Gå til innhold

Novembertermin <3

Anbefalte innlegg

Jeg er kun litt småkvalm når jeg er sulten og hvis jeg spiser noe blir jeg ekstremt oppblåst og vondt i magen. Husker jeg var slik i forrige svangerskap, men mye verre denne gang. Andre som sliter med magen? Trenger råd om hva jeg kan spise som ikke gir så mye luft. Jeg er 4+6 i følge menstermin, men i følge legen min er jeg 6+4.

jeg prøver å unngå å drikke verken brus eller kaffi, gir meg skikkelig vond mage, kjempe oppblåst... spiser små , men maaaaange måltider, er jo sulten hele tiden, og kvalm hele tiden, men blir enda mer kvalm hvis jeg ikke spiser, og enda mer kvalm når jeg har spist :( er jo bare tommel opp dettan her :( lurte litt på hvordan legen din mener du er lengre?? eller har du ikke hatt mensen de siste måndene?? så sterke symptomer jeg har så syns jo jeg at jeg burde være lengre enn jeg er...er ikke mer enn 4+4

Takk for gode tips :) legen min kjente på livmoren og mente jeg var minst 6 uker på vei. Hadde mensen forrige måned og fikk negative test dagen før ikm så jeg skjønner ikke hvorfor hun mener jeg er lengre på vei. Kan jo hende jeg bare har stor livmor eller noe sånt. Hvis ikke så betyr jo dette at jeg ble gravid når jeg hadde mensen, d går vel ikke an :)

Fortsetter under...

Hei! Ja da ligger vi nokså likt:) håper du er gravid da!! :) hvor langt var du på vei/skulle vært, når MA'en ble oppdaget? Jeg oppdaget det når jeg skulle vært 12 uker, fosteret var ca 8 uker..

Jeg har fått positiv test, så foreløpig ser det bra ut :P stikking/riving i lysken er foreløpig det eneste jeg kjenner.. har jobbet godt på de siste to dagene i alle fall :)

I uke 13. Fosteret døde i uke 10. Men idag fikk jeg positiv test!! :) HIPP HURRA! Bare håper det går denne gangen ! ;D

Hei! Ja da ligger vi nokså likt:) håper du er gravid da!! :) hvor langt var du på vei/skulle vært, når MA'en ble oppdaget? Jeg oppdaget det når jeg skulle vært 12 uker, fosteret var ca 8 uker..

Jeg har fått positiv test, så foreløpig ser det bra ut :P stikking/riving i lysken er foreløpig det eneste jeg kjenner.. har jobbet godt på de siste to dagene i alle fall :)

I uke 13. Fosteret døde i uke 10. Men idag fikk jeg positiv test!! :) HIPP HURRA! Bare håper det går denne gangen ! ;D

Gratulerer så mye!! Håper det ordner seg for oss begge denne gang! :)

Hvordan gikk det igår FCN86? <3

det gikk suupert! så en peanøtt der på 7-8 mm me et bankende hjerte! <3 :D legen mente det tilsvarte 6+3 uker men da dette er fysisk umulig forholder jeg meg til det jeg selv har regnet ut som er 7+3. skal på ny ul om 3 uker, håper bare det holder seg og fortsetter å utvikle seg!

ikke lenge igjen til du skal på ul nå..hvor langt er du den 22? :)

Åh så herlig, nå ble jeg glad:)

sånne målinger har jeg mistet all tro på jeg altså, stol på deg selv om du vet selv når tidspunktet antakelig er.

Da jeg var på ordinær UL med storesøster ble terminen endret med 1 uke. Det var jo ivf så hadde jo stålkontroll på befruktningstidspunkt, men nei. Målingene hun tok av babyen tilsa det, og var det som gjaldt..

Fikk ikke mer tiltro til målinger etter å ha vært fulgt opp med 3 ekstra ultralyder på slutten med tanke på tilvekst, jeg hadde så liten mage. men neeida, ungen var helt gjennomsnitt den. 1 mnd før hun ble født sa de hun var godt over 1 kg mer enn hun faktisk var da hun kom ut. (det var bare drøye 2 kg)

Datt litt ut her hehe, men ble bare litt ivrig med tanke på målinger:)

Er 8+1 imorgen, de fleste med ivf er tilbake for en ultralyd da:)

Gratulerer så mye!! Håper det ordner seg for oss begge denne gang! :)

Ja, det håper eg! :) Lykketil :D

Hvordan gikk det igår FCN86? <3

det gikk suupert! så en peanøtt der på 7-8 mm me et bankende hjerte! <3 :D legen mente det tilsvarte 6+3 uker men da dette er fysisk umulig forholder jeg meg til det jeg selv har regnet ut som er 7+3. skal på ny ul om 3 uker, håper bare det holder seg og fortsetter å utvikle seg!

ikke lenge igjen til du skal på ul nå..hvor langt er du den 22? :)

Åh så herlig, nå ble jeg glad:)

sånne målinger har jeg mistet all tro på jeg altså, stol på deg selv om du vet selv når tidspunktet antakelig er.

Da jeg var på ordinær UL med storesøster ble terminen endret med 1 uke. Det var jo ivf så hadde jo stålkontroll på befruktningstidspunkt, men nei. Målingene hun tok av babyen tilsa det, og var det som gjaldt..

Fikk ikke mer tiltro til målinger etter å ha vært fulgt opp med 3 ekstra ultralyder på slutten med tanke på tilvekst, jeg hadde så liten mage. men neeida, ungen var helt gjennomsnitt den. 1 mnd før hun ble født sa de hun var godt over 1 kg mer enn hun faktisk var da hun kom ut. (det var bare drøye 2 kg)

Datt litt ut her hehe, men ble bare litt ivrig med tanke på målinger:)

Er 8+1 imorgen, de fleste med ivf er tilbake for en ultralyd da:)

ja synes det hele var så rart for EL skulle være den 6 feb, og sist gang jeg hadde sex da var den 7 feb, natt til 8. Å da skal jeg jo være 7+6 idag, stemmer ikke det? men da forstår jeg ikke hvorfor fosteret var så lite.. vet du hva slikt kan komme av?

okei, da må du oppdatere meg når du har vært på UL. blir spennende! :)

Annonse

Jeg er lykkelig for alle symptomer og alt som indikerer et normalt svangerskap jeg altså. Men det ER litt kjipt å legge seg samtidig som 4åringen på fredagskvelden fordi jeg er så trøtt og sliten... og pottesur i tillegg :-(

Jaja. Er det fler som er usannsynlig trøtte og hormonelle? ;-)

Jeg skal på tidlig ultralyd i morgen. Veldig spent. Jeg har jo hatt en exu før, men tror ikke det er det denne gangen. Da hadde jeg blødninger og lite/ingen symptomer - og en generell følelse av at det var noe galt. Spennende blir det hvertfall!

Sikkert moro å se et lite bankende hjerte <3 Har ikke UL før uke 12 jeg... 6 laaange uker til... Men sannsynligvis er alt bra, så det er nok ikke noe å bekymre seg for :) Kan fint skrive under på trøtthet ja... Fy f... Kan sove hele tiden... Når gir trøttheten seg?

Va på UL på torsdag å så ei lita cashewnøtt me et lite hjerte som slo! <3 Flira å skreik om kværandre ;)

Va ækstra godt å se at alt va fint ætter en skikkelig kjip MA i desember.

8+2 i dag, JIPPII! :) Kryssa fengran førr oss alle - gratulerer!

Va på UL på torsdag å så ei lita cashewnøtt me et lite hjerte som slo! <3 Flira å skreik om kværandre ;)

gratulerer!! er en herlig følelse!! :) hvor stor var nøtta di?

Annonse

Hærlighet - det fikk æ faktisk ikke me mæ! Va førr opptatt av å se på det lille hjertet :) Skal tilbake 18. april, så da håpa æ at æ klar å konsentrer mæ litt meir, hehehehehe ;)

Din da? :)

Hærlighet - det fikk æ faktisk ikke me mæ! Va førr opptatt av å se på det lille hjertet :) Skal tilbake 18. april, så da håpa æ at æ klar å konsentrer mæ litt meir, hehehehehe ;)

hehe! ;) min va 7-8 mm forrige mandag. var veldi godt å se hjerte slå da va fikk vite en uke tidligere at jeg mest sannsynlig hadde mistet. men alt vell :) <3 skal tilbake på ul om 2 uker. gleder meg!

har du symptomer?

hehe! ;) min va 7-8 mm forrige mandag. var veldi godt å se hjerte slå da va fikk vite en uke tidligere at jeg mest sannsynlig hadde mistet. men alt vell :) <3 skal tilbake på ul om 2 uker. gleder meg!

har du symptomer?

Så deilig :) Kor langt på vei e du nu?

Ja, værre denna gangen enn sist. Kvalm på kvelden/natta og konstant trøtt. Enorm matlyst men har ødelagt en del favoritta i det siste me at æ plutselig blir akutt mett og kvalm :/

Ellers e det greit - ekstremt hormonell! Griner førr ingen ting det eine øyeblikket å flyg i taket i sinnet det andre. Stakkars han æ bor med, hehehe ;)

Men æ pleia symptoman mine godt - vi ska vær lykkelig over at vi kan kjenn så klare tegn :)

Du da? Mye kvalm?

har du symptomer?

Så deilig :) Kor langt på vei e du nu?

Ja, værre denna gangen enn sist. Kvalm på kvelden/natta og konstant trøtt. Enorm matlyst men har ødelagt en del favoritta i det siste me at æ plutselig blir akutt mett og kvalm :/

Ellers e det greit - ekstremt hormonell! Griner førr ingen ting det eine øyeblikket å flyg i taket i sinnet det andre. Stakkars han æ bor med, hehehe ;)

Men æ pleia symptoman mine godt - vi ska vær lykkelig over at vi kan kjenn så klare tegn :)

Du da? Mye kvalm?

nå er jeg vell 8+2. :)

er trøtt, hormonell, sprengte vonde bryst, menssmerter iblant/stikkinger, og ekstremt kvalm..HELE døgnet. holder på å bli gal. Har ligget i senga i 3 uker nå. vet ikke hva jeg skal gjøre..

har du mange barn? jeg har ei dukke på snart 7 år, men dette er min 5 graviditet.

Hei... Hvordan får dere tildig ul? skal til lege i morgen, å har sååå lyst på tidlig ul..er så redd å usikker den her gangen, har to ifra før,men klarer ikke å slå meg til ro... vil bare se ett bankende hjerte, vet jo at det fortsatt er riski frem til uke 12-13 men.... plis svar...

Hei! Jeg har blitt lovet tett oppfølging fra sykehuset da jeg har mistet sent i svangerskapet tidligere og hatt graviditet utenfor livmoren. Ting tar veldig lang tid, så jeg bestilte og betalte selv for å se at alt var ok.

Tror det er stor forskjell på hvor ofte fastlegene henviser videre. Du får jo bare høre evt betale selv. Lykke til:-)

Jeg skal til tidlig ul pga vår førstefødte er født med kromosomfeil ( ikke downs). Og etter ulen skal jeg gjennom diverse tester, og en del ul, så jeg får hils på småen ganske ofte :) og kan hende jeg går på privat 3D ul...har ikke gjort det med de andre to, men siden dette er sistemann er det mye jeg nå har lyst til :)

Jeg har bestilt UL privat i uke 12. Eller duo-test har jeg bestilt da. I Gøteborg. Koster 1500 svenske. Det er vår nr 3 og har 2 friske svangerskap bak meg, men har nå blitt eldre, og vet at vi ikke har kapasitet til å ta imot et barn som ikke er friskt, så derfor ønsker vi duo-test.

Hei :) Termin 13. november her. Barn nr 3. De siste par dagene har kvalmen kommet snikende, det liker jeg IKKE. Har ikke vært plaget med kvalme de to andre svangerskapene, så håper jeg slipper billig unna nå også...

. Samme terminsom meg :)))

[quote name=mamma til 3 :)' timestamp='1364195964' post='145186881]

Hei :) Termin 13. november her. Barn nr 3. De siste par dagene har kvalmen kommet snikende, det liker jeg IKKE. Har ikke vært plaget med kvalme de to andre svangerskapene, så håper jeg slipper billig unna nå også...

Nr 3 på deg også eller? Terminen varierer mellom 13 til 15 ettersom hvilken terminkalkulator man bruker, men jeg går for 13. :)

Hvordan er formen? Usannsynlig trøtt her... Håper det ikke varer altfor lenge denne trøttheten... Husker ikke hvordan det var de 2 andre svangerskapene... Heldigvis lite plaget av kvalme da. Bare litt innimellom om jeg ikke spiser ofte nok. Og reagerer på noen lukter.

[quote name=mamma til 3 :)' timestamp='1364195964' post='145186881]

Nr 3 på deg også eller? Terminen varierer mellom 13 til 15 ettersom hvilken terminkalkulator man bruker, men jeg går for 13. :)

Hvordan er formen? Usannsynlig trøtt her... Håper det ikke varer altfor lenge denne trøttheten... Husker ikke hvordan det var de 2 andre svangerskapene... Heldigvis lite plaget av kvalme da. Bare litt innimellom om jeg ikke spiser ofte nok. Og reagerer på noen lukter.

her blir det nr 4 :) har vært ufattelig kvalm helt frem til nå siste dagene pltselig ikke noe kvalm i det hele :) krysser fingrene for att jeg har hatt mindose :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...