Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #1 Skrevet 21. februar 2013 Satt i sengen og drakk morgenkaffen nå, og plutselig kjente jeg at det rant vått ut av meg. Det er ikke mye. Men eg god flekk på lakenet. Kanskje 3 ss væske, hehe. Om man kan måle det på den måten Jeg er ikke blitt inkontinent i løpet av svangerskapet. Var å tisset både før og etter hendelsen, så jeg er overbevist om at det ikke er urin. Kan fostervannet sive ut litt etter litt uten at man merker det? Er det farlig for babyen at jeg går rundt og lever som normalt om fostervannet er gått? Skal til legen på kontroll senere, så jeg kan jo nevne det for han... Men han kan vel ikke skjekke om det er vannet som har gått eller ikke Anonym poster: adbf6ab3dffcd0666013329feaddbf56
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #2 Skrevet 21. februar 2013 Er forresten 39 uker på veg HI Anonym poster: adbf6ab3dffcd0666013329feaddbf56
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #3 Skrevet 21. februar 2013 Det kan være fosterbarn men det er vanskelig å si... ta på deg et bind slik at det samler seg der hvis det kommer mer.. da kan egentlig vurdere bedre ved å lukte på bildet ditt;) Anonym poster: 511c5eac13f21f60e3d9b4a04b056ed8
Himmel og hav Skrevet 21. februar 2013 #4 Skrevet 21. februar 2013 Det kan være fosterbarn men det er vanskelig å si... ta på deg et bind slik at det samler seg der hvis det kommer mer.. da kan egentlig vurdere bedre ved å lukte på bildet ditt;) Anonym poster: 511c5eac13f21f60e3d9b4a04b056ed8 Autocorrect er toppen Sjekk senga for fosterbarn og lukt på bildet Fostervann kan komme litt etter litt, men det er ikke uvanlig med mye utflod på slutten. Spør legen, da slipper du å lure.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #5 Skrevet 21. februar 2013 Om hodet er festet og godt skrudd ned i bekkenet kan det sperre for vannet så det siver ut litt og litt, men min erfaring er at du merker hva det er likevel altså. Mitt vann gikk sånn gradvis, men jeg var likevel ikke i tvil. F.eks når jeg hadde tisset og tørket meg, tørket jeg meg en gang til, og en gang til, og enda en gang osv, papiret ble liksom aldri helt tørt, det sivet hele tiden. Etter 4-5 timer med sånn siving, kom det plutselig en rar lyd, et smekk liksom og vannet fosset ut. Så da var det ihvertfall ikke tvil lenger. Riene kom samtidig, dette var 13 dager før termin. Anonym poster: 2da3a8a2e9c605ea0bd34806460086ac
Gjest Håpernestegang:) Skrevet 21. februar 2013 #6 Skrevet 21. februar 2013 Ring føden, de sjekker om det er fostervann. Dersom det er fostervann og fødselen ikke starter innen 24 timer settes du i gang. Grunnen til dette er fare for infeksjoner siden det ikke er tett lenger. Dette skjedde meg for noen år siden. Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #7 Skrevet 21. februar 2013 Hei jenter! Ringte føden. Og de ville ha meg inn kl 18 i kveld. hun sa at de tok infeksjonstest (blodprøve) og sparketest. Hun sa de satte meg i gang innen 24 timer om det var fostervannet som hadde gått.. Men hvordan i all verden skal de klare å finne ut om det var fostervann som har gått eller ikke? det lakenet som hadde blitt vått er jo allerede i vaskemaskinen Det var kanskje 3-4 ss som kom... Men jeg har ikke merket noe kroppslige endringer etterpå.. Ikke rier, men kynnere og stikkende nedpress som det har vert en ukes tid nå... Tenk om det ikke er fostervann, og de setter meg i gang. Vil jeg da få en beinhard fødsel, om kroppen min ikke er klar? Er jo 39+3. Noen som har erfaring med å bli satt i gang? Blir fødselen lang og hard da? :/ Jeg er skikkelig engstelig jeg nå... Anonym poster: adbf6ab3dffcd0666013329feaddbf56
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #8 Skrevet 21. februar 2013 Tipper det var tyntflytende utflod. Det lurte meg noen ganger gjennom to av mine svangerskap. Det RANT ut av meg. Men var utflod. Da vannet gikk med tredjemann, så var det ingen tvil Hadde to uker igjen til termin og det sa SPLOSJ! PLASK! vann overalt. Og det luktet rart, muskaktig. Hadde en slags blakk farge også. Hodet var nedi bekkenet, men ikke festet. Festet seg da vannet gikk da Så det store plasket uteble, men det kunne komme MYE da jeg satte meg ned eller byttet stilling. Åh, herlige tid. Anonym poster: 07e66bacae037d410d874cfd761d25f9
Tired mama Skrevet 21. februar 2013 #9 Skrevet 21. februar 2013 Åh så spennende!! Lykke til med det du har foran deg!! :-) Finnes ikke noe mer magisk enn en fødsel! :-)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #10 Skrevet 21. februar 2013 Hadde kjøpt gigantiske nattbind som skulle brukes til renselsen. Jeg pløyde meg gjennom en sånn pakke på bare noen timer etter vannet gikk. Bindene ble fulle på null komma niks og tunge av fostervann, og den herlige lukten... selv med nattbind på, så måtte jeg sitte på håndklær. 48 timer etter vannet var gått, så ble jeg satt i gang med drypp. Var moden, men hadde ingen rier. Ikke så mye som en vond kynner! 3 timer etter dryppet ble startet, fødte jeg en vakker, liten gutt =) Lykke til! Anonym poster: 07e66bacae037d410d874cfd761d25f9
Elsker livet Skrevet 21. februar 2013 #11 Skrevet 21. februar 2013 Man kan lekke fostervann litt og litt. Ikke alle som opplever det som et splosj. Er det fostervannet som er gått og du er så nært termin er du sannsynligvis moden, og fødselen starter som ofte av seg selv etter noen timer.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #12 Skrevet 21. februar 2013 Ja, det kan jo ha vært tyntflytende utflod. De må vel ta UL for å skjekke om det er fostervann der inne? Husker at vannet gikk under fødselen med storesøster, men at det bare kom litt, fordi det ikke var noe særlig fostervann igjen der inne Ventet de 48 timer? Trodde det var 24 timer som var vanligt jeg... Men så bra at det tok få timer etter du fikk drypp da. Det var litt beroligende =) Anonym poster: adbf6ab3dffcd0666013329feaddbf56
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #13 Skrevet 21. februar 2013 Man kan lekke fostervann litt og litt. Ikke alle som opplever det som et splosj. Er det fostervannet som er gått og du er så nært termin er du sannsynligvis moden, og fødselen starter som ofte av seg selv etter noen timer. Takk, dette var virkelig trøstende ord. Glemmer at det faktisk bare er noen dager til termin. Så LITT klar må vel kroppen være, om det var fostervann eller utflod som kom Anonym poster: adbf6ab3dffcd0666013329feaddbf56
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #14 Skrevet 21. februar 2013 Vet ikke hva føden sa, men ta på et bind. Da kan de sjekke i bindet om det er fostervann Anonym poster: 7936d67de07ee12da8ecbe0ba80c797c
Countess Skrevet 21. februar 2013 #15 Skrevet 21. februar 2013 Hei jenter! Ringte føden. Og de ville ha meg inn kl 18 i kveld. hun sa at de tok infeksjonstest (blodprøve) og sparketest. Hun sa de satte meg i gang innen 24 timer om det var fostervannet som hadde gått.. Men hvordan i all verden skal de klare å finne ut om det var fostervann som har gått eller ikke? det lakenet som hadde blitt vått er jo allerede i vaskemaskinen Det var kanskje 3-4 ss som kom... Men jeg har ikke merket noe kroppslige endringer etterpå.. Ikke rier, men kynnere og stikkende nedpress som det har vert en ukes tid nå... Tenk om det ikke er fostervann, og de setter meg i gang. Vil jeg da få en beinhard fødsel, om kroppen min ikke er klar? Er jo 39+3. Noen som har erfaring med å bli satt i gang? Blir fødselen lang og hard da? :/ Jeg er skikkelig engstelig jeg nå... Anonym poster: adbf6ab3dffcd0666013329feaddbf56 Husk at du er innenfor den trygge fødselsperioden nå, eller hva jeg skal kalle det Det er vel 2 uker før opp til to uker etter termin som er normalt. Så ikke heng deg opp i terminen din, tenk på at du er kommet langt nok heller Når jeg sjekket om det var forstevann, så mener jeg å huske at de bare tok en underlivsprøve. Det vil gå kjempebra! Lykke masse til, i fall det var forstevann Tenk, kanskje dette er starten Håper du oppdaterer oss!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #16 Skrevet 21. februar 2013 Tusen takk, søte damer! Forstår ikke hvilke forumtroll de snakker om.... Syns det er så beroligende å kunne forhøre seg her inne. Hvertfall når man får slike responser som dette Natt-bindet er på Oppdatering skal bli =) Anonym poster: adbf6ab3dffcd0666013329feaddbf56
maimora Skrevet 21. februar 2013 #17 Skrevet 21. februar 2013 Da jeg var usikker på om det var vannavgang tok de prøve, stakk en pinne oppi der som de blandet ut med noe, så skulle det bli blått hvis det var fostervann. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #18 Skrevet 21. februar 2013 Å du verden Stakk de en pinne oppi... DER? Gjorde det i så tilfelle vondt? Anonym poster: adbf6ab3dffcd0666013329feaddbf56
Gjest Håpernestegang:) Skrevet 21. februar 2013 #19 Skrevet 21. februar 2013 Når jeg kom inn tok de en type q-tips test for å se om det er fostervann. Det går veldig bra! Jeg fikk beskjed om å komme tilbake neste morgen om ingenting skjedde i løpet av natta. Vi fikk en rolig innleggelse, var moden men de satt disse pillene. Tok det rolig noen timer mens jeg ventet. Så kom gutten ut på noen timer når det først begynte å gjøre vondt. Jeg syntes igangsettelse gikk kjempefint!!
maimora Skrevet 21. februar 2013 #20 Skrevet 21. februar 2013 He he, altså en sånn q tips lignende greier, ikke en svææær pinne kjente det ikke
Lilli med småtrolla Skrevet 21. februar 2013 #21 Skrevet 21. februar 2013 Åå, nesten som jeg gleder meg. Haha!! Snart har vi gutten her tror jeg da
*Lissi* Skrevet 21. februar 2013 #22 Skrevet 21. februar 2013 Opplevde at det kom en liten flekk i senga da jeg skulle ha nummer 1. Var inne og tok en test på føden. Fødselen startet morgenen etter av seg selv. Med nummer 5 gikk vannet med et "splash". Var aldri noen tvil Lykke til!
Elsker livet Skrevet 21. februar 2013 #23 Skrevet 21. februar 2013 Å du verden Stakk de en pinne oppi... DER? Gjorde det i så tilfelle vondt? Anonym poster: adbf6ab3dffcd0666013329feaddbf56 Det var nok bare en liten vedkubbe, ikke større enn det som skal ut, så er nok helt til å leve med.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #24 Skrevet 21. februar 2013 haha! Vedkubbe, du! Men... Godt poeng Q-tips skal jeg tåle. haha! Anonym poster: adbf6ab3dffcd0666013329feaddbf56
Mamma til tre gutter Skrevet 21. februar 2013 #25 Skrevet 21. februar 2013 Reis på føden og sjekk.. Eg gikk og små skvette ei uke, var inne og tok test med negativ, og den 6 dagen kom det bare mer og mer til slutt starta fødselen.. Jordmor var rimelig skuffa over at testen viste negativ for det var så og si tomt for vatn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå