Gå til innhold

Barnehager i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er ikke særlig kjent i Bergen, men skal flytte dit til sommeren. Vi vet fremdeles ikke hvor vi skal bo, men må jo søke barnehageplass..... Noen som vet om noen gode barnehager som er plassert litt sentralt slik at vi ikke er avhengige av å bo i området?

Anonym poster: 13af05d929c1b5200ad2dd08ed9e7344

Skrevet

Litt vanskelig å anbefale noen siden sentrumsbarnehagene så og si er umulig å få plass i og mye rundt omkring sentrum kan være 1 times "trafikkfelle" midt i rusjet hvis det viser seg at arbeidsplass eller bosted blir i en annen retning..

Hvor i Bergen skal dere jobbe?

Skrevet

Mannen skal jobbe i sentrum, og barnet har prioritert plass pga spesielle behov, så regner med at vi har førsteprioritet. Håper i hvertfall at vi skal ha mulighet til å få en plass i en av sentrumsbarnehagene:)

Skrevet

Noen flere bergensere her?

Skrevet

Dytt...

Skrevet

Hei! Vi skal også flytte til Bergen, men jeg er egentlig interessert i å høre om områder med gode barnehager og skoler generelt. Noen som har noen å anbefale?

Skrevet

Jeg vil anbefale Sandviken, har mange barnehager og 3 gode skoler (barneskole) veldig fint område er det også. Nærmet til byn, men samtidig masse turmuligheter.

Anonym poster: 4e8c3fbfa235d1989128b1ac0bf3b481

Skrevet

Bergen sør er kjent for å være "snobbestedene" i Bergen. Kalfaret, Landås (utenom Slettebakken) Paradis, Fana osv. I bydelene som Fyllingsdalen, Åsane, Loddefjord er det mange steder jeg ikke ville latt barna mine vokse opp og noen steder som er bra. Vanskelig å anbefale noe konkret da dere snakker generelt om en stor by, men spør gjerne, så skal jeg svare etter beste evne. Er vokst opp her og har bodd i flere bydeler.

Skrevet

Jeg vil anbefale Sandviken, har mange barnehager og 3 gode skoler (barneskole) veldig fint område er det også. Nærmet til byn, men samtidig masse turmuligheter.

Vær nøysom med hvor i Sandviken. Nært sentrum og rundt Blå Kors er det, naturlig nok, mye snusk. Litt lenger ute og høyere oppe er det toppen :)

Skrevet

Tusen takk for svar, ikke meningen å overta anonym sin tråd...sorry;) Vi har sett litt på områdene Nesstun, Fana, Paradis, Hop... Vurderer litt om eldstemann skal søkes inn på Steinerskolen, og da kan det være greit å bo i nærheten. Må bare si, fy hvor høye boligpriser det er i Bergen!!!

Skrevet

Hei! Vi skal også flytte til Bergen, men jeg er egentlig interessert i å høre om områder med gode barnehager og skoler generelt. Noen som har noen å anbefale?

Vil anbefale å flytte til nesttun området,nærmere bestemt apeltun/skjold/slåtthaug/bjørkåsen! Kjempe fine områder.5 barneskoler i området,mange flotte bhg,ungdomsskoler og 3 vidergående skoler ;) kunstgress fotballbane,enorm idrett og svømmehall pluss skøytebane.5-6 matbutikker like i området.helt nytt svært sats senter og ikke minst handlegiganten Lagunen med all den nødvendige shopping du kan tenke deg!

Jeg har selv vokst opp på slåtthaug!verdens beste sted ;)

Skrevet

Vær nøysom med hvor i Sandviken. Nært sentrum og rundt Blå Kors er det, naturlig nok, mye snusk. Litt lenger ute og høyere oppe er det toppen :)

Enig med Pinnus, jeg bodde tidligere i Sandviken (over støletorget) og dette er ikke et område jeg ville anbefalt barnefamilier. Mye bråk og fyll i helgene og i tillegg krydde det av rotter på nattestid. Men viss man er flink til å plukke ut kan man finne noen riktige perler i Sandviken, men da skal man gjerne være litt "lommekjendt".

Viss du til ha fine områder for barnefamilier unngår du bykjernen, gjerne områder som Paradis, Landås, Nestun, Åsane og viss man kan bo ett stykke fra sentrum er også Os og Askøy fint :-)

Anonym poster: 92d654ea8ae0b65bd75517f87de28890

Skrevet

Hei! Er ikke særlig kjent i Bergen, men skal flytte dit til sommeren. Vi vet fremdeles ikke hvor vi skal bo, men må jo søke barnehageplass..... Noen som vet om noen gode barnehager som er plassert litt sentralt slik at vi ikke er avhengige av å bo i området?

Bhg i nærheten av bybanen er jo gull ;) er en bhg i utkanten av nygårdsparken f eks. Eller student bhg på fantoft *rett ved bybanen) er veldig å anbefale!! Eller du kan søke i fløyen bhg oppå fløyen ;) det er jo veldig sentralt.men om dere ikke skal bo i sentrum er ikke sentrums bhg så veldig attraktive.. !!! :P..

Skrevet (endret)

Tusen takk for svar, ikke meningen å overta anonym sin tråd...sorry;) Vi har sett litt på områdene Nesstun, Fana, Paradis, Hop... Vurderer litt om eldstemann skal søkes inn på Steinerskolen, og da kan det være greit å bo i nærheten. Må bare si, fy hvor høye boligpriser det er i Bergen!!!

Alt dette er gode områder :-) Paradis er jo glimrende med tanke på Steinerskolen. Og boligprisen er i en klasse for seg selv ;-)

Endret av Pinnus
Skrevet

Klosteret barnehage har vel vunnet diverse priser og har enorme ventelister, men har ingen erfaring med den selv.

Skrevet

Tusen takk damer, ser ut til at jeg er på rett spor ihvertfall:)

Skrevet

Tertnes!! Nydelig område med strand i nærheten! Mitt drømmested

Anonym poster: d9eea91ee23122194805195003503af4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...