Gå til innhold

Paracet duo, hva er tingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stusset over disse nye pillene som heter paracet duo, en blanding mellom smertestillende og koffein. Hvorfor skal man ha behov for denne kombinasjonen?

Anonym poster: b6e397b00f1fa0a58ec5d2d9b07207b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurte jeg på også, når bruker man det?

Jeg drikker hverken kaffe eller te, og sjelden cola så kroppen min er følsom for koffein. Om jeg føler meg sliten, slack og tiltaksløs, er litt i dårlig form og har hodepine så skal jeg ta en slik tablett og få energi til å vaske huset eller ;)

Jeg trodde det var best å ta det litt med ro og slappe av om man har smerter og ikke er i form jeg da, så det blir liksom helt feil med energikick og smertestillende sammen...

Anonym poster: 6975eb3e75cc88de8101332f857d0e69

Skrevet

Koffein forsterker effekt av paracetamol.

Anonym poster: c5988f5aba2707d85ae06126700b1ce5

Skrevet

Er vel for å selge mer da. Tabeletter med koffein som også er smertestillende er ikke noe nytt, de har solgt det i flere år.

Skrevet

Paracet med koffein

En kombinasjonspille med paracetamol og koffein ble lansert 1. februar. Pillen selges bare i apotek. Legemiddelverket mener koffeintillegget er unødvendig for de fleste pasienter.

Godkjenningen av slike legemidler skjer på vitenskapelig bakgrunn, ved at man vurderer nytte og risiko for legemiddelet. Det finnes dokumentasjon på at å tilsette koffein kan være til hjelp for noen pasienter fordi de minsker behovet for å ta sterkere medisiner.

- Men for de aller fleste er koffeintillegget unødvendig, sier Steinar Madsen, medisinsk fagdirektør i Legemiddelverket.

http://legemiddelverket.no/Nyheter/Andre/Sider/Paracet-med-koffein.aspx

Skrevet

Er vel for å selge mer da. Tabeletter med koffein som også er smertestillende er ikke noe nytt, de har solgt det i flere år.

Og er meget effektive ;) har brukt Treo fra Sverige og det hjelper mot "alt" :)

Anonym poster: fad0d88e5fa7c72c4e3adfdf3923d57d

Skrevet

Ja,Treo er tingen. Vi har kjøpt det i Danmark og Island. Dumt de ikke selger det i Norge. Funker kjempebra :-)

Anonym poster: 21c242cad7778a3a300da4fa47ff731c

Skrevet

Ja,Treo er tingen. Vi har kjøpt det i Danmark og Island. Dumt de ikke selger det i Norge. Funker kjempebra :-)

Hva hjelper de mot?

Anonym poster: 42ae9dd9669efab75c238f249b336b12

Skrevet

De gangene jeg har brukt treo er mot hodepine dagen derpå ;)

Skrevet

Hva hjelper de mot?

Anonym poster: 42ae9dd9669efab75c238f249b336b12

Hemorider!!!
Skrevet (endret)

Treo er også smertestillende. I bunn og grunn det samme som Dispril bare at dosen er høyere ser det ut til (Dispril inneholder 300mg av virkestoffet mot 500mg i Treo), og de har tilsatt koffein 50 mg.

Jeg ville ikke knasket i meg Treo helt ukritisk.

faktisk så er kanskje Aspirin ennå nærmere Treo.. de inneholder 500mg...

Endret av Audix78
Skrevet

Koffein virker ofte godt på hodepine.

Har hatt Fenazon Koffein i Norge i mange år. På tide Paracet gjorde noe lignende.

I andre land har de smertestillende spesielt for feks hodepine og de inneholder Koffein.

Skrevet

Vel, da jeg var innlagt på sykehuset med migrene, fikk jeg paracet og koffeintabletter. Synes det var greit å få begge deler i en tablett, jeg.

Anonym poster: abcc53b752efb24d48ce98d5e5e8c1a5

Skrevet

Apotekdamen forklarte meg som det står over her: at koffein forsterker effekten av paracetamol. Dermed kunne f,eks de som pleier å ta to paracet for å få ønsket effekt kanskje greie seg med en paracet duo, og dermed få i seg mindre paracetamol som en ikke skal tylle i seg mer enn nødvendig av....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...