nov. Jeg fikk tilbud om tidlig ultralyd i uke 12 da jeg må ta en del nødvendig medisin i svangerskapet grunnet bla. stoffskiftet. Men tok det egentlig ikke som en selvfølge at jeg fikk, heldigvis er ikke fastlegen min spesielt konservativ. Man har ikke rett/krav på ul før den ordinære i uke 18 med mindre man oppfyller en del krav: over en viss alder, genetiske feil i nær familie osv. Da må du i såfall bestille privat og de har ikke lov å scanne etter utviklingsavvik som de gjør på sykehusene. Du får høre med legen, men du må være forberedt på at du kanskje ikke får det..

da tror jeg har fått sendt forespørsel til den gruppa på boka... for frem til ulen neste uke viser noe annet, så er jeg vist enda med her i november-gruppa :) Hcgen min hadde vist steget, og jeg er tydligvis enda gravid, legen min sier det kan skje, jeg skjønner lite... men gleder meg til neste fredag til ul, og håper på å se og høre et lite hjerte :)

Håper det er en liten spire der da 13q. Har ikke helt fått med meg alt i "saken" din, men har du blødd mye? Krysser fingrene for deg!!

Her er alt bra. Olabuksa mi er TRANG!!! Så fort jeg er innenfor husets fire vegger knepper jeg den opp :) Er bare 9+3 i dag, syns ikke jeg trenger å få mage riktig ennå... Klarer ikke å holde det skjult lenge til da hvertfall... Har lyst til å fortelle det til svigers, men mannen vil ikke, så da får jeg vel pent vente med å si noe jeg også da...

Første svangerskapskontroll på torsdag. Gleder meg litt, selv om jeg vet at det ikke kommer til å skje så mye der... Har et bittelite håp om at legen min kanskje kan lytte etter hjertelyd, men tviler... Mener fra de forrige svangerskapene at hun ikke gjør det så tidlig... Jeg er 10+1 når jeg er der, og det er jo så forskjellig når man kan høre barnets hjertelyd... Vurderer å kjøpe meg Angelsound, men er ikke så bekymret av meg, så jeg tror egentlig at det da mest er bortkastede penger :P

3 uker til UL da! Gleder meg hvertfall til det!!! Har bestilt duo-test, så det blir jo spennende å få svar på den.

Ellers har jeg ingen plagsom kvalme. Er ganske trøtt, særlig om ettermiddagene etter jobb, ellers ingen symptomer egentlig. Må vel bare nyte det da :)

Ha en fin helg alle november-mammaer-to-be :D

Annonse

Hei Møø, første kontroll på mandag her, ca 9-1 da tru jeg :) Spennende å få svar på blodprøven jeg tok sist.

Ingen kvalme her enda, æ litt treig om morgen. Må ta ei lita pause etter maten før jeg er i gang. Kjenner det innimella i korsrygg og livmor. Tru brysta har blitt større. Brukte ei skjorte i går og måtte gå å knappe igjen knapper over brysta flere ganger :S

Kan bli voldsomt sulten hvis det går for lenge mellom måltidene. Så er jeg plutselig mett etter en bit eller to. Spennende tider :)

Ja, jeg er også sulten. Før hendte det at jeg droppa kveldsmat, og det hendte jeg tok en sen frokost, spesielt på helg, men nå MÅ jeg ha mat... Var oppe kl 7 i dag og slapp ut katta, da måtte jeg spise en banan før jeg la meg igjen... hehe... Noen der inne forbruker all maten jeg spiser <3 Men jeg orker heller ikke mengder av mat... Spennende tider ja. Du har noen fra før du også, ikke sant Vææææ?

Min første så alt her nytt her. Spent på formen framover. Fikk topptur av min bror til bursdag i fjor. Turen ska vist skje i slutten av juni. Sykemeldt for noe annet nå så han vet at jeg kanskje ikke er i form. Har ikke fortalt noen enda. Greit å ha noe annet å koble det til. Spørs om det er noen venninner som må få vite det om noen uker når vi skal på tur.

Tru ikke at jeg klarer å skjule det til etter UL, mest sannsynlig vanlig vil e tru.

Gleder meg ikke helt til å si det på jobb, vært sykemeldt ei stund nå og så blir det vel jobbe noen mnd før en skal ut i permisjon at håpe e. Dem klare seg nå ihvertfall uten meg :)

Nr 3 her da, så jeg burde vel vite hva jeg går til... Men er snart 7 år siden sist jeg var gravid da, så man glemmer mye gitt...

Gruer meg også litt til å fortelle på jobb, vi har vært i en vanskelig bemanningssituasjon, som kanskje ser ut til å bedre seg litt nå, og så kommer jeg med denne nyheten liksom... De blir nok glade på mine vegne, men ikke på jobben sin vegne... Men jeg tenker som så at jeg kan ikke la være å få et barn til pga dårlig samvittighet ovenfor jobben. Tror ikke de ønsker å være årsaken til at jeg ikke skal ha en til heller... Så det går nok fint :) Blir jo ikke borte i mange år fremover liksom :D

Tenker å fortelle det når jeg er ca 12 uker, dvs jeg må vente 3 uker til. Det må jeg vel greie :)

hittar inte och länken fungerar inte? :/

Den er gjort hemmelig, så du må være venn med noen i gruppa. Jeg kan sende deg navnet mitt på pm, så kan du legge meg til som venn, så legger jeg deg til :)

Håper det er en liten spire der da 13q. Har ikke helt fått med meg alt i "saken" din, men har du blødd mye? Krysser fingrene for deg!!

Her er alt bra. Olabuksa mi er TRANG!!! Så fort jeg er innenfor husets fire vegger knepper jeg den opp :) Er bare 9+3 i dag, syns ikke jeg trenger å få mage riktig ennå... Klarer ikke å holde det skjult lenge til da hvertfall... Har lyst til å fortelle det til svigers, men mannen vil ikke, så da får jeg vel pent vente med å si noe jeg også da...

Første svangerskapskontroll på torsdag. Gleder meg litt, selv om jeg vet at det ikke kommer til å skje så mye der... Har et bittelite håp om at legen min kanskje kan lytte etter hjertelyd, men tviler... Mener fra de forrige svangerskapene at hun ikke gjør det så tidlig... Jeg er 10+1 når jeg er der, og det er jo så forskjellig når man kan høre barnets hjertelyd... Vurderer å kjøpe meg Angelsound, men er ikke så bekymret av meg, så jeg tror egentlig at det da mest er bortkastede penger :P

3 uker til UL da! Gleder meg hvertfall til det!!! Har bestilt duo-test, så det blir jo spennende å få svar på den.

Ellers har jeg ingen plagsom kvalme. Er ganske trøtt, særlig om ettermiddagene etter jobb, ellers ingen symptomer egentlig. Må vel bare nyte det da :)

Ha en fin helg alle november-mammaer-to-be :D

jeg har ikke blødd en dråpe synlig...men det har blitt funnet spor av blod i urinen.. Det er derfor jeg har målt hcgen i hytt og pine, og vært langt nede, for så å klatre oppover igjen, med et lite håp om at bønna enda lever :) klarer ikke helt å stole på dette før jeg har sett det "live" :)

Annonse

Blir lange dager frem til UL da, var det på fredag?? Huff... Føler med deg!! Håper spiren er der da!!

lange dager ja, det kan du skrive opp... bitte litt irritert på legen som ikke ville presse på en tidligere ul i uka, men men, er jo "allerede" på fredag :) Sykemeldt ble jeg også denne uka, så gudene skal vite hva jeg skal klare å fylle dagene med :( får gå på besøk på jobben...

Hallo alle sammen! snart er vi over i 2.trimester og over de verste ukene! Gledings! På lørdag er jeg 12+0 og kan slappe litt mer av. Har hatt en infeksjon så har fått antibiotika og fikk ultralyd på mandag. Ellers sto alt bra til og ble sykemeldt i to uker. Bruker tia til å gå turer og lese litt bøker. Har vært overnervøs de her ukan og krysser fingre og tær for oss alle de neste dagene og ukene.

Dere får krysse fingrene for meg på mandag, for da blir det første ultralyd!! Er egentlig livredd, ettersom forrige ultralyd var i februar da det ble oppdaget en MA :/

Men jeg kan vel ikke være like uheldig 2 ganger!?! Nei, håper ikke det :) Har fått søsteren min til å bli med meg da, ettersom samboer ikke helt så seg tid til det, og han skjønner ikke hvor viktig det er for meg å slippe å dra alene. Så da får vi bare håpe og håpe at jeg og søsteren min får se en sprellende liten krabat med hjerteaktivitet :)

hittar inte och länken fungerar inte? :/

Den er gjort hemmelig, så du må være venn med noen i gruppa. Jeg kan sende deg navnet mitt på pm, så kan du legge meg til som venn, så legger jeg deg til :)

Kan du legge til meg og ?

Ooooh, ny ul i morgen. Gruer meg så utrolig mye!!!!

Er så redd for MA igjen...

I morgen vet jeg hvertfall litt mer... Og har det gått galt, er det bedre at det skjer såpass tidlig... *i det negative hjørnet i dag.... :-(

jeg skal på ul imorra... har felt tårer ved jevne mellomrom i hele dag for jeg er rett og slett drittnervøs for morrandagen :( er ikke heller i det særlige positive hjørnet i dag, en vond magefølelse for hele greia :( Skal krysses det som krysses kan for oss begge imorra :) rundt klokka 13.30 imorra svever jeg på rosa skyer, eller raser rett i kjelleren... Masse lykke til :)

Krysser fingrene for oss begge! :-)

Lykke, lykke til ♥

Er glad for at jeg får komme inn hvertfall.

Har bestemt meg for at jeg ikke vil se før de evt. kan si om hjertet slår....

jeg må nesten le litt...jeg har bestemt meg for akkurat det samme, tidligere i dag..mens jeg hang opp noen klær :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...