Tired mama Skrevet 19. februar 2013 #26 Skrevet 19. februar 2013 Absolutt ikke greit! Synes at foreldrene skal få lov til å være først ute med nyheten!
Eeniemeenie Skrevet 19. februar 2013 #27 Skrevet 19. februar 2013 En bekjent har åpenbart nettop nå født sitt første barn. Og det har kommet 4-5 gratulasjoner på facebook ser jeg, uten at verken nybakt mor eller far har fått anonnsere dette selv. Er det greit eller ikke synes dere ? Anonym poster: 0f5cdce175ba8f6b18a1ee9ae3b6ab1c Når jeg fikk min første i 2009 hadde jeg bare nettby eller hva det het, men hadde fått mange gratulasjoner der før jeg hadde rukket å annonsere det selv. Jeg ser ofte mange får gratulasjoner før foreldre har rukket å annonsere det selv, men ser ikke problemet. Sånne "kondolerer" meldinger på veggen til folk synes jeg er hakket eklere, når man ikke har kunngjort dødsfall selv.
Fire gullunger(">) Skrevet 19. februar 2013 #29 Skrevet 19. februar 2013 Hvordan sperrer man veggen for innlegg????
prekæs Skrevet 19. februar 2013 #30 Skrevet 19. februar 2013 Altså. Mulig jeg er noe rar, men er de ikke normalt å ringe de nærmeste når en fødsel har skjedd? Skal det bli slik da at vi andre ikke må finne på å gratulere noen med familieforøkelsen før det er annonsert på facebook?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. februar 2013 #31 Skrevet 19. februar 2013 Altså. Mulig jeg er noe rar, men er de ikke normalt å ringe de nærmeste når en fødsel har skjedd? Skal det bli slik da at vi andre ikke må finne på å gratulere noen med familieforøkelsen før det er annonsert på facebook? Man gratulerer dem ved å si det i den tlfsamtalen man får/svare på sms som blir sendt ut. Man trenger ikke gratulere med fødselen på facebookveggen til folk før de faktisk har lagt det ut der selv, nei.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. februar 2013 #32 Skrevet 19. februar 2013 Hvordan sperrer man veggen for innlegg???? Kontoinnstillinger, Timeline og Tagging, "Hvem kan skrive ting på min timeline"- så setter du den til bare deg selv.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 19. februar 2013 #33 Skrevet 19. februar 2013 Jeg skjønner ikke helt hva som er ugreit med det. Når folk vet at babyen er født så er katta ute av sekken og det virker utrolig kunstig og snålt å ikke ville ta imot gratulasjoner kun fordi man selv ikke har fått fortelle det først på Facebook. Men jeg respekterer andres valg og kommenterer derfor sjelden når foreldrene ikke har lagt ute noe.
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. februar 2013 #34 Skrevet 19. februar 2013 Jeg kommer forøvrig til å gjøre slik at ingen andre enn jeg kan skrive på min vegg når fødselen er igang. Så aktiverer jeg den igjen når _jeg selv_ har lagt ut info om fødsel og baby. Skal gjøre akkurat det samme. Og ta vekk mulighetene til å tagge meg...
Gjest sussie77 Skrevet 19. februar 2013 #35 Skrevet 19. februar 2013 Jeg har fått det begge gangene, og syntes det var helt greit. Faktisk ganske koselig Men da hadde jo familien blitt informert og de hadde nok sagt ifra videre. Er nok verre hvis man ikke har sagt i fra til alle enda.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #36 Skrevet 19. februar 2013 Usj. Føler meg truffet, har selv gjort dette en gang Dvs skrev gratulerer på Facebook før det var annonsert noe der inne av foreldrene (alle nære visste det, da). Var ikke vond vilje eller noe, var bare glad for deres skyld. Men skjønner nå at det tydeligvis er mangel på folkeskikk. Skal skjerpe meg. Anonym poster: b1d1f4e7a5a3b3ee8d2800fefa205d6d
prekæs Skrevet 19. februar 2013 #37 Skrevet 19. februar 2013 Altså. Mulig jeg er noe rar, men er de ikke normalt å ringe de nærmeste når en fødsel har skjedd? Skal det bli slik da at vi andre ikke må finne på å gratulere noen med familieforøkelsen før det er annonsert på facebook? Man gratulerer dem ved å si det i den tlfsamtalen man får/svare på sms som blir sendt ut. Man trenger ikke gratulere med fødselen på facebookveggen til folk før de faktisk har lagt det ut der selv, nei. Jeg gjør aldri det selv, men får noen ganger inntrykk av at man har taushetsplikt til man har lagt noe ut på facebook. Jeg mener. Det er snart ikke lov å sende en hilsen med den nybakte faren hjem til moren om man treffer vedkommende i køen på butikken med bleier i nyfødtstr.
Kaklehøna Skrevet 19. februar 2013 #38 Skrevet 19. februar 2013 Nei, jeg synes ikke at det er greit. Slike ting skal foreldrene få lov til å offentliggjøre selv.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. februar 2013 #39 Skrevet 19. februar 2013 Jeg skjønner ikke helt hva som er ugreit med det. Når folk vet at babyen er født så er katta ute av sekken og det virker utrolig kunstig og snålt å ikke ville ta imot gratulasjoner kun fordi man selv ikke har fått fortelle det først på Facebook. Men jeg respekterer andres valg og kommenterer derfor sjelden når foreldrene ikke har lagt ute noe. Fordi man SELV vil være den første som skriver om det der vel. Man har gjerne andre og flere venner på FB enn de man har i kontaktblokka på mobilen. Og fordi man gjerne vil rekke å ringe/gi beskjed til alle i nær familie før en eller annen idiot skriver om det på Facebook. Utrolig mange som nærmest hopper inn på Facebook i samme øyeblikk som de mottok sms for liksom å være først til å gratulere. For meg virker det mest som om de selv vil være viktige, ikke at de er så glade på foreldrenes vegne. En annen ting- ting kan gå galt. Noen venner av meg mistet babyen 3 dager etter fødsel. Veldig ugreit å da komme hjem til en haug gratulasjoner og dikkedarer på facebook.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #40 Skrevet 19. februar 2013 Enig i at man bør vente til foreldrene til babyen har annonsert noe på facebooksiden sin. Men jeg ser at veldig mange søsken (særlig søsken) legger ut før foreldrene har fått gjort det. Vet ikke om det er avtalt eller bare ugjennomtenkt, men. Anonym poster: c14c2f22fadcced7a6382697fdb52986
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 19. februar 2013 #41 Skrevet 19. februar 2013 Jeg skjønner ikke helt hva som er ugreit med det. Når folk vet at babyen er født så er katta ute av sekken og det virker utrolig kunstig og snålt å ikke ville ta imot gratulasjoner kun fordi man selv ikke har fått fortelle det først på Facebook. Men jeg respekterer andres valg og kommenterer derfor sjelden når foreldrene ikke har lagt ute noe. Fordi man SELV vil være den første som skriver om det der vel. Man har gjerne andre og flere venner på FB enn de man har i kontaktblokka på mobilen. Og fordi man gjerne vil rekke å ringe/gi beskjed til alle i nær familie før en eller annen idiot skriver om det på Facebook. Utrolig mange som nærmest hopper inn på Facebook i samme øyeblikk som de mottok sms for liksom å være først til å gratulere. For meg virker det mest som om de selv vil være viktige, ikke at de er så glade på foreldrenes vegne. En annen ting- ting kan gå galt. Noen venner av meg mistet babyen 3 dager etter fødsel. Veldig ugreit å da komme hjem til en haug gratulasjoner og dikkedarer på facebook. Ser den om babyen dør, men denne store "offentliggjøringen" skjønner jeg bare ikke helt. Man er da ikke kongelige heller Jeg bare syns det er sært og rart. Men jeg føyer meg mens jeg humrer litt av det hele
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. februar 2013 #42 Skrevet 19. februar 2013 Jeg skjønner ikke helt hva som er ugreit med det. Når folk vet at babyen er født så er katta ute av sekken og det virker utrolig kunstig og snålt å ikke ville ta imot gratulasjoner kun fordi man selv ikke har fått fortelle det først på Facebook. Men jeg respekterer andres valg og kommenterer derfor sjelden når foreldrene ikke har lagt ute noe. Fordi man SELV vil være den første som skriver om det der vel. Man har gjerne andre og flere venner på FB enn de man har i kontaktblokka på mobilen. Og fordi man gjerne vil rekke å ringe/gi beskjed til alle i nær familie før en eller annen idiot skriver om det på Facebook. Utrolig mange som nærmest hopper inn på Facebook i samme øyeblikk som de mottok sms for liksom å være først til å gratulere. For meg virker det mest som om de selv vil være viktige, ikke at de er så glade på foreldrenes vegne. En annen ting- ting kan gå galt. Noen venner av meg mistet babyen 3 dager etter fødsel. Veldig ugreit å da komme hjem til en haug gratulasjoner og dikkedarer på facebook. Ser den om babyen dør, men denne store "offentliggjøringen" skjønner jeg bare ikke helt. Man er da ikke kongelige heller Jeg bare syns det er sært og rart. Men jeg føyer meg mens jeg humrer litt av det hele Jeg synes det er like rart å ha et sånt voldsomt behov for å gratulere noen på fb to sekunder etter man har mottatt sms/telefon, jeg da..
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 19. februar 2013 #43 Skrevet 19. februar 2013 Jeg skjønner ikke helt hva som er ugreit med det. Når folk vet at babyen er født så er katta ute av sekken og det virker utrolig kunstig og snålt å ikke ville ta imot gratulasjoner kun fordi man selv ikke har fått fortelle det først på Facebook. Men jeg respekterer andres valg og kommenterer derfor sjelden når foreldrene ikke har lagt ute noe. Fordi man SELV vil være den første som skriver om det der vel. Man har gjerne andre og flere venner på FB enn de man har i kontaktblokka på mobilen. Og fordi man gjerne vil rekke å ringe/gi beskjed til alle i nær familie før en eller annen idiot skriver om det på Facebook. Utrolig mange som nærmest hopper inn på Facebook i samme øyeblikk som de mottok sms for liksom å være først til å gratulere. For meg virker det mest som om de selv vil være viktige, ikke at de er så glade på foreldrenes vegne. En annen ting- ting kan gå galt. Noen venner av meg mistet babyen 3 dager etter fødsel. Veldig ugreit å da komme hjem til en haug gratulasjoner og dikkedarer på facebook. Ser den om babyen dør, men denne store "offentliggjøringen" skjønner jeg bare ikke helt. Man er da ikke kongelige heller Jeg bare syns det er sært og rart. Men jeg føyer meg mens jeg humrer litt av det hele Jeg synes det er like rart å ha et sånt voldsomt behov for å gratulere noen på fb to sekunder etter man har mottatt sms/telefon, jeg da.. Det er kanskje ikke så mye behovet, men gleden, iveren og at FB er tilgjengelig hele tiden. Jeg tror du tilegger andre endel flere motiver enn de i virkeligheten har. Er det så vanskelig å tro at vennene du har på vennelista di på Facebook gleder seg med dere, vil gratulere og er glad på deres vegne? Uten andre motiver....
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. februar 2013 #44 Skrevet 19. februar 2013 Det er kanskje ikke så mye behovet, men gleden, iveren og at FB er tilgjengelig hele tiden. Jeg tror du tilegger andre endel flere motiver enn de i virkeligheten har. Er det så vanskelig å tro at vennene du har på vennelista di på Facebook gleder seg med dere, vil gratulere og er glad på deres vegne? Uten andre motiver.... Tja, de som virkelig kjenner oss, de har respekt nok til å vente. De som hiver seg innpå, er ofte dem som ellers har et behov for å "hevde seg" på fjaseboka. Det ser man jo helt tydelig et mønster på. Ikke alle er sånn, men jo, endel er det. Igjen, for meg handler det om respekt for at folk selv vil velge når de vil dele viktige begivenheter med "alle og enhver". Om det er 2 sekunder etter fødsel eller 3 dager senere, synes jeg faktisk den fødende skal få lov til å avgjøre. Igjen, hvorfor er det så vanskelig å vente? Og hvorfor holder det ikke å gratulere foreldrene på sms/telefon? Eller på privat melding på facebook? Det er det jeg ikke helt skjønner.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 19. februar 2013 #45 Skrevet 19. februar 2013 Jeg stengte hele facebook jeg, og skrev en status når vi kom hjem familien min hadde selvfølgelig skrevet i egen status at de hadde blitt mormo/tante osv. Jeg syns det var best sånn. Vi ringte ikke familiene våre før etter fødselen heller, så da hadde det vært dumt om de fikk vite det der. Nå skrev jeg heller ingenting under sv om det på facebook, var på den tiden VELDIG hormonell og følte at alle skulle mene og vite alt om hva som foregikk med meg, så da tok jeg meg en laaaang pause
itb Skrevet 19. februar 2013 #46 Skrevet 19. februar 2013 jeg syntes ikke det er greit, men jeg har gratulert dersom jeg ser at noen andre har gjort det først. Dersom jeg ikke har fått sms fra foreldrene da, da svarer jeg jo på denne.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 19. februar 2013 #47 Skrevet 19. februar 2013 Det er kanskje ikke så mye behovet, men gleden, iveren og at FB er tilgjengelig hele tiden. Jeg tror du tilegger andre endel flere motiver enn de i virkeligheten har. Er det så vanskelig å tro at vennene du har på vennelista di på Facebook gleder seg med dere, vil gratulere og er glad på deres vegne? Uten andre motiver.... Tja, de som virkelig kjenner oss, de har respekt nok til å vente. De som hiver seg innpå, er ofte dem som ellers har et behov for å "hevde seg" på fjaseboka. Det ser man jo helt tydelig et mønster på. Ikke alle er sånn, men jo, endel er det. Igjen, for meg handler det om respekt for at folk selv vil velge når de vil dele viktige begivenheter med "alle og enhver". Om det er 2 sekunder etter fødsel eller 3 dager senere, synes jeg faktisk den fødende skal få lov til å avgjøre. Igjen, hvorfor er det så vanskelig å vente? Og hvorfor holder det ikke å gratulere foreldrene på sms/telefon? Eller på privat melding på facebook? Det er det jeg ikke helt skjønner. Jeg respekterer alt det du skriver og som sagt, jeg er aldri den som kaster meg på før foreldrene har sagt noe. Jeg bare skjønner det ikke helt og hvorfor det er så viktig å ha regien hele tiden. Jeg er kanskje mer spontan og tar ikke ting så høytidelig Her er uanmeldt besøk og gratulasjoner på FB hjertlig velkommen. Men vi er ulike og jeg respekterer det
121314 Skrevet 19. februar 2013 #48 Skrevet 19. februar 2013 Jeg skjønner ikke helt hva som er ugreit med det. Når folk vet at babyen er født så er katta ute av sekken og det virker utrolig kunstig og snålt å ikke ville ta imot gratulasjoner kun fordi man selv ikke har fått fortelle det først på Facebook. Men jeg respekterer andres valg og kommenterer derfor sjelden når foreldrene ikke har lagt ute noe. Fordi man SELV vil være den første som skriver om det der vel. Man har gjerne andre og flere venner på FB enn de man har i kontaktblokka på mobilen. Og fordi man gjerne vil rekke å ringe/gi beskjed til alle i nær familie før en eller annen idiot skriver om det på Facebook. Utrolig mange som nærmest hopper inn på Facebook i samme øyeblikk som de mottok sms for liksom å være først til å gratulere. For meg virker det mest som om de selv vil være viktige, ikke at de er så glade på foreldrenes vegne. En annen ting- ting kan gå galt. Noen venner av meg mistet babyen 3 dager etter fødsel. Veldig ugreit å da komme hjem til en haug gratulasjoner og dikkedarer på facebook. Ser den om babyen dør, men denne store "offentliggjøringen" skjønner jeg bare ikke helt. Man er da ikke kongelige heller Jeg bare syns det er sært og rart. Men jeg føyer meg mens jeg humrer litt av det hele Er jo ikke alltid man får tak i de nærmeste med en gang. Da er det litt kjipt hvis en eller annen har skrevet det på Facebook før man har rukket å si det til de nærmeste. Ville ikke du synes det var kjipt hvis du fikk vite at du ble bestemor via Facebook? Å få barn er en så stor nyhet at foreldrene burde få fortelle det selv mener jeg. (sperret veggen min for å unngå at noen skulle oute fødselen før oss)
Brillefint - Jadda! Skrevet 19. februar 2013 #49 Skrevet 19. februar 2013 En bekjent har åpenbart nettop nå født sitt første barn. Og det har kommet 4-5 gratulasjoner på facebook ser jeg, uten at verken nybakt mor eller far har fått anonnsere dette selv. Er det greit eller ikke synes dere ? Anonym poster: 0f5cdce175ba8f6b18a1ee9ae3b6ab1c Synes det blir litt sært. Litt sånn konkurranse om å være først. Jeg venter alltid til det er annonsert av foreldrene selv.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #50 Skrevet 19. februar 2013 Nei, ikke greit. Men når en først har begynt å gratulere så er det gjort, og da synes jeg det er ok om flere skriver. Det skjedde hos meg. Men for min del hadde det ikke så mye å si, for jeg hadde sendt melding til alle de nærmeste først uansett, etter fødselen. Anonym poster: f520d7a23abcb5d543920342ad791a3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå