Gjest Løvemusene Skrevet 20. februar 2013 #1 Skrevet 20. februar 2013 Me...! Endelig kan jeg flytte over til dette forumet jeg også! Og her skal jeg bli i to hele måneder Fikk svar på blodprøven idag, den var skyhøy til å være 14 DPO, den var på 484!! Sykepleieren sa det sannsynligvis var tvillinger (fikk jo satt inn to egg da så...) men det finner vi ikke ut før ultralyd i uke 8. Gud som jeg gleder meg! Noen som har erfaringer med skyhøye hgcmålinger så tidlig? MÅ det bety tvillinger? Nå er jeg så glad!! Såååå, er det noen "kjentfolk" her?? Jeg har jo ikke vært på bim på et halvt år eller noe. Klems fra Løvemusen!
Silja1981 Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 Gratulerer! Jeg husker nicket ditt fra assistert befruktning. Jeg er 9+4 idag. Forsøk nr 9 med assistert befruktning var en lykketreff
Hedda39 Skrevet 20. februar 2013 #3 Skrevet 20. februar 2013 Kjenner deg igjen:-) Gratulerer så mye. Jeg er 10+ 1 i dag, og krysser alt jeg har.
Gjest Løvemusene Skrevet 20. februar 2013 #4 Skrevet 20. februar 2013 Koselig, hvordan går det med dere?
Metti er håpefull Skrevet 21. februar 2013 #5 Skrevet 21. februar 2013 Her var det kjente folk. Titter inn fra 3 trimester. Fantastiske nyheter løvemusen
Cosinus3 Skrevet 21. februar 2013 #6 Skrevet 21. februar 2013 Jeg heier på dere som har slitt i lang tid og endelig er gravide. Dere fortjener å lykkes!
paddington Skrevet 21. februar 2013 #7 Skrevet 21. februar 2013 Ja da hører utrolig nok jeg også til her:)! Jeg hadde gitt litt opp etter mange mislykkede forsøk, så er litt i sjokk enda jeg! Satte inn to egg og får vite hcg resultatet i morgen:)! Det blir spennende:)! Foreløpig termin ser ut til å bli 1 november:)
sonja77 Skrevet 25. februar 2013 #8 Skrevet 25. februar 2013 Titter inn fra 2trimester å ser flere kjente nic fra ass befruktning, og blir veldig glad for å se dere her:) deilig å se flere lykkes!! jeg er i dag i uke 23 og venter ei jente:)
paddington Skrevet 27. februar 2013 #9 Skrevet 27. februar 2013 Grattis med jenta:), så godt å høre at det går bra med deg:)! Jeg gleder meg til jeg har kommet like langt:) Jeg ble sykemeldt 50% nå for noen dager siden på grunn av stresssymptomer som fører til veldig høyt blodtrykk...... Hadde du det sånn i starten?.
sonja77 Skrevet 27. februar 2013 #10 Skrevet 27. februar 2013 De tre første mnd var ikke så veldig morro. Jeg var veldig engstelig, var altfor mye inne på forumet å leste om ma og sa og kjente etter alt av symptomer og mangel på symptomer. Heldigvis kanskje så var jeg veldig kvalm og var sykmeldt til uke 14, og kunne da ta d med ro hjemme og d er jg glad for. Ett råd er faktisk å ikke være så aktiv på nett:) jeg etterhvert en lang pause og nå titter jg bare innom nå og da. Alt ble bedre etter tidlig ul i uke 14, da slappet jg mer av, og nå kjenner jg spark hver dag og det er godt. Det er desverre litt tøffere tak kanskje for oss som har vært gjennom endel for å denne positive teSten, men stort sett går det bra og man må kanskje stole mer på hva kroppen forteller oss enn hva nettet forteller. Godt du ble sykmeldt, ikke no vits å bli unødig stresset og få høyt bt. Det går litt sakte de første mnd, men etter ordinær ul hvor man kan beg å shoppe og magen vokser så går tida faktisk hanske fort. Det er Murmansk skal shoppe inn og forberede-det er gøy. Nyt tiden, prøv å slapp av og gleeeeeed deg:)
sonja77 Skrevet 27. februar 2013 #11 Skrevet 27. februar 2013 D er mye man skal shoppe ikke Murmansk:)
mal82 Skrevet 27. februar 2013 #12 Skrevet 27. februar 2013 ei venninna av meg satte inn 2 egg, hun fikk også skyhøye HCG verdi. Alle trudde det var tvillinger. men det var 1. det skyhøye verdien hennes skyldes hormoner. men det kan være 2 i din mage da =) Uansett gratulerer og lykke til videre =)
Silja1981 Skrevet 27. februar 2013 #13 Skrevet 27. februar 2013 Så fint med en tråd for oss som strevd litt ekstra for å komme til 1.trimester. Jeg er nå 10+4. Var på tidlig ul i uke 8 og fikk se at hjertet slo. Ny personlig rekord for meg. Har vært kvalm siden uke 5 men har nå sluttet å kaste opp heldigvis. Tar dag for dag på jobben og håper formen vil være stigende etter uke 12. Har tenkt meg en ul til før ordinær i uke 18. Gjorde siste forsøk i Danmark så får ikke oppfølging av ivf-klinikken i Norge. Gratulerer med jenten i magen aaleve . Godt å høre at det går bra . Gleder meg vanvittig til høsten. Eller egentlig først til jeg får mage. Kvalmen har gjort at jeg ikke lagt på meg noe enda. Magen står litt ut av og til men mest grunnet gass .
monika70 Skrevet 27. februar 2013 #14 Skrevet 27. februar 2013 Gratulerer til dere alle her!! Veldig hyggelig å lese at dere lykkes etter mye prøving! -Paddington, har du fått svar på hcg? ..alltid spennende når man har satt inn flere enn et egg;-) Skal selv ta bp imorgen og er veldig spent selv! -har jo satt inn 3 egg, for sikkerhetsskyld;-)) Spennende tider foran oss!
paddington Skrevet 27. februar 2013 #15 Skrevet 27. februar 2013 Hei monica70:)!! Takk for gratulasjonen:)! Jeg hadde hcg på 240 på torsdag og 825 på mandag:). Det skal visst ifølge lege være topp! Hcg dobles vel hver 2-3 dag:) Er vanskelig å si om det er en eller to:)! Skal på ultralyd om 1 og en halv uke......gleder/gruer meg til det. Er redd det ikke skal være liv der:/!
paddington Skrevet 27. februar 2013 #16 Skrevet 27. februar 2013 Hei monica70:)!! Takk for gratulasjonen:)! Jeg hadde hcg på 240 på torsdag og 825 på mandag:). Det skal visst ifølge lege være topp! Hcg dobles vel hver 2-3 dag:) Er vanskelig å si om det er en eller to:)! Skal på ultralyd om 1 og en halv uke......gleder/gruer meg til det. Er redd det ikke skal være liv der:/! Ops! Trykket litt for fort der gitt;)! Lykke til med blodprøven i morgen Monika70! Krysser alt jeg har!!!!!
Gjest Løvemusene Skrevet 28. februar 2013 #17 Skrevet 28. februar 2013 Gratulerer alle dere andre som endelig også har klart det!! Paddington, du har termindato samme dag som meg jo!! Når får du vite om det er en eller to da??? Jeg skal jo inn på ultralyd i uke 8 for å finne det ut, men tror jeg går privat før den tid fordi jeg DØR på meg av nysgjerrighet, og har funnet et skikkelig billig sted å ta ultralyd her i nærheten hvor jeg bor.. så why not tenker jeg, jeg klarer jo ikke å fokusere på noen ting om dagen, er bare så overlykkelig for at det endelig gikk bra på tredje prøverør Gratulerer dere andre!! Paddington, mulig jeg har spurt om det før, men hvilket sykehus hører du til??
paddington Skrevet 28. februar 2013 #18 Skrevet 28. februar 2013 Hei løvemusen;)!! Hurra for oss;)!! Så gøy at vi har samme termindato:)!! Jeg skal inn på ultralyd i uke 7:). Er veldig veldig spent på om det er en eller to ja:)!! Foreløpig tar jeg en dag av gangen, er litt engstelig for at det skal gå galt da vettu! Jeg er i den situasjonen at jeg kan velge mellom Levanger og St Olav. Er ganske sikker på at jeg velger st Olav:). Enn du?? Hvilke symptomer har du? Jeg har større pupper, hard mage, luft i magen, stikkinger i nedre del av mage:). I går hadde jeg skikkelige tak nedi der:), på grensa til litt vondt;)! Ha en fin kveld:)!
monika70 Skrevet 10. mars 2013 #19 Skrevet 10. mars 2013 Hei monica70:)!! Takk for gratulasjonen:)! Jeg hadde hcg på 240 på torsdag og 825 på mandag:). Det skal visst ifølge lege være topp! Hcg dobles vel hver 2-3 dag:) Er vanskelig å si om det er en eller to:)! Skal på ultralyd om 1 og en halv uke......gleder/gruer meg til det. Er redd det ikke skal være liv der:/! Ops! Trykket litt for fort der gitt;)! Lykke til med blodprøven i morgen Monika70! Krysser alt jeg har!!!!! Hei! Min hcg-prøve var nesten som din! 261. Visstnok veldig bra til å være en - men kunne visst også være to ifølge klinikken! Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet til tidlig ul! Når skal du dit Paddington? Er veldig spent på dine vegne også:-))
paddington Skrevet 10. mars 2013 #20 Skrevet 10. mars 2013 Heisann Monika70:)! Så gøy at du har fått så gode hcg målinger:)! Mine målinger er veldig fine så langt, og idag er jeg 6+3:). Jeg skal på min aller første ultralyd på torsdag:), bare fire dager til!!! Er kjempenervøs for at det ikke skal være noe der eller at man ikke finner hjertelyd:/. Det blir selvfølgelig spennende uansett, spesielt å se om det er en eller to ! Lenge til du skal på ul da?
monika70 Skrevet 10. mars 2013 #21 Skrevet 10. mars 2013 Heisann Monika70:)! Så gøy at du har fått så gode hcg målinger:)! Mine målinger er veldig fine så langt, og idag er jeg 6+3:) . Jeg skal på min aller første ultralyd på torsdag:), bare fire dager til!!! Er kjempenervøs for at det ikke skal være noe der eller at man ikke finner hjertelyd:/. Det blir selvfølgelig spennende uansett, spesielt å se om det er en eller to ! Lenge til du skal på ul da? Så spennende! Du ligger omtrent en uke foran meg! Jeg skal til ul neste onsdag! Så jeg gleder meg veldig! Som deg er jeg også spent på hva de ser- og håper jeg slipper å få beskjed om at det er tomt der inne.. Føler meg mer og mer gravid, så det skulle være rart, men vet jo aldri.. Er veldig spent på å høre om du har en eller to:-)) Har en bekjent som fikk to etter tall som deg og meg! Så jeg har det i bakhodet hele tiden, he-he! Drømmer mye om at det er to også-- så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke kan tenke på at det bare er en..? Gleder meg til å høre restultatet ditt
paddington Skrevet 10. mars 2013 #22 Skrevet 10. mars 2013 Jeg er veldig spent!! Dessuten har kvalmen inntatt kroppen min nå, tar det som et godt tegn da! Skal til legen igjen i morgen, er sykemeldt 50% på grunn av høyt blodtrykk. Regner med at jeg vil fortsette å være det til de finner ut hva det kommer av:). Tror nok det er mest stressrelatert:). Blir spennende å følge hverandre:)!
sonja77 Skrevet 14. mars 2013 #23 Skrevet 14. mars 2013 Hei. Åssen går d m denne gjengen. Nå er jeg 25-3, jordmor i dag. Er fullt sykmeldt grunnet rygg og hodet. Kjenner daglig kraftige spark men kan ik si jg ser no spes mønster i d. Har shoppet meg blakk på barnevogn, seng, wallstickers , klær i ulike str og nå oppussing av rom. Det spares ikke på noe men sånn er d vel kanskje når man har drømt om noe lenge. Det er jo så sinnsykt mye fint. Samtidig er d ik så lett å vite hva man trenger. Er glad våren kommer for kan ik skryte av å ha hatt så voldsomt energi. Ønsker gjerne update om dere jenter:)
Silja1981 Skrevet 14. mars 2013 #24 Skrevet 14. mars 2013 Så fint å høre fra deg aaleve . Må være deilig å være så langt på vei. Jeg er 12+5 og var på ultralyd igår og så en velskapt baby . Begynner å bli virkelig nå, men tør ikke puste ut enda selvfølgelig.
paddington Skrevet 14. mars 2013 #25 Skrevet 14. mars 2013 Da har jeg vært på ultralyd, er 7 uker akkurat idag:). Der var det en ert på ca 1cm og et bankende hjerte:)! Det var så gøy å se på!!! Er så lykkelig nå at jeg kan ikke få sagt det nok:)!! Hvordan er det med dere andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå