November-spire-79 Skrevet 20. februar 2013 #1 Skrevet 20. februar 2013 Har kjøpt inn 6 nattpysjer til vesla på snart 4 måneder, men jeg synes det er veldig upraktisk for henne å sove i. Jeg kjøpte dette fordi vi har startet med rutiner på kveldsstellet og håpet hun ville skjønne at når vi tok på pysj så er det natta hun har sovet i body uten noe på beina før. Det ser så ubehagelig ut å ligge med så mye klær på seg. Bruker alle pysj eller?
Rose04 Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 (endret) Brukte ikke pysj før mini var ca 9 mnd. Da fikk han tenner og vi begynte med kveldsrutiner med tannpuss og skifte til pysj. Før det sovnet han bare på fanget/på puppen i de klærne han hadde på seg. (body og stømpebukse stortsett, eller bare body) Funket supert det! Gjør ting enklest mulig sier nå bare jeg...:-) Endret 20. februar 2013 av Stina06
LillL Skrevet 20. februar 2013 #3 Skrevet 20. februar 2013 Min venninde har aldri brukt pysj på noen av barna (3 år og 8 mnd). Barna har mirakuløst nok sovnet på kvelden allikevel Sove hele natten gjør minstemann også, i motsetning til min rakerfant ikledd pysj! Hehe Ikke bry deg om alle andre har pysj hvis du ikke liker det! Kveldsrutiner kan være så mangt!
Håper<3 Skrevet 21. februar 2013 #5 Skrevet 21. februar 2013 Gutten min er snart 3 mnd og vi pleier som ofte å ta på han pysj når han skal sove. Syns de ser behagelige ut, jeg! Vi må i tillegg ha på han ullsokker fordi han alltid er så kald på føttene.
.Lillemy. Skrevet 21. februar 2013 #6 Skrevet 21. februar 2013 begge mine har alltid sovet i pysj, syns det seg behagelig ut jeg. Vi har det kaldt på soverommet så vi må ha pysj på :-)
Turtelduen Skrevet 21. februar 2013 #7 Skrevet 21. februar 2013 Jeg brukte ikke pysj på Eldstemann. Men hxn lærte aldri at natt var natt. Så med se 5 neste har jeg vært kjempe nøye på at det er klesskift på morgenen og tilbake til pysj på natt. Alle fant da fort rytmen. Med sistemann nå (3 mnd) så tok jeg med privat tøy på sykehuset og tok rutiner med kveldsskift allerede første døgnet... Hxn har skjønt at natt er natt fra dag en...! Så jeg tror set har mye å si dette med rutiner, men det trenger jo ikke å være pysj du tar på, bare at ungen får på seg noe annet enn hva som er vanlig på dagen. Her går jeg aldri i pysj, men syns det er deilig for ungene å ha det. De minste asså. For de slenger av dyna og er kalde uten å skjønne å ta på dyna igjen.
*Smiley* Skrevet 21. februar 2013 #8 Skrevet 21. februar 2013 Bruker pysj fordi dyna blir sparket av.Men brukte body i begynnelsen.
katha90 Skrevet 21. februar 2013 #9 Skrevet 21. februar 2013 har brukt nattpysj og tykke sokker / ullsokker fra dag en etter vi kom hjem fra sykehuset. syns det er kos å dulle og ordne før legging. hun skjønner også at når nattpysjen er på, så er det mat, og så natt etterpå. Bruker sokker pga. at vi har det ganske kaldt på rommet, og hun sparker ikke av seg dyna så fort
nicki82 Skrevet 21. februar 2013 #10 Skrevet 21. februar 2013 De tynne pysj synes jg ser mest behagelig ut, og for all del-jeg bruker det (til en viss grad) på mine, men det er kun pga. at dyna kommer av iløpet av natta. Og uansett hvor varmt det er på rommet, blir ungen kald!! Selv synes jg at det er godt å sove uten noe på. Ps. Skulle forresten likt å kjøpe de pysj som får ungene til å bli trøtte, så ville jeg kanskje hatt en litt mer koselig småbarnstid med eldstemannen. Finn heller ut hva som passer best for deg og din lille
.Lillemy. Skrevet 21. februar 2013 #11 Skrevet 21. februar 2013 begge mine har alltid sovet i pysj, syns det seg behagelig ut jeg. Vi har det kaldt på soverommet så vi må ha pysj på :-) Pysj på ungene hvis noen misforstod, selv sover vi voksne uten noe på. Minste sover ikke med dyne, men pose, han sparker bare av dynen og blir kald :-)
November-spire-79 Skrevet 21. februar 2013 Forfatter #12 Skrevet 21. februar 2013 Jeg skal gi det en sjangse for jeg har jo kjøpt inn 6 stykker så får jeg se om jeg finner på noe annet senere. Hun sparker ikke av seg dynen og vi orker ikke å ha det kaldere enn 21 grader der vi sover siden jeg ammer 4-5 ganger om natta.
samu Skrevet 21. februar 2013 #13 Skrevet 21. februar 2013 begynte med pysj da jenta mi var 3 uker. innimellom tar vi ikke på, om hun sovner dypt, før hun når senga.
Hringariki Skrevet 22. februar 2013 #14 Skrevet 22. februar 2013 Vi bruker pysj! De første 2-3 månedene hadde vi egentlig ingen rutine, og hun kunne godt gå med pysj hele dagen og body/strømpebukse på natta. Nå(4 mnd) er det klesskift morgen og kveld. Samme erfaring som de over, hun forstår at det er natt når vi skifter tøy og bleie, gir tran og ammer i mørkt rom
Madolyn Skrevet 22. februar 2013 #15 Skrevet 22. februar 2013 Jeg skal gi det en sjangse for jeg har jo kjøpt inn 6 stykker så får jeg se om jeg finner på noe annet senere. Hun sparker ikke av seg dynen og vi orker ikke å ha det kaldere enn 21 grader der vi sover siden jeg ammer 4-5 ganger om natta. Sikkert litt på sida av diskusjonen men når vi starta med eget soverom for storebror gikk han fra 6-8 oppvåkninger ned til 2-3 per natt Da var han 4 mnd gammel. Her har vi brukt pysj på storebror siden han var et par uker gammel + sovepose da han bare dro dyna over hodet eller rev den av seg og ble kald. Vi har vel 18-19 grader både på hans og vårt soverom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå