Pippi_Langstrompe Skrevet 19. februar 2013 #1 Skrevet 19. februar 2013 Jeg kunne ikke amme min datter pga inverterte brystvorter. Jeg er gravid og ønsker å amme mitt kommende barn, men tror ikke dette blir mulig uten en slik korreksjon. Lurer på om noen har fått støtte til dette eller om man må betale for det selv?
Snellamedto Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 Har ikke hørt om slik støtte.. visste ikke at det kunne fikses heller jeg. På ammehjelpen.no står det ingenting om at det kan fikses/ gis støtte, men de er vel ikke orakler heller ;-) Jeg har også ganske så flate (men ikke inverterte) brystvorter, og det i kombinasjon med en del annet gjorde at jeg heller ikke kunne amme førstemann. Veldig spent på hvordan det blir nå.. :-/
Pippi_Langstrompe Skrevet 20. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2013 Mine er ikke helt inverterte, men så flate at ammingen ikke funket... korreksjon virker som en relativt enkel prosedyre som kan gjøres i lokalbedøvelse. Jeg har prøvd niplette (philips avent) uten at dette gjør det noe bedre... og ønsker å få utført korreksjon, men helst ikke betale selv da det koster rundt 13000. Jeg har bestilt legetime og skal spørre legen min om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå