Gå til innhold

Hormonspiral- erfaringer etter fjerning?

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne høre deres erfaringer med når menstruasjonen kom etter fjerning av hormonspiral. I følge gynekolog så burde jeg vente en menstruasjon før vi prøver å bli gravid igjen. Jeg er veeldig utålmodig, fikk den tatt ut mandag. Nå går jeg og venter.. Vil bli "prøver" igjen fort;)

håper dere vil dele noen erfaringer med meg :)

Fortsetter under...

Jeg tok min ut i begynnelsen av desember. Første menstruasjon kom 17. januar og andre i går. Er også veldig spent på hvor lang tid dette skal ta. Var veldig gira rett etter at jeg har tatt den ut, og satsa på å bli gravid med en gang, men begynner å innse at det er best å ta det med ro og la naturen gå sin gang. De gikk så fort med de to første mine, så er litt bortskjemt...

Drømmer om nummer3 <3, føler det på samme måten. de to første satt på første forsøk men nå er jeg jo litt eldre ;) og disse hormonene er vel ikke helt i balanse enda.. Får innstille meg på at det tar litt tid da, men er såå gira selv.. Høres ut som du er i fin syklus igjen da. Håper du får klaff i pp`en som kommer nå:) Takk for svar!

Jeg tok ut spiralen i begynnelsen av oktober, og har fortsatt ikke kommet i orden igjen med syklus. Tror det tok 6-7 uker før jeg fikk menstruasjon igjen, og siden har syklusene vart mellom 20 og 30 dager, tilsynelatende nokså tilfeldig (før har jeg alltid hatt 28 dager lange sykluser).

Tror det bare er å smøre seg med tålmodighet til kroppen kommer seg i balanse igjen.

Anonym poster: 8f6978a02fc3be4e30138d06bf70e5c3

Annonse

jeg tok ut spiralen min 25 september 2012 og fikk første mens 26 september, men den syklusen var på 47 dager før jeg fikk mensen igjen 13 november 2012. Er nå på dag 36 i syklusen min og 4 pp. :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...