Gå til innhold

Jeg trenger tips til mat til baby. Han spiser meg opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en slank og høy jente. Gikk opp 9 kg i svangerskapet, og de 9 kg mistet jeg etter 4 dager etter fødsel.

Nå har jeg gått ned 9 kg Pga ammingen. Jeg spiser og spiser, men raser ned i vekt. Folk rundt meg er bekymret, for nå er jeg en STREK.

Vil ikke slutte å amme, men jeg må trappe ned for min egen helse. Han spiser meg opp. Han er 4,5 mnd og veier 8,5 kg. Stor gutt.

Gir han grøt hver kveld nå, noe han har fått 1,5 uke.

Skal prøve å gi kanskje 2 flasker med MME om dagen, noe han ikke foretrekker. Kan jeg gi noe annet mat på dagen? Er vel for tidlig med middagsglass osv?

Trenger virkelig tips

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gi grønnsaker og frukt. Dessuten kan du gi et grøtmåltid til, hvis han liker det.

Liker ha ikke mme, eller er det flasken som er problemet? Liker han ikke, så forsøk å bland med morsmelk, og ha i stadig mindre morsmelk.

Skrevet

Du kan gi grønnsaker og frukt. Dessuten kan du gi et grøtmåltid til, hvis han liker det.

Liker ha ikke mme, eller er det flasken som er problemet? Liker han ikke, så forsøk å bland med morsmelk, og ha i stadig mindre morsmelk.

Han elsker grøt. Så kan fint gi det 2 ganger om dagen altså?

Har prøvd å gi NAN 1 gang om dagen i 1 uke. Han NEKTA. I dag prøvde jeg å gi Hipp, og da drakk han 50-60 ml. Så mye

Mulig han ikke liker NAN. Ellers var det en god dag.

Skal prøve igjen i morgen.

Jeg har masse melk, men SLITER med å pumpe meg. Treg utdrivning

Skrevet

Min likte hipp best. Jeg blandet til slutt med eplejuice ( hysj hysj.. :)) for å få han til å drikke, men da var han 7 måneder.

Om du prøver å håndmelke, da? Du trenger jo ikke særlig mer enn en halv dl, da får du en dl drikke om du blander 50/50.

Ja, gi mere grøt! Hvis magen hans har tålt det, så burde det gå fint.

Skrevet

Kan prøvd å håndmelke. Men ALDRI klar det faktisk. Vanskelig. Kan prøve å sette meg inn i det :)

Skrevet

Kan prøvd å håndmelke. Men ALDRI klar det faktisk. Vanskelig. Kan prøve å sette meg inn i det :)

Få legen din til å skrive ut resept på nesespray som setter igang utdrivningsrefleksen :) her lukkes også alle sluser hvis jeg prøver å pumpe eller håndmelke. Jeg har fått pumpet litt ved å la babyen spise på ene puppen mens jeg pumper den andre (ser riktignok ganske corny ut...hehe)

Skrevet

Takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...