Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Riene begynte på sykehuset, men tok seg ordentlig opp med en gang jeg kom hjem. Da var de hvert 5 min, lå hjemme med rier i 6 timer og grein før vi trosset sykehusets anbefalinger og dro inn. ( de mente jeg mest sannsynlig ikke hadde åpnet meg no) jeg hadde 4 cm åpning. Fikk fødestue i halv fem tiden på morran og kl 12.01 på formiddagen kom lille gutten min. Masse blondt hår og blå øyer! Og jeg som er mørk i håret :P hihi, mest fantastiske jeg har opplevd!!

Vannavgang uten rier har jeg hatt og ble sendt hjem.

Men vannavgang med rier bør du vel være på sykehuset!?

Jeg hadde vært stressa hjemme, så sant jeg ikke bodde 4 min unna sykehuset.

var ikke stresset, men var lei meg og sur, for det var jævlig vondt! :P bare gråt og gråt, haha

Annonse

Hvordan var siste del av fødsel N.A? Fikk du epidural feks?

fikk epudural ganske kjapt etter jeg kom inn, mellom 1-2 timer etter. Synes det var utrolig godt. Riene mistet effekt, så de satte drypp og da åpna jeg meg fra 6 til 10 cm på en time. Men det gikk helt fint. Epiduralen gjorde at jeg kjente riene nedentil veldig godt, men ikke i magen og ryggen. Det var deilig :) verst var hodet, men jammen gikk det raskt også, klarte det selvom jeg trodde på ett punkt jeg ikke skulle det :P

Interessant å høre. Jeg fikk faktisk epidural ved første fødsel men var så mye ekstra pga at gutten lå med kroppen feil vei og måtte ha vakumhjelp. Andre fødsel var uten epidural men fæle smerter siste 5 cm pluss pressefasen.Vurderer derfor epidural denne gangen selv om det ikke hjelper så mye helt på slutten. Legen min sa også det du beskrev, nemlig at den ikke virker nedentil. Men godt å få smertestillende effekt på magen og ryggen!

Jeg var veldig heldig med at det var en veldig komplikasjonsfri fødsel. Men for all del, det var den sterkeste smerten jeg har opplevd. Jeg er helt sikker på at jeg hadde uke taklet det så bra uten epidural. Jeg skrek og brølte, men takket være den så kunne jeg fokusere mye bedre på pust og at det var et sted hvor smerten satt. Ikke mange steder på en gang :P ære være de som klarer uten smertestillende, men er glad jeg ikke var for ''stolt'' / sta til å endre mening underveis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...