Gå til innhold

Novembertermin <3

Anbefalte innlegg

[quote name=Tredjemann på vei :D' timestamp='1364973263' post='145213215]

E det bare mæ som e stressa førr tida? Ringte lægekontoret, førr æ e ikke like kvalm som æ har vært (e 9+5 i dag), men det va egentlig lite førståelse førr stresset mitt.. Måtte ring inn akuttime om æ ville inn..

(Jada, æ veit æ kan gå på privatklinikka å få UL)

E det så rart at man vil vite at det lille hjertet slår? Det e vel ikke så rart heller at man vil snakk me fastlægen sin når man e redd..?

Mulig æ e førfærdelig kjip, men æ skulle ønske man fikk litt bedre oppfølging når man va nervøs.

Fleire som har erfaringer her?

Ja, jeg bestilte legetime på sms, fordi telefonkøa var ekstreeeemt lang. Beskrev situasjonen min med tidligere MA og ønske om ny tidlig UL. Likevel fikk jeg ikke time før 29.april, da jeg er 11 uker! Ble rett og slett forbanna og ringte legesenteret like etter lunsjpausen. Da fikk jeg heldigvis time til turnuslege allerede førstkommende mandag, så håper på tidlig UL neste uke!

Men hvis du ikke har noen "historie" bak deg med mislykkede svangerskap eller blødninger eller noe sånt, så tror jeg det skal holde hardt å få tidlig UL desverre... Det at du ikke lenger er så kvalm er nok helt naturlig, da de fleste er aller mest kvalme rundt 6-9 uker. Men synes virkelig noen burde ta seg tid til å snakke med deg når du er bekymret i hvert fall :)

Enig. Hadde en MA i desember - det e nok dæffør æ e hysterisk, hehehe ;) Vi pppdaga det naturligvis ikke før æ va på 12-ukerskontrollen å da hadde frøet vært dødt sia uke 8. Det va ingen ting som tyda på at det skulle vær nå galt - alle symptoman va dær heile veien.

Æ får bare ikke gi mæ på det!

Takk førr svar - alltid godt å kunne blås ut litt frustrasjon på mårrakvesten ;)

Fortsetter under...

Skal på tidlig ul fredag om to uker, og da er jeg nesten 9 uker....ikke helt fornøyd at jeg ikke fikk før, pga da må alle de andre testene også stresses på, Dvs jeg håper på at jeg er kandidat for duo testen, og slipper å vente til forstervannsprøven i uke 15-16. Tror jeg skal ringe dem imorgen, og høre hva de tenker om dette, fikk brevet idag :) men først og fremst må jeg nok engang ned til legen med tisseprøve å sjekke den for blod imorra........

Når begynner egentlig kvalme?

Går å gruer meg til det kjem :S

Det er vel veldig individuelt, som alt annet ;-)

Har to svangerskap bak meg, og har ikke vært spesielt kvalm i noen av de. Hadde en dag i hver graviditet hvor jeg var så kvalm at jeg kastet opp. I første var det i uke 7, 8. I det andre var det i uke 11.

Har vært litt uggen og småkvalm, men ikke verre enn at jeg har klart meg på jobb etc.

Nå er jeg i uke 9. Var litt småkvalm helt i starten og har noen kvalmebyer iblant, særlig hvis jeg blir tørst, sulten, sliten, trøtt.

Ikke alle som får den fæle kvalmen heldigvis :-)

Annonse

Får vel ta det som det kjem, uke 7 i dag. Blir uggen hvis det går for lenge i mellom måltidene, litt småspist, null søtbehov og sultfølelsen er på plass (særlig kvelden). Æ nok mere følsom på ting, ei tante som røyke og har egentlig aldri brydd meg om det, men sist gang var jeg helt øren, vondt i hode og småkvalm.

Jaja, fæ berre vente å se :)

Prøvde Angelsound i går! Va vældig skeptisk, men fy søren så gla æ e førr at æ gjorde det! Nu kan æ endelig sænk skuldran litt :)

Hørte et lite hjerte som slo i full fart!! :D <3

Åh, så herlig! :-)

Hvor langt er du kommet?

Vurderer å kjøpe en selv... Hvilken variant har du?

Prøvde Angelsound i går! Va vældig skeptisk, men fy søren så gla æ e førr at æ gjorde det! Nu kan æ endelig sænk skuldran litt :)

Hørte et lite hjerte som slo i full fart!! :D <3

Ååå, så koselig!! Jeg vurderer også å kjøpe... Er 8+0 i dag :D Prøver å kjenne etter livmora mi, men er usikker på om jeg kjenner den... hehe... Hvordan kan man da finne hjertelyd ;) Skal til legen om 2 uker, men hun vil vel ikke høre etter hjertelyd så tidlig??

Hvor langt på vei er du?

Åååh, så heldig du er SiljeSol! Jeg kan ikke vente med å få høre et bankende hjerte i magen min igjen! Sist jeg var på tidlig UL ble jo en helt forferdelig opplevelse, så håper virkelig det blir noe annet nå denne gang! Men hvor langt på vei er du? Skulle ønske legene kunne høre hjertelyd utenpå magen allerede ved 8 uker :P

Ang. kvalme så er det helt individuelt! Jeg har i alle svangerskap vært kvalm fra uke 6-7. Første gang var jeg kun kjempekvalm i ei uke og kastet opp en gang. Med nr.2 var jeg verst kvalm i uke 8 og det ga seg ikke helt før uke 17-18. Ved MA'en nå sist var jeg kvalm helt til aborten var overstått ved 9,5 uke.

Denne gang begynte kvalmen rundt 6-7 uker, men håper den roer seg i løpet av helgen!

Æ kjøpte den på www.angelsounds.no. Anbefales på det varmeste! (Læs godt på nættsia, så ser du ka du kan førvent.)

Bestilte tirsdag til lunsj, hadde den i går allerede! :)

Æ e 9+6 i dag :) (Etter MA i desember skal æ ikke juble aaaaalt førr høyt enda..)

Det e ikke sikkert man hør nå før etter uke 12, men æ tænkte det va verdt et forsøk ;) Hærregud kor deilig det va <3

Æ kjøpte den på www.angelsounds.no. Anbefales på det varmeste! (Læs godt på nættsia, så ser du ka du kan førvent.)

Æ e 9+6 i dag :) (Etter MA i desember skal æ ikke juble aaaaalt førr høyt enda..)

Det e ikke sikkert man hør nå før etter uke 12, men æ tænkte det va verdt et forsøk ;) Hærregud kor deilig det va <3

Åh, det er verdens fineste lyd. Heldige du!

Har du den billigste eller den dyreste varianten? Litt usikker på hvem jeg skal velge? Gleder meg veldig til jeg kan høre hjertelyden selv ♥

Annonse

Hvordan er formen deres for tiden?

Jeg er uendelig trøtt og sliten. Helt kraftløs store deler av dagen. Men kommer meg på jobb... føler meg ikke helt med, men ;-)

Er kvalm og uggen periodevis, særlig på ettermiddag/kveld. Spesielt hvis jeg blir sulten. Har veldig dårlig matlyst, lite som frister. Middager er håpløst. Det samme er pålegg.

Jeg synes magen er enorm - haha. Særlig på kveldstid. I går fant jeg frem et par mammabukser fra forrige gang. De ser ikke ut som vanlige mammabukser, men er lave og tøyelige.

Er forresten 8+3.

Hei damer :)

Formen? Joda, kan slettes ikke klage. Var litt kvalm i uke 6, men det gikk fort over (I like). Har ikke vært plaget med kvalme de andre 2 svangerskapene mine heller :) Kjenner jeg blir litt uvel av noen lukter, men ikke mer enn det :) Står at man skal være ekstra nøye med tannpuss, det er ikke lett, for om jeg får mye slim bakerst i halsen så brekker jeg meg... Men begynner å få taket på riktig tannpusseteknikk nå :P Ellers er jeg nok trøtt ja, men har blitt litt bedre det også, holder ut litt lenger på kveldene nå ;) Må kjøpe meg ny bukse snart da... Har nå kun 2 som passer... Er forresten 8+3 :)

Formen her er stort sett ganske dårlig nå, men virker som det holder på å roe seg bittelitt...? Evt. bare ønsketenkning :P Ungene er på overnatting hos sin mormor, så kan hende det er derfor jeg slapper mer av og kjenner mindre symptomer i dag. Fikk tlf fra jobb igår da, da jeg har vanlig fridag på fredager. De lurte på om jeg var i stand til å jobbe på mandag, men jeg kunne jo umulig si det for sikkert allerede 3 dager før, så da mente de det var best jeg holdt meg hjemme så de fikk på plass vikar... Men altså, jeg har jo lyst til å jobbe når jeg greier det, så det er litt vanskelig akkurat dette... :/

Jeg har samme tannpusseproblem som deg Møøø, hehe. Brekker meg nesten alltid ved tannpuss og når jeg skal legge meg :P Men det går seg vel til. Nesten verre at jeg får brekninger av og til når jeg putter mat i munnen, men får alltids ned nok til at det metter... Skal bli veldig godt når de verste plagene gir seg og man kan nyte den voksende magen, OG våren!

Flere her med mageproblemer? Holder på å bli gal :( fra uke tre-fem slet jeg med løs mage og sterk mageknip, men fra uke fem snudde det helt og har frem til nå (7+1) hatt hard mage/forstoppelse. Det er sååå vondt! Prøver å spise sunt og drikke mye vann, men det hjelper lite. Spiste en halv boks med svisker her en dag, men det endte bare med at jeg nesten eksploderte. Meeen det er verdt det! Ikke sant? Prøver å tenke positivt, selv om det ikke alltid er like lett. Ellers er formen bra ;)

Åh, det er verdens fineste lyd. Heldige du!

Har du den billigste eller den dyreste varianten? Litt usikker på hvem jeg skal velge? Gleder meg veldig til jeg kan høre hjertelyden selv ♥

Æ kjøpte bare den enkle grønne. Vær obs på at høretelefonen som følger med er litt dårlig - bedre å bruk sånner plugga :) to utganga, så æ å samboern kunne hør samtidig. Lykke <3

Flere her med mageproblemer? Holder på å bli gal :( fra uke tre-fem slet jeg med løs mage og sterk mageknip, men fra uke fem snudde det helt og har frem til nå (7+1) hatt hard mage/forstoppelse. Det er sååå vondt! Prøver å spise sunt og drikke mye vann, men det hjelper lite. Spiste en halv boks med svisker her en dag, men det endte bare med at jeg nesten eksploderte. Meeen det er verdt det! Ikke sant? Prøver å tenke positivt, selv om det ikke alltid er like lett. Ellers er formen bra ;)

Jepp, mageproblemer her også, men ikke så ille at det har vært total stopp over lengre tid da. Har voldsomt mye luft i magen, og frem til igår har det liksom føltes som luft som må ut både oppe og nede :P Men etter å ha fremprovosert/satt igang en oppkastrunde igår kveld, ble det faktisk bedre. Fikk ut en del luft både da og etterpå. Mitt tips er å ikke spise altfor sunt heller, og ikke altfor mye fiber. Fortsett å spise frukt og drikke vann. Te hjelper også mot hard mage synes jeg.

Jepp, mageproblemer her også, men ikke så ille at det har vært total stopp over lengre tid da. Har voldsomt mye luft i magen, og frem til igår har det liksom føltes som luft som må ut både oppe og nede :P Men etter å ha fremprovosert/satt igang en oppkastrunde igår kveld, ble det faktisk bedre. Fikk ut en del luft både da og etterpå. Mitt tips er å ikke spise altfor sunt heller, og ikke altfor mye fiber. Fortsett å spise frukt og drikke vann. Te hjelper også mot hard mage synes jeg.

Da skal jeg dra på butikken å kjøpe masse frukt :) magen min tåler ikke te så godt, vet ikke hvorfor, blir bare så kvalm og rar etterpå. Tusen takk for tipsene :)

Magen her er nogenlunde fin, så lenge jeg ikke overspiser (egentlig normal mengde før graviditeten) eller går for lenge uten mat.

Kjentes ut som jeg holdt på å omkomme av sult til middag i dag. Måtte vente 10 min på en og det føltes som 2 timer. mageondt og kvalme. Da er det om å spise sakte .....

Må lære meg å eta etter magen :S

Magen går litt opp og ned, men har hatt noen dager med hard mage og veldige luftsmerter, og dager som er noenlunde ok. Som oftest har det vært verst om natta:/

Jeg får også sånn ut av det blå akutt sulten! Da må jeg ha mat fort, ellers blir jeg både svimmel, kvalm og suuuur ;-)

Da må jeg nok melde meg ut fra 1.tri! Har blødd friskt siden torsdag, og fikk bekreftet spontan abort på ul i dag! :/ trist! To aborter etter hverandre... skal på kontroll om to uker for å sjekke at alt er ute!

Ønsker alle lykke til videre! Håper jeg kommer snart tilbake :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...